Σύσκεψη για ενδεχόμενες ευθύνες του «Μορέα» για τις φονικές πλημμύρες

Σύσκεψη για ενδεχόμενες ευθύνες του «Μορέα» για τις φονικές πλημμύρες

Προγραμματισμένη σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Εσωτερικών, στις προσεχείς ημέρες, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του υπουργείου Υποδομών και στελεχών του «Μορέα», με αντικείμενο την ενδεχόμενη στοιχειοθέτηση ευθυνών του «Μορέα» όσον αφορά στις τελευταίες πλημμύρες που έπληξαν την Καλαμάτα.
Όπως διαπιστώθηκε, υπήρξαν σημαντικά προβλήματα στη γέφυρα στο Πήδημα και σε όλη την έκταση του περιμετρικού δακτυλίου, ο οποίος ήταν ένα ανοιχτό εργοτάξιο.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησής του, χθες, με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Γιώργο Δέδε, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας διαπίστωσε, σύμφωνα με δηλώσεις του, ότι υφίσταται ευνοϊκό κλίμα από όλες τις πλευρές για να υπάρξει συμφωνία με την επιχείρηση για αποδοχή ευθύνης.
Να υπενθυμίσουμε ότι στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας ο δήμαρχος ανέφερε, ως αιτία των όσων συνέβησαν, την ακρότητα το καιρικού φαινομένου, την περιμετρική της Καλαμάτας «που ήταν ένα ανοιχτό εργοτάξιο», τις ατυχείς τεχνικές παρεμβάσεις από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές (κλείσιμο ρεμάτων) και το μπάζωμα και χτίσιμο ρεμάτων από ιδιώτες.
Στην ίδια συνεδρίαση, δια στόματος του δημάρχου, η εταιρεία πήρε τη θέση του κακού… δράκου, ως υπαίτια για τις πλημμύρες. Κι όχι μόνο αυτή. «Ο αυτοκινητόδρομος είναι ελεγμένο έργο με σφραγίδες κρατικών υπαλλήλων. Το κράτος πιστοποίησε το Μορέα. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο. Σε κάθε σύσκεψη ο Μορέας ερχόταν πάντα με κρατικούς υπαλλήλους», σχολίασε
Τέλος, σε ανακοίνωσή της η εταιρεία δεν αποδέχτηκε καμία ευθύνη, υποστηρίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι “τα έργα του αυτοκινητόδρομου έχουν μελετηθεί και υλοποιηθεί για τα μεγέθη και τη συχνότητα  βροχοπτώσεων που υπαγορεύουν οι ισχύουσες τεχνικές προδιαγραφές και κανονισμοί.
Στο εν λόγω συμβάν οι μετεωρολογικοί σταθμοί στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας κατέγραψαν πολύ ακραία σε μέγεθος και ένταση φαινόμενα, με μεγάλη υπέρβαση των προβλεπόμενων μεγεθών σχεδιασμού. Χαρακτηριστικά, ενώ η τιμή έντασης της βροχής σχεδιασμού για περίοδο επανάληψης τα 50 έτη είναι 125 χιλιοστά ανά ώρα, σε διάστημα 10 λεπτών οι τιμές που καταγράφηκαν είναι υπερτριπλάσιες”.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη