Ελαφριά μείωση των τιμών στα διόδια του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα

Ελαφριά μείωση των τιμών  στα διόδια του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα

Μείωση τιμών στα διόδια του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα ανακοίνωσε ο ΜΟΡΕΑΣ. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωσή του, με βάση τα όσα προβλέπονται από τη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη», από τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 31 Δεκεμβρίου 2020 προς Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2021 (ώρα 00:00 της 1/1/2021) οι χρεώσεις στους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου αναπροσαρμόζονται τιμαριθμικά για το έτος 2021.

Μειώσεις

Από την τιμαριθμική αυτή αναπροσαρμογή προκύπτουν μειώσεις τιμών σε όλους τους σταθμούς διοδίων και σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, οι οποίες απεικονίζονται στον παρακάτω πίνακα.

Μερικές από τις τιμές λόγω στρογγύλευσης δεν επηρεάζονται και παραμένουν ίδιες με αυτές του 2020.

Στο μεταξύ, από την 1η του έτους διόδια με το χιλιόμετρο θα πληρώνουν όσοι περνούν από την Ολυμπία Οδό με ένα σύστημα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το «Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid ETC) είναι ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Αφορά στην ενίσχυση του υπάρχοντος «ζωνικού» συστήματος με την εγκατάσταση «Ηλεκτρονικών Πυλών» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές O-pass να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν.

Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης: Το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από το μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δε διένυσε.

Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητόδρομου. Βασίζεται στη δημιουργία «Ηλεκτρονικών Πυλών» με τη χωροθέτηση διατάξεων προβόλων (δηλαδή μεταλλικού φορέα) και των απαραίτητων τεχνικών κτηρίων Η/Μ επί των υφιστάμενων σταθμών διοδίων.

Το υβριδικό σύστημα απευθύνεται στους κατόχους πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού και λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση πομποδέκτη. Οι οδηγοί που επιλέγουν να πληρώνουν με μετρητά ή κάρτα, αναγκαστικά συνεχίζουν να χρεώνονται με το υφιστάμενο «ζωνικό σύστημα».