Την «κολοκυθιά» θα παίζουμε πάλι στο τέλος του χρόνου για τη μεταφορά μαθητών

Την «κολοκυθιά» θα παίζουμε πάλι στο  τέλος του χρόνου για τη μεταφορά  μαθητών

Η παράταση συμβάσεων θέλει τροπολογία και ο διαγωνισμός χρόνο
 
 
Ακόμα κι αν σήμερα ξεκινούσαν οι διαδικασίες ώστε να καταρτισθεί ο νέος ηλεκτρονικός διαγωνισμός για τη μεταφορά μαθητών, θα ήταν κατόρθωμα να ολοκληρωθεί και να υλοποιηθεί το έργο τέλος Ιανουαρίου. Πολύ περισσότερο να υπάρχει έργο μεταφοράς μαθητών μετά τις 7 Ιανουαρίου που θα επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία από τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Αυτή τη στιγμή το έργο εκτελείται με τα όποια προβλήματα έχει με παράταση των περσινών συμβάσεων, οι οποίες όμως λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου και δεν μπορούν να παραταθούν και για το 2018.
Για να γίνει κάτι τέτοιο, ώστε να καλυφθεί ο χρόνος μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία, αφού έχει συμπεριληφθεί το ανάλογο κονδύλι στον αντίστοιχο προϋπολογισμό.
 
Εν μέσω διαμάχης
Κι όλα αυτά εν μέσω μιας διαμάχης που είναι σε εξέλιξη μεταξύ Περιφέρειας και ιδιοκτητών ταξί. Μπορεί από την Αποκεντρωμένη να απορρίφθηκε η προσφυγή που είχαν καταθέσει κατά της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που ακύρωσε τον αρχικό ηλεκτρονικό διαγωνισμό, όμως έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να συνεχίσουν και δικαστικά.
Πάντως, και το έργο της μεταφοράς μαθητών που εκτελείται τώρα, με τις συμβάσεις που έχουν παραταθεί, αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, καθώς υπάρχουν κενά που δεν καλύπτονται από αυτές τις συμβάσεις και 50-60 μαθητές, κυρίως νήπια και προνήπια, δεν έχουν καν ενταχθεί στις τροποποιημένες συμβάσεις.
Για ορισμένα, μάλιστα, από αυτά τα παιδιά οι γονείς έχουν συναινέσει πλέον για τη μεταφορά τους με το λεωφορείο της γραμμής, με μαθητική κάρτα.
 
Δεν προλαβαίνουν
Υπενθυμίζεται ότι ο διεθνής διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί για τη Μεσσηνία ολοκληρώθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου, με το ηλεκτρονικό σύστημα να κλείνει κανονικά, όμως με απόφασή της η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου τον ακύρωσε επικαλούμενη νομικά ζητήματα και ενώ είχαν προηγηθεί σκληρές ανακοινώσεις με ιδιοκτήτες ταξί.
Τότε είχε ανακοινωθεί ότι θα κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες για επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού μέσα στον Οκτώβριο για όλες τις Περιφερειακές Ενότητες. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν έγινε και σε δηλώσεις της προχθές η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου είπε ότι οι διαγωνισμοί θα προκηρυχθούν μέσα στο Νοέμβριο.
Ακόμα και τώρα, όμως, που βρισκόμαστε στην αρχή του Νοέμβρη είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να επιτευχθούν οι χρόνοι και στις 8 Ιανουαρίου που θα επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο να εκτελείται το έργο της μεταφοράς.
Κι αυτό, γιατί χρειάζεται ικανός χρόνος και πολλή δουλειά για να γίνει τριετής σχεδιασμός, ενώ οι προθεσμίες που πρέπει να τηρηθούν για ένα διεθνή διαγωνισμό είναι μεγάλες. Για παράδειγμα, ο χρόνος μόνο που πρέπει να βρίσκεται στον «αέρα» ένας τέτοιος διαγωνισμός είναι τουλάχιστον 20 ημέρες, ενώ ακόμα δεν έχουν τεθεί οι όροι της διακήρυξής του προς έγκριση στην αρμόδια  Οικονομική Επιτροπή.
Έτσι, ακόμα κι αν αύριο το πρωί ξεκινήσουν οι διαδικασίες, με τους γρηγορότερους ρυθμούς και με πολλή δουλειά το έργο της μεταφοράς δε θα μπορεί να «τρέξει» πριν από τέλος Ιανουαρίου, και μακάρι να διαψευσθούμε.
 
Της Βίκυς Βετουλάκη