Ηλεκτρονικές κλήσεις, κράνος για μικρούς ποδηλάτες και Point System στον νέο ΚΟΚ

Ηλεκτρονικές κλήσεις, κράνος για μικρούς ποδηλάτες και Point System στον νέο ΚΟΚ

Για άλλη μια φορά αλλάζει ο ΚΟΚ και… εκσυγχρονίζεται, με τις κλήσεις να παίρνουν πλέον ηλεκτρονική μορφή. Τις αλλαγές στον ΚΟΚ προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP.

Ηλεκτρονικές κλήσεις

Πέραν της υποχρεωτικής χρήσης κράνους για παιδιά έως 12 ετών που κάνουν ποδήλατο, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης προανήγγειλε επίσης πως τα πρόστιμα θα μειωθούν, αλλά αν κανείς δεν τα πληρώσει έγκαιρα, θα το… βλέπει στο taxis.

Παρελθόν θα αποτελέσουν οι κλήσεις που «κόβουν» οι τροχονόμοι. Όχι πως δε θα «κόβουν», απλά το… ραβασάκι θα είναι ηλεκτρονικό… Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης εξήγγειλε την ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ενεργοποίηση του Point System.

Αναθεώρηση ΚΟΚ

Οι βεβαιώσεις και οι καταχωρήσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω ebanking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής του προστίμου εντός της προθεσμίας, ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.

Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τις κυριότερες παρεμβάσεις να αφορούν:

-την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας
-το διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος

-τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές
-τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα)

-την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών
-την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.

Στόχος, είπε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στον ίδιο Δήμο, μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.