Βιολογικός Καλαμάτας: Κοντά στο τελείωμα η μονάδα ηλιακής ξήρανσης της λυματολάσπης

Βιολογικός Καλαμάτας: Κοντά στο τελείωμα η μονάδα  ηλιακής ξήρανσης της λυματολάσπης

Στα μέσα Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσει η δοκιμαστική επεξεργασία της λυματολάσπης του Βιολογικού Καθαρισμού Καλαμάτας στη μονάδα ηλιακής ξήρανσης, η οποία ολοκληρώνεται τις επόμενες εβδομάδες.

Είναι ένα έργο μεγάλο και σημαντικό για το περιβάλλον. Η λυματολάσπη, πάντως, παρά την επεξεργασία που θα γίνεται, θα συνεχίσει να μεταφέρεται εκτός Πελοποννήσου, σε μονάδα όπου μετατρέπεται σε βελτιωτικό εδάφους.

Αυτό θα γίνεται, όπως ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής της ΔΕΥΑΚ, Μιχάλης Βασιλειάδης, μέχρι το προϊόν από την ηλιακή επεξεργασία να πιστοποιηθεί ως κατάλληλο για χρήση στο έδαφος.

Όταν εξασφαλιστεί η πιστοποίηση αυτή, τότε το προϊόν θα διατίθεται από τη ΔΕΥΑΚ απευθείας σε παραγωγούς της περιοχής, πιθανότατα δωρεάν, είπε ο διευθυντής της δημοτικής επιχείρησης.

Ο δήμαρχος, Θανάσης Βασιλόπουλος, με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ, Ανδρέα Καραγιάννη και τον Μιχάλη Βασιλειάδη, επισκέφθηκαν τη μονάδα, όπου τους ενημέρωσε για την εξέλιξη του έργου ο υπεύθυνος του εργοταξίου, Γιώργος Τζαμουράνης.

Κατά την επίσκεψή του o δήμαρχος ανακοίνωσε ότι η μονάδα αναμένεται να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία έως το τέλος Ιουνίου και σε κανονική λειτουργία από τον Σεπτέμβριο.

Ο Δήμος σημειώνει σε σχετικό ενημερωτικό κείμενο ότι η «μονάδα εκτείνεται σε περίπου 6,5 στρέμματα και περιλαμβάνει τέσσερα σύγχρονα ηλιακά ξηραντήρια».

Σε δήλωση που έκανε ο κ. Βασιλόπουλος τόνισε ότι «η ΔΕΥΑ Καλαμάτας όχι μόνο στηρίζει το αναπτυξιακό άρμα του Δήμου μας, αλλά πρωτοπορεί. Σήμερα βλέπουμε ένα ακόμη πολύ σημαντικό έργο, τη Μονάδα Επεξεργασίας Λυματολάσπης, ένα έργο που υλοποιείται σε πολύ λίγους Δήμους της χώρας».

Ο δήμαρχος πρόσθεσε ότι το έργο αυτό «έρχεται σε συνέχεια της ενεργειακής αναβάθμισης του Βιολογικού Καθαρισμού και των μεγάλων φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων που έχουν ήδη κατασκευαστεί».
Στ.Μ.