“Ναυμαχία” για την ιδιοκτησία της Μαρίνας Καλαμάτας…

“Ναυμαχία” για την ιδιοκτησία της Μαρίνας Καλαμάτας…

Τις προθέσεις του για το μέλλον της Μαρίνας Καλαμάτας έδειξε ο δήμαρχος της πόλης, Θανάσης Βασιλόπουλος, με τοποθέτησή του στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Καθώς, ενώ υπάρχει υπουργική απόφαση παραχώρησής της στο Δήμο από το 2022, ακόμη δεν έχει γίνει δυνατή η παραλαβή της.

Το θέμα ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα έπειτα από σχετική ερώτηση του δημοτικού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας Σπύρου Χανδρινού, καθώς ζήτησε από τη Δημοτική Αρχή απαντήσεις για τη διαδικασία που αφορά στην παραλαβή της υποδομής. Ειδικότερα, ζήτησε ενημέρωση για το πόσο έχει προχωρήσει η διαδικασία παράδοσης-παραλαβής της μαρίνας, αλλά και για το αν έχει ξεκινήσει ο Δήμος τη διαδικασία χωροθέτησής της, τονίζοντας ότι αν γίνει νέος διαγωνισμός ανάθεσης της διαχείρισης και εκμετάλλευσης της μαρίνας χωρίς αυτή να έχει χωροθετηθεί, τότε θα είναι σαν να τη δίνει τσάμπα ο Δήμος σε κάποια ιδιωτική εταιρεία.

Απαντώντας στον κ. Χανδρινό ο δήμαρχος Καλαμάτας ανέφερε ότι ο Δήμος ζητά τη μαρίνα, αλλά ακόμα δεν του έχει παραδοθεί, καθώς, όπως είπε, «παίζεται ένα παιχνίδι με το πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής».

Ειδικότερα, ανέφερε ότι αντιπροσωπεία του Δήμου, με την αντιδήμαρχο Πιπίνα Κουμάντου, τη γενική γραμματέα Μαρία Νταμάτη και το νομικό Χαράλαμπο Δημητρόπουλο, μετέβησαν το προηγούμενο διάστημα στην Αθήνα και είχαν επαφές για το θέμα της χωροθέτησης της μαρίνας και του νέου διαγωνισμού. Στις επαφές αυτές, συνέχισε, συζητήθηκε και το «πώς ο Δήμος μπορεί να πάρει στη λειτουργία του μαρίνα».

Προκειμένου να λυθεί το ζήτημα ο κ. Βασιλόπουλος σημείωσε ότι υπάρχουν δύο τρόποι, η διοικητική αποβολή και η αγωγή έξωσης. “Προσανατολιζόμαστε σε ένα από τα δύο και το επόμενο διάστημα θα ενημερωθείτε γιατί θα τρέξουν οι διαδικασίες”, ανέφερε χαρακτηριστικά, δείχνοντας ότι ο Δήμος Καλαμάτας είναι αποφασισμένος να υλοποιήσει τις διαδικασίες, προκειμένου η μαρίνα να περάσει στα χέρια του.

Υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα της μαρίνας της Καλαμάτας τέθηκε από το υπουργείο Τουρισμού, το οποίο με έγγραφό του έχει ενημερώσει ότι “δε συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ή έγκρισης λειτουργίας για τον τουριστικό λιμένα – μαρίνα Καλαμάτας, διότι η υποβληθείσα αίτηση (σ.σ. του τωρινού εκμισθωτή) δε συνοδεύεται από τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία για την έκδοση άδειας λειτουργίας της μαρίνας Καλαμάτας”.

Το έγγραφο συντάχθηκε στο τέλος του 2022 και στο Δήμο Καλαμάτας κοινοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2023.

Εκτός από τη διαδικασία που θα εξελιχθεί σχετικά με παράδοση της μαρίνας στο Δήμο Καλαμάτας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το μέλλον της υποδομής. Αναφερόμενος ο κ. Βασιλόπουλος σε αυτό το ζήτημα ήταν ξεκάθαρος, καθώς τόνισε ότι ο Δήμος Καλαμάτας θέλει μιαν «άλλη», μια «διαφορετική» μαρίνα. «Θα τρέξουμε τις διαδικασίες», είπε κλείνοντας την τοποθέτησή του ο δήμαρχος Καλαμάτας, δείχνοντας ότι το ζήτημα του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της υποδομής είναι στα άμεσα σχέδια του Δήμου.

Δήλωση Σπ. Χανδρινού
Σε γραπτή του δήλωση προς το “Θ” ο κ. Χανδρινός σημειώνει: “Η Μαρίνα Καλαμάτας θα έπρεπε να είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης μας!

Επί σειρά ετών οι Δημοτικές Αρχές είχαν επιλέξει την εκμίσθωση για τη λειτουργία της μαρίνας! Το 2022, το υπουργείο Τουρισμού με απόφασή του ζήτησε τη λύση της εκμίσθωσης, διότι η μαρίνα δεν είχε νόμιμη λειτουργία και χωροθέτηση!

Από την έναρξη της νέας δημοτικής θητείας έθεσα στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της νομιμοποίησης και ανάδειξης της μαρίνας, έτσι ώστε να πάρει προστιθέμενη αξία προς όφελος του Δήμου και την δημοτών του!

Δυστυχώς, στη χθεσινή (σ.σ. προχθεσινή) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποδείχθηκε ότι μέχρι σήμερα ο Δήμος αδυνατεί να παραλάβει τη μαρίνα από τον ιδιώτη, παρ’ όλες τις εξαγγελίες ότι η διαδικασία θα είχε ολοκληρωθεί στις 29/3/2024 (ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα παραλαβής ήταν το Νοέμβριο του 2023)!

Επιπλέον, υπήρξε ομολογία ότι δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για τη νομιμοποίηση της μαρίνας και, μάλιστα, ότι θα γίνει δημοπράτησή της για να χωροθετηθεί και να νομιμοποιηθεί έπειτα από το νέο εκμισθωτή!

Αυτό, με λίγα λόγια, σημαίνει ότι αντί να νομιμοποιήσουμε τη μαρίνα για να αποκτήσει υπεραξία και μετά να τη δημοπρατήσουμε, επιλέγουμε να την “ξεπουλήσουμε”!

Θα συνεχίσω να παρακολουθώ και να αναδεικνύω το συγκεκριμένο θέμα, γιατί το θεωρώ μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη της πόλης μας και το δημόσιο συμφέρον!».
Α.Π.