Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Το Δημόσιο κρατά το 10%, σε ιδιώτες το 90%

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Το Δημόσιο  κρατά το 10%, σε ιδιώτες το 90%

Μέχρι την Παρασκευή η αποστολή σχολίων από τους 4 διεκδικητές

Αύριο Παρασκευή λήγει η προθεσμία για την υποβολή σχολίων από τις τέσσερις κοινοπραξίες που διεκδικούν το αεροδρόμιο Καλαμάτας, προκειμένου ο διαγωνισμός να εισέλθει στην τελική του φάση, την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Στόχος του Υπερταμείου είναι έως τα τέλη του έτους να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.

Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του metaforespress.gr και του Φώτη Φωτεινού, το Υπερταμείο θα διατηρήσει το 10% των μετοχών του αεροδρομίου, με το υπόλοιπο 90% να περνά σε ιδιώτες.

Οι 4 «μνηστήρες»

Το αεροδρόμιο Καλαμάτας διεκδικείται από τις εξής κοινοπραξίες:

-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis – Aeroports de la cote d’Azur (Egis 45%, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις 45%, Aeroports de la cote d’Azur 10%)

-Fraport – Delta – Pileas (Fraport AG 51%, Delta Airport Investments 24,5%, Pileas 24,5%)

-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 51%, GMR Airports Limited 49%)

-Δ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – Corporation America Airports (ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 70%, Corporation America Airports 30%).

Η περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, παρά τις ιδιαιτερότητές του (συνύπαρξη με Πολεμική Αεροπορία), εκτιμάται ότι θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνο της πόλης, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου, καθώς θα διευρύνει και αναβαθμίσει την αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού.

Κέρδη και μερίσματα

Επίσης στο δημοσίευμα του «metaforespress», σημειώνεται: «Αντίστοιχα, ο υποψήφιος επενδυτής που θα πλειοδοτήσει στο διαγωνισμό αναμένεται, όπως και στις υπόλοιπες παραχωρήσεις αεροδρομίων της Ελλάδας, να καρπωθεί ένα ισχυρό cash flow (ταμειακή ροή), αλλά και κέρδη / μερίσματα.

Υπέρ του εκσυγχρονισμού και της περαιτέρω αξιοποίησης του αεροδρομίου Καλαμάτας τάσσονται σχεδόν όλοι οι φορείς της ευρύτερης περιοχής».