Click away ή, αλλιώς, μολών λαβέ…

Click away ή, αλλιώς, μολών λαβέ…

-Η «χαρά» των μεγάλων αλυσίδων και των κούριερ

Μπορεί προχθές Κυριακή να ήταν η πρώτη μέρα που τα καταστήματα είχαν δικαίωμα να λειτουργήσουν με τη μέθοδο click away- και- στην Καλαμάτα, όμως ελάχιστοι έμποροι αποφάσισαν να τα ανοίξουν. Όσοι, δε, πήγαν στα καταστήματά τους, το έκαναν κυρίως για να ετοιμάσουν τις βιτρίνες και να τοποθετήσουν οδηγίες για το πώς θεωρητικά μπορεί να δουλέψει η εν λόγω μέθοδος.

Το click away ή παράδοση εκτός/παραλαβή εκτός (καταστήματος [εννοείται]), όπως το μετέφρασε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, μπήκε ή προσπάθησε να μπει στη ζωή μας κανονικά από χθες, οπότε τα περισσότερα καταστήματα εξυπηρέτησαν αποκλειστικά με αυτή τη μέθοδο. Κάποια, βέβαια, δεν άνοιξαν καν, με τους καταστηματάρχες και τον κόσμο να δείχνουν χαμένοι, ενώ κάποιοι ακόμα και εξοργισμένοι από την όλη κατάσταση.

Είναι γεγονός, πάντως, ότι μέχρι κάποιος να καταλάβει αυτή τη μέθοδο είναι σπαζοκεφαλιά, ενώ οι πρακτικές δυσκολίες πολλές.

Το «Θάρρος» βρέθηκε στην αγορά της Καλαμάτας και συνομίλησε με καταστηματάρχες, με όλους να εκφράζουν την αγανάκτησή τους για το click away, ενώ ζητούν να ανοίξουν τα καταστήματά τους με ραντεβού, αφού μόνο έτσι μπορούν να εξυπηρετηθούν οι καταναλωτές.

Νίκος Δημητρούλης
Κατάστημα με ανδρικά ρούχα διατηρεί ο Νίκος Δημητρούλης και, όπως είπε, περιμένει να δει πώς και αν θα ανταποκριθεί το καταναλωτικό κοινό. Οι παραγγελίες, σημείωσε, στο δικό του κατάστημα μπορούν να γίνουν είτε με email είτε τηλεφωνικά, ενώ οι πληρωμές μέσω τραπέζης ή στο POS που έχει τοποθετηθεί στην είσοδο.

Ο ίδιος, πάντως, δεν είναι καθόλου αισιόδοξος ότι αυτή η μέθοδος θα βοηθήσει τα καταστήματα, καθώς οι παραγγελίες του είναι μηδαμινές.

Γεωργία Ψυχογιού
Η Γεωργία Ψυχογιού χαρακτήρισε απαράδεκτο το click away, ενώ σημείωσε ότι θα ήταν καλύτερο να μπορούν οι πελάτες να κλείνουν ραντεβού στα καταστήματα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαν να δοκιμάσουν τα ρούχα και να μην υπάρχει συνωστισμός.

Η ίδια, όπως και οι περισσότεροι καταστηματάρχες της Καλαμάτας, δεν έχει e-shop και έτσι δείχνει το εμπόρευμά της μέσω των κοινωνικών δικτύων, δηλαδή μέσω Facebook και Instagram. Όμως, ούτε αυτός ο τρόπος, όπως είπε, μπορεί να λειτουργήσει, αφού είναι αδύνατον να «ανεβάσει» όλο το εμπόρευμα που διαθέτει.
Όσο για την κίνηση χθες, παρατήρησε ότι ήταν ελάχιστη, και κυρίως από πελάτες που ξέρουν τα προϊόντα, άρα τη γραμμή, την ποιότητα και το στυλ τους, κάτι που χαρακτήρισε λογικό, αφού ειδικά στο ρούχο κάποιος δεν μπορεί να ψωνίσει αν δε δοκιμάσει.
Κλείνοντας, επισήμανε πως τα μικρά μαγαζιά που δεν έχουν e-shop δεν μπορούν να στηρίξουν αυτό το σύστημα, σύστημα που ευνοεί τις μεγάλες αλυσίδες και που επιλέχθηκε για να βοηθηθούν οι κούριερ, διότι δεν μπόρεσαν να υποστηρίξουν τον μεγάλο όγκο προϊόντων που εστάλησαν.

Γιώργος Περρωτής
«Δεν μπορεί να λειτουργήσει αυτό το σύστημα», ανέφερε και ο Γιώργος Περρωτής που διατηρεί κατάστημα με ανδρικά ενδύματα και αξεσουάρ. Πρόσθεσε, δε, ότι οι έμποροι διαφωνούν και αυτό έχει ήδη φανεί από τους Εμπορικούς Συλλόγους που έχουν εκδώσει σχετική ανακοίνωση, ενώ πρόσθεσε ότι στην Κρήτη έχει αποφασιστεί να ανοίξουν τα καταστήματα στις 18 Δεκεμβρίου, κάτι που, όπως σχολίασε, πρέπει να γίνει παντού, αφού η υπάρχουσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Και ο κ. Περρωτής πρότεινε τα καταστήματα να δέχονται κόσμο με ραντεβού, διότι κάτι τέτοιο θα βοηθήσει τόσο τους επαγγελματίες όσο και το καταναλωτικό κοινό.

