Σε εξέλιξη βρίσκονται για αρκετό διάστημα οι συζητήσεις του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, με κυβερνητικά στελέχη για την προώθηση κατασκευής έργων με τη διαδικασία σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στο Δήμο Καλαμάτας και συγκεκριμένα για κατασκευή διδακτηρίων και αθλητικών χώρων, όπως και για πλήρη εκσυγχρονισμό του λιμανιού και του αεροδρομίου
Για αυτό το θέμα, το οποίο θεωρείται καθοριστικής σημασίας, όχι μόνο για την ανάπτυξη του Δήμου, αλλά ολόκληρου του νομού και της Νότιας Πελοποννήσου, ο δήμαρχος συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή στην Αθήνα με το γενικό γραμματέα ΣΔΙΤ, Νικόλαο Μαντζούφα.
Στο μεταξύ, ο κ. Νίκας έχει ανταλλάξει απόψεις για το θέμα με τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα, τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξανδρο Χαρίτση, τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Γεώργιο Κατρούγκαλο και τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου. Εκτιμάται, σύμφωνα με δηλώσεις του, ότι μέχρι το καλοκαίρι θα υπάρξουν εξελίξεις για τα έργα.
Από την άλλη πλευρά, μπορεί το λιμάνι της Καλαμάτας να έχει χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας, αλλά για να αποκτήσει το χαρακτήρα που θέλει να του δώσει ο δήμαρχος Καλαμάτας (ελλιμενισμός μεγάλων γιοτ, σημαντική αύξηση κρουαζιερόπλοιων), θα χρειαστούν έργα πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει και με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Ο δήμαρχος, θέλοντας στο παρελθόν να διασκεδάσει τις όποιες αντιδράσεις υπήρχαν για την παραχώρηση χώρων που ανήκουν στο Δημόσιο και στους πολίτες, είχε αναφέρει ότι «Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) σημαίνει κρατική εποπτεία, δε σημαίνει πώληση».
Κατά τον ίδιο, η μόνη λύση για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Καλαμάτας είναι εκείνη της εμπλοκής ιδιώτη, καθώς είχε εκτιμήσει ότι δεν υπάρχουν οι κρατικοί πόροι που είναι αναγκαίοι για την αναβάθμισή του.
Σημειώνεται ότι ο δήμαρχος Καλαμάτας είχε επιμείνει στην άποψη ότι με τη ΣΔΙΤ το κράτος έχει την εποπτεία, ενώ είχε στραφεί κατά του κρατισμού, υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί «κατάρα για τον τόπο».
Του Αντώνη Πετρόγιαννη