Βελτίωση και οδοφωτισμός σε Φιλιατρά -Γαργαλιάνους και 7η επαρχιακή οδό
Δύο σημαντικά έργα για τη Μεσσηνία πήραν το «πράσινο φως» από το Περιφερειακό Συμβούλιο χθες το βράδυ, καθώς αποφασίστηκε η υποβολή για ένταξή τους στο ΕΣΠΑ μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα.
Σχετικά ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης, εξέφρασε την ικανοποίησή του, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι «η συνεχής δουλειά από τις δομές της Περιφέρειας Πελοποννήσου και η απόλυτή μας αφοσίωση στους στρατηγικούς μας στόχους, παρά τις τεχνικές δυσκολίες και τα εμπόδια που υπερβαίνουμε κάθε φορά με σκληρή εργασία, έχουν ως αποτέλεσμα τη συνεχή βελτίωση των οδικών αξόνων της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου.
Το τρέχον πρόγραμμα, το οποίο ολοκληρώνεται το 2023, θα έχει βρει την Πελοπόννησο με νέες υποδομές και την Περιφέρεια Πελοποννήσου στις πρώτες θέσεις της απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το καταφέραμε στο πρόγραμμα που έκλεισε το 2016: ήμασταν τελευταίοι διαχρονικά και βρεθήκαμε στην πρώτη τριάδα. Η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος, έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης και απομόνωσης, βρίσκει το δρόμο της και αναδιατυπώνει τη θέση της στην Ελλάδα και τον κόσμο ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή Περιφέρεια.
Όσοι τόσα χρόνια έμειναν άπραγοι και δεν μπόρεσαν να συνεισφέρουν τίποτε σε αυτήν την εξέλιξη, ας μείνουν στη μικρή τους μιζέρια. Η Πελοπόννησος συνεχίζει μπροστά και σε αυτόν τον αγώνα είμαστε όλοι μαζί, μαζί με τους πολίτες της Πελοποννήσου. Αυτά τα έργα ανήκουν σε εκείνους».
Πρώτο έργο
Το πρώτο έργο έχει να κάνει με τη «Βελτίωση της εθνικής οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά-Πύλος-Μεθώνη, τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι και οδοφωτισμός ισόπεδων κόμβων τμημάτων Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι και Γαργαλιάνοι– Ρωμανός», ενώ είναι συνολικού προϋπολογισμού 30.426.150 ευρώ.
Σε αυτό περιλαμβάνεται η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού τμήματος Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι, στο πλαίσιο βελτίωσης και αναβάθμισης του κύριου οδικού άξονα της εθνικής οδού «Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος – Μεθώνη», συνολικού μήκους 8,836 χλμ. και άρχεται με τη σύνδεση της Επ.Ο. Φιλιατρών – Κορυφασίου μέσω ισόπεδου κυκλικού κόμβου.
Ακολούθως βελτιώνεται και αναβαθμίζεται η συνέχεια της υφισταμένης Ε.Ο. έως την είσοδο των Γαργαλιάνων, ολοκληρώνοντας έτσι το τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι.
Περιλαμβάνονται, επίσης, ο οδοφωτισμός εννέα (9) ισόπεδων κόμβων στα τμήματα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι και Γαργαλιάνοι– Ρωμανός, καθώς και απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές εργασίες και εργασίες ΟΚΩ.
Η αναγκαιότητα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου έγκειται στο ότι θα αυξηθεί σημαντικά η κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού και θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό οι κίνδυνοι των τροχαίων ατυχημάτων. Επίσης, λόγω της ευκολότερης, συντομότερης, ταχύτερης και ασφαλέστερης πρόσβασης που θα προκύψει από την υλοποίηση του συνολικού έργου, αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής διέλευσης της δυτικής Μεσσηνίας. Το προτεινόμενο έργο για να εξυπηρετήσει με επάρκεια τους υφιστάμενους και μελλοντικούς φόρτους κατατάσσεται στην κατηγορία ΑΙΙ με ταχύτητα σχεδιασμού