Όσο για τις παραγγελίες που είχε δεχτεί ο ίδιος, ήταν μηδενικές, ενώ κλείνοντας σχολίασε ότι όλο αυτό έγινε για τα μεγάλα καταστήματα, μιας και αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις κούριερ.

Μαρία Δικαίου
Η Μαρία Δικαίου, από ένα ακόμα κατάστημα με γυναικεία ρούχα, δήλωσε ότι ο κόσμος ακόμα δεν έχει καταλάβει πώς λειτουργεί ακριβώς το click away, ενώ και οι ίδιοι οι επαγγελματίες αγωνιούν για το τι θα γίνει.
Με τη σειρά της εξέφρασε την ελπίδα ο κόσμος να καταφέρει να το μάθει, προκειμένου να υπάρξει έστω μια μικρή κίνηση.
Όσο για το πώς κάποιος μπορεί να ψωνίσει, μας είπε ότι ο πελάτης μπορεί να μπει στους λογαριασμούς του καταστήματος σε instagram και facebook, μέσω του e-shop ή, τέλος, τηλεφωνικά, σημείωσε δε πως υπάρχει μια κίνηση κυρίως λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Νεκτάριος Τριανταφυλλόπουλος
Ο Νεκτάριος Τριανταφυλλόπουλος, που επίσης δε διαθέτει e-shop και έχει κατάστημα με ανδρικά ρούχα, δέχεται τηλεφωνικές παραγγελίες ή μέσω facebook, όπου πελάτες φωτογραφίζουν το προϊόν που θέλουν, του το στέλνουν και έτσι ξεκινά η διαδικασία αγοράς.

Όπως παρατήρησε, οι μέχρι στιγμής πελάτες ψωνίζουν μόνο τα εύκολα προϊόντα, π.χ. ένα πουκάμισο, καθώς δύσκολα θα αγοράσει κάποιος, για παράδειγμα, ένα μπουφάν αν πρώτα δεν το δοκιμάσει. Αν, όμως, το πουκάμισο που πήρε δεν του κάνει, πρέπει να επιστρέψει στο κατάστημα έπειτα από επικοινωνία για να το αλλάξει.

Τέλος, ο κ. Τριανταφυλλόπουλος ανέφερε ότι πολλοί πελάτες επικοινωνούν τηλεφωνικά για να ενημερωθούν πώς μπορούν να εξυπηρετηθούν, με τον ίδιο να διατηρεί αμφιβολίες για το αν θα δουλέψει το συγκεκριμένο εγχείρημα, προσθέτοντας επίσης ότι όλο αυτό έγινε για τις μεγάλες αλυσίδες και τις κούριερ.

Λίνα Κούτρου
Προβλήματα αντιμετωπίζει και η Λίνα Κούτρου στο κατάστημα βρεφικών ειδών που διαθέτει, αφού το σύστημα παραγγελιών που έχει επιβληθεί είναι αδύνατον να λειτουργήσει. Στο κατάστημα εξυπηρετούν τους πελάτες είτε τηλεφωνικά, μέσω περιγραφής που κάνει των προϊόντων, είτε στέλνοντας φωτογραφίες, είτε, τέλος, μέσω βιντεοκλήσης, καθώς έτσι ο πελάτης μπορεί να δει κάποια από τα προϊόντα που θέλει.

Μιχάλης Καούνης
Μπορεί ο Μιχάλης Καούνης να διαθέτει eshop στο κατάστημα ανδρικών ενδυμάτων και αξεσουάρ που διατηρεί, αλλά με το click away φως στον ορίζοντα δε βλέπει. Τα προβλήματα, όπως εξήγησε, είναι πολλά, με τον κόσμο να μη γνωρίζει πώς λειτουργεί το click away, ενώ σχολίασε ότι όλο αυτό βολεύει τα πολυκαταστήματα που το είχαν ήδη, αλλά και τις κούριερ.

Γενικότερα για την αγορά, παρατήρησε ότι είναι «σαν να μην είναι γιορτές» για τα καταστήματα, με τους περισσότερους εμπόρους να νιώθουν μια θηλιά στο λαιμό έτοιμη να τους πνίξει. Κι αυτό, γιατί έχασαν την κίνηση του Πάσχα και τώρα χάνουν αυτή των Χριστουγέννων, σεζόν που είναι οι καλύτερες για τα καταστήματα.

Τέλος, ο κ. Καούνης προέβλεψε ότι σε πολλά καταστήματα θα μπουν λουκέτα μετά τις γιορτές.

Κώστας Βλαχονικολός
Καταστήματα με αθλητικά είδη, καθώς και είδη ρουχισμού και ένδυσης, διατηρεί ο Κώστας Βλαχονικολός, ο οποίος αρχικά θέλησε να ευχαριστήσει το προσωπικό που, παρά τις δύσκολες συνθήκες, καταφέρνει να ανταποκριθεί, μιας και διαθέτει e-shop που όλο αυτό το διάστημα είχε αυξημένη κίνηση.

Όσο για το click away, μας ανέφερε ότι στην εταιρεία του αποφάσισαν να ανοίξουν τα δύο από τα τέσσερα καταστήματα που έχουν, προκειμένου να μπορούν οι πελάτες να παραλαμβάνουν τα προϊόντα που επιλέγουν, αν και, όπως είπε, ο περισσότερος κόσμος δεν έχει καταλάβει πώς λειτουργεί το click away και έτσι αρκετοί τηλεφωνούν για να μάθουν απλά τη διαδικασία.
Γενικότερα προέβλεψε ότι η απόφαση θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα στην αγορά παρά θα τη βοηθήσει, ειδικά στις επιχειρήσεις που δε διαθέτουν e-shop.

Βιβλιοπωλεία
Από χθες τις πόρτες τους άνοιξαν τα βιβλιοπωλεία, που όμως έχουν δικαίωμα να πωλούν μόνο βιβλία. Ούτε καν χαρτικά είδη.

Έτσι, λοιπόν, αν θέλει κάποιος ένα στυλό ή ένα τετράδιο, θα πρέπει να μπει στη διαδικασία του click away, ασχέτως αν εκείνη τη στιγμή βρίσκεται μέσα στο βιβλιοπωλείο και αγοράζει ένα βιβλίο.

Πάντως, οι βιβλιοπώλες δηλώνουν ευχαριστημένοι με το άνοιγμα των καταστημάτων τους, αφού, όπως υποστηρίζουν, ο κόσμος ανταποκρίθηκε και ήδη προχωρά στην αγορά βιβλίων.

Δήμητρα Δημοπούλου
Σύμφωνα με τη Δήμητρα Δημόπουλου, ο κόσμος από την πρώτη στιγμή που το βιβλιοπωλείο της λειτουργεί έφτασε σε αυτό για να ψωνίσει βιβλία, αφού φαίνεται ότι τους έλειψαν, ενώ δεκάδες τηλεφώνησαν προκειμένου να ενημερωθούν για το πώς λειτουργούν, αφού είναι μπερδεμένοι με το click away.

Αυτό που θέλησε από την πλευρά της να ξεκαθαρίσει είναι ότι ανοιχτά είναι τα βιβλιοπωλεία και όχι τα βιβλιοχαρτοπωλεία, άρα λειτουργεί κανονικά μόνο η πώληση του βιβλίου και όχι του χαρτοπωλείου-που ενώ μπορεί να είναι στον ίδιο χώρο, χρειάζεται η μέθοδος click away.

Λεωνίδας Μακρής
Ο Λεωνίδας Μακρής δήλωσε ικανοποιημένος και χαρούμενος που από χθες ξεκίνησαν τα βιβλιοπωλεία να λειτουργούν, αν και κατά τη γνώμη του δε θα έπρεπε να έχουν κλείσει καθόλου.
Όσο για τον κόσμο, ανέφερε ότι υπάρχει ενδιαφέρον, όπως και όταν το κατάστημά του ήταν κλειστό, ενώ πρόσθεσε ότι μπορεί να πουλήσει μόνο βιβλία. Για τα υπόλοιπα προϊόντα που έχει στο κατάστημά του, η αγορά γίνεται μέσω click away, κάτι που ακόμα «δεν πάει», αφού ο κόσμος δεν είναι εξοικειωμένος.

Πώς λειτουργεί το click away
Ο πελάτης κάνει την παραγγελία είτε μέσω του e-shop είτε μέσω τηλεφωνικής παραγγελίας και η πληρωμή θα γίνεται μέσω POS έξω από το κατάστημα.

Για να μετακινηθεί ο πελάτης θα πρέπει να έχει μαζί του την απόδειξη από την ηλεκτρονική πληρωμή ή sms όπου θα αναγράφεται η επωνυμία της επιχείρησης και η ώρα της μετακίνησης.

Θα επιτρέπεται μόνο ένα άτομο και όχι οικογένειες ή παρέες ατόμων, για να μειωθεί η κοινωνική κινητικότητα στους δρόμους, ενώ θα επιτρέπονται έως 9 άτομα στην ουρά, με απόσταση μεταξύ τους τουλάχιστον δύο μέτρα.

Ανοίγουν από σήμερα και τα κέντρα περιποίησης νυχιών
Μετά τα κομμωτήρια, τα βιβλιοπωλεία και τα ΚΤΕΟ, σήμερα ανοίγουν και τα κέντρα περιποίησης νυχιών, κάτι που έκανε γνωστό χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ειδικότερα ο κ. Πέτσας επισήμανε ότι «τα φαινόμενα “μαύρης εργασίας” είναι, δυστυχώς, εκτεταμένα».
Για αυτό, όπως είπε, είναι προτιμότερο να λειτουργούν με κανόνες και υγειονομικά πρωτοκόλλα παρά ανεξέλεγκτα κατ’ οίκον.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση