Προχωρά στη λήψη δανείου η Δημοτική Αρχή ύψους 5,5 εκατ. ευρώ

Προχωρά στη λήψη δανείου η Δημοτική Αρχή ύψους 5,5 εκατ. ευρώ

Για έργα βιτρίνας κάνουν λόγο δημοτικές παρατάξεις

Εγκρίθηκε για δεύτερη φορά και με μεγάλη πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας η συνομολόγηση δανείου ύψους 5.337.425,00 ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, με αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση μιας σειράς έργων στην πόλη της Καλαμάτας.
Τα έργα αυτά είναι:
1) Αστική ανάπλαση ζώνης οδού Αριστομένους από οδό Ξενοφώντος μέχρι δημοτικό πάρκο
2) Ανάπλαση ανατολικής όχθης του Νέδοντα από οδό Κροντήρη έως Μαρίνα
3) Ανάπλαση της ανατολικής όχθης του ποταμού Άρι με δημιουργία πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου
4) Επισκευή και διαρρύθμιση εγκαταστάσεων κτηρίου πρώην καρδιολογικής κλινικής του Νοσοκομείου Καλαμάτας, για τη στέγαση υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας του Δήμου Καλαμάτας
5) Κατασκευή δημοτικού χώρου αθλητικών δραστηριοτήτων στη θέση Παλιάμπελα
6) Εγκατάσταση χλοοτάπητα στο γήπεδο ποδοσφαίρου «πρώην Σφαγείων» και βελτίωση λοιπών εγκαταστάσεων,
Ο δήμαρχος Π. Νίκας τόνισε ότι η επιλογή των έργων έγινε με κριτήριο τη μελετητική τους ωριμότητα. Επίσης, ανέφερε ότι εάν κάποιο ενταχθεί σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ, θα αφαιρεθεί από το δανειακό πρόγραμμα και θα προστεθεί κάτι άλλο με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου. Η δε εκτιμώμενη έκπτωση σε αυτά τα έργα θα είναι της τάξεως του 40% και πάνω, με ανάλογη μείωση του ποσού του δανείου.
Η διάρκεια εξόφλησης του νέου δανείου θα είναι 25 χρόνια, ενώ το επιτόκιο θα είναι περίπου 2.50% για το 50% του δανείου που θα καλυφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και περίπου 4,50% για το υπόλοιπο 50% που θα καλυφθεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Πάντως, δεν έλειψαν και οι κριτικές φωνές, οι οποίες εστιάστηκαν στο ότι τα έργα που εκτελούνται ανήκουν σε άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα, όπως: «στους τομείς των μεταφορών, της αποκατάστασης δρόμων/οδών και της βελτίωσης της ασφάλειας της κυκλοφορίας, της βελτίωσης του περιβάλλοντος, της ενεργειακής απόδοσης και των τουριστικών υποδομών», «νέες πλακοστρώσεις, ενίσχυση δρόμου, ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι, χώροι στάθμευσης για την ενθάρρυνση διασύνδεσης με/από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, λεωφορειολωρίδες, κυκλικοί κόμβοι, άλλες παρεμβάσεις που στοχεύουν στη βιώσιμη κινητικότητα».
Επίσης, υπάρχει ο τομέας «Αναβάθμιση δημόσιων κτηρίων και εγκαταστάσεων και εκσυγχρονισμός κτηρίων δημόσιας διοίκησης», που καλύπτει παρεμβάσεις «Αναβάθμισης/αποκατάστασης δημόσιων κτηρίων: βελτίωση ασφάλειας, εξοπλισμός. Εκσυγχρονισμός και αποδοτικότητα κτηρίων δημόσιας διοίκησης, όπως υποστηρίζεται από ένα σχέδιο πολιτικής».
Σε τελική ανάλυση, πρόκειται για ένα δάνειο με το οποίο θα γίνουν έργα βιτρίνας τα οποία θα κληθούν να πληρώσουν οι επόμενες γενιές, χωρίς γι’ αυτές να προβλέπεται καμία παρέμβαση.
Τέλος, αφού ο καημός της Δημοτικής Αρχής είναι τα έργα βιτρίνας, γιατί δεν προέβλεπε έργα ουσίας στις κοινότητες και στις συνοικίες της Καλαμάτας μέσω του τεχνικού προγράμματος;

του Αντώνη Πετρόγιαννη