Γιάννης Λαμπρόπουλος: Δεν προχωρούν τα έργα στη Μεσσηνία, χάνεται το νέο ΕΣΠΑ

Γιάννης Λαμπρόπουλος: Δεν προχωρούν τα έργα στη Μεσσηνία, χάνεται το νέο ΕΣΠΑ

Χάνεται η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ για τη Μεσσηνία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που διατυπώνει σε ανακοίνωσή του ο τέως βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος. 
Όπως αναφέρει ο κ. Λαμπρόπουλος, «έχουν σταματήσει όλα τα έργα και δεν υπάρχει καμιά θετική εξέλιξη σε όλη την Πελοπόννησο. Το μόνο έργο που συνεχίζεται και πρόκειται να παραδοθεί τον Οκτώβριο είναι η γέφυρα στην Τσακώνα και τούτο επειδή βρίσκεται στο τέλος του, παρότι δεν πληρώνεται η κατασκευάστρια εταιρεία.
Στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα τα εργοτάξια έχουν σχεδόν σταματήσει και έχουν χορηγηθεί υποχρεωτικές άδειες στο προσωπικό.
Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος ακυρώθηκε από την κυβέρνηση η δημοπράτηση που επρόκειτο να γίνει στις 31 Μαρτίου 2015 και κανείς δε γνωρίζει πότε θα γίνει .
Για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν υπάρχει καμιά πλέον συζήτηση.
Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα που, ως γνωστόν, είχε κατοχυρωθεί η κατασκευή του με το νόμο 4129/2013, όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, δεν έχει ακόμη γίνει η δημοπράτηση των υποστηρικτικών μελετών (γέφυρες, σήμανση, υδραυλικά).
Για το τμήμα αυτό υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι – επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι.
Για τη δημοπράτηση είχε από την προηγούμενη κυβέρνηση υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων που θα εντάσσονταν στο Τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, όπως και το τμήμα Πάτρα – Πύργος.
Στους πέντε μήνες της νέας κυβέρνησης, το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι η πρόθεση για εκπόνηση μελέτης κόστους – οφέλους, που αυτό μπορεί πιθανότατα να σημαίνει και οριστική ακύρωση του έργου.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υποστηρικτικές μελέτες και να γνωστοποιηθούν οι προθέσεις της κυβέρνησης για κατασκευή ή ακύρωση του έργου».
 
Περιφερειακός 
δακτύλιος και άλλοι άξονες 
Όσον αφορά στον περιφερειακό δακτύλιο της Καλαμάτας, ο κ. Λαμπρόπουλος γνωστοποιεί πως «μετά από πολλούς μήνες καθυστέρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εγκρίθηκε η σύμβαση και αφού μέσα στη θητεία της σημερινής κυβέρνησης, ζητήθηκαν από το αρμόδιο υπουργείο δύο φορές γραπτές διευκρινίσεις. Η γρήγορη κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή θα σημάνει άμεση έναρξη των εργασιών, αλλά και περάτωση – παράδοση σε τρεις μήνες του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη που θα συνδέσει σε λιγότερο χρόνο και με ασφάλεια τη Μεσσηνία και τη Λακωνία, αλλά επιπλέον θα δώσει και μεγάλη ανάπτυξη στο αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Αν η κυβέρνηση θελήσει να τροποποιήσει τη σύμβαση, θα πρέπει να γίνει γρήγορα γιατί πιθανότατα θα ξαναγίνουν πάλι όλες οι χρονοβόρες διαδικασίες από την αρχή (υπογραφή Σύμβασης, έγκριση από Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή)».
Για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, αναφέρει πως υπάρχουν πλήρεις μελέτες και το μόνο που απαιτείται είναι η επικαιροποίηση, ενώ κάνοντας λόγο για το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Μεθώνη, επισημαίνει πως είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης μελετών από το 2007 με τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ. «Για το Ριζόμυλος – Σουληνάρι υπάρχουν σήμερα πλήρεις μελέτες οδοποιίας, αποχέτευσης-αποστράγγισης τεχνικών έργων, γεωτεχνικές έρευνες και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Απαιτούνται μόνον πρόσθετες γεωτρήσεις για επιβεβαίωση.
Στο Σουληνάρι – Πύλος, παράκαμψη Πύλου και Πύλος – Μεθώνη υπάρχουν πλήρεις προμελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Τώρα απαιτείται η προκήρυξη των υποστηρικτικών μελετών.
Για αυτόν το μεγάλης σημασίας οδικό άξονα από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη, πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υπολειπόμενες μελέτες και να δεσμευτεί το αρμόδιο Υπουργείο για ένταξη και κατασκευή του έργου από το νέο ΕΣΠΑ. Ειδικότερα τα τμήματα από την Καλαμάτα μέχρι το Σουληνάρι μπορούν να δημοπρατηθούν γρήγορα λόγω μελετητικής ωριμότητας. Θα περιμένουμε», σημειώνει χαρακτηριστικά.
 
Το αεροδρόμιο Καλαμάτας
Ο τέως βουλευτής κάνει αναφορά και στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. Υπενθυμίζει πως «πέρσι το καλοκαίρι είχα υπογράψει την παραχώρηση 42 στρεμμάτων από την Πολεμική Αεροπορία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στις 20 Σεπτεμβρίου 2014, μαζί με την ηγεσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, είχα ανακοινώσει τη δημοπράτηση τους πρώτους μήνες του 2015 της επέκτασης των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και όλων των κτηριακών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του κοινού, με εξασφαλισμένες τις απαιτούμενες πιστώσεις από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Δεν προχώρησαν και αυτά τα έργα, χωρίς να γνωρίζουμε τι θα γίνει στη συνέχεια.
Εκτός αυτών, είχαμε καταθέσει στα αρμόδια υπουργεία για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ, πλήρη φάκελο της Πολεμικής Αεροπορίας, που προέβλεπε διαπλάτυνση του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης και κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου, χωρίς και εδώ να υπάρχει εξέλιξη.
Η διαπίστωση είναι μία. Τίποτα δεν κινείται, όλα σταμάτησαν, όλα αργούν, πιθανόν όλα ακυρώνονται οριστικά και χάνεται η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ για τη Μεσσηνία.
Ο δρόμος Τρίπολης – Καλαμάτας που απολαμβάνουμε πλέον, έφερε μεγάλη ανάπτυξη στο νομό μας. Ας μην το ξεχνάμε αυτό. Χρειαζόμαστε, όμως, και τα άλλα έργα». 

Επιμέλεια: Χάρης Χαραλαμπόπουλος