Ένα μείζον θέμα για την ασφάλεια των πεζών, κατά κύριο λόγο στην οδό Ναυαρίνου, σχολίασε στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μανώλης Μάκαρης.
Αυτό ήταν η ολιγωρία της Δημοτικής Αρχής στην υλοποίηση του έργου των διαγραμμίσεων, τώρα, μάλιστα, που έχει ξεκινήσει και η τουριστική περίοδος και απαιτείται αυξημένη προσοχή σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημήτρης Δημόπουλος υποστήριξε ότι τα… παιχνίδια του καιρού καθυστέρησαν την ολοκλήρωση των εργασιών, αν και σε κάποια σημεία το έργο έχει αρχίσει να υλοποιείται. Ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας ήταν περισσότερο κάθετος στην απάντησή του, αφού παραδέχτηκε την καθυστέρηση.
Το θέμα, όμως, των απαραίτητων διαγραμμίσεων δεν αφορά μόνο στην οδό Ναυαρίνου. Σε πλέον πολυσύχναστους δρόμους της πόλης το πρόβλημα είναι έντονο, αφού δεν υπάρχει σχεδόν η ενδεδειγμένη, από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σήμανση.
Το ζήτημα δεν είναι να βάλεις κάποιες γραμμές στους δρόμους της πόλης, που θα μείνουν “ζωντανές” για κάποιους μήνες. Θα πρέπει να υπάρξει μια γενικότερη αλλαγή στη φιλοσοφία ανάλογων παρεμβάσεων.
Όπως γράφαμε και σε προχθεσινό μας σχόλιο στο “Θάρρος”, το να χαράξεις τέσσερις άσπρες γραμμές στο δρόμο είναι η πιο απλή λύση. Αν, όμως, το κάναμε όπως στο Ρότερνταμ στης Ολλανδίας, τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά.
Ο παράδεισος του αυτοκινήτου ήταν στο παρελθόν η περί ου ο λόγος πόλη. Τώρα, διανύει, με ταχύτητα, μια περίοδο μετάβασης προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον: μετατρέπει τα τοπία των δρόμων της και τους δίνει καινούργιο νόημα!
Με αυτό τον τρόπο, μια ομάδα ειδικών εμπνεύστηκε ένα σπουδαίο έργο τέχνης, μια καλλιτεχνική διάβαση πεζών «εγκατεστημένη» σε μία από τις διασταυρώσεις της πόλης.
Το αποτέλεσμα της εργασίας είναι εντυπωσιακό. «Δημιούργησαν» ένα πλούσιο σε χρώματα έργο, το οποίο συνδέει τα διάφορα μέρη στη διασταύρωση, χρησιμοποιώντας μόνο τα στοιχεία που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι του Δήμου για θέματα σήμανσης.
Η «δημιουργική διάβαση» δεν είναι μονάχα ένα εργαλείο για την καθοδήγηση των πεζών, αλλά εστιάζει επίσης στη δημιουργία «ευτυχισμένων δρόμων»…
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Παρέμβαση για τις διαγραμμίσεις στη Ναυαρίνου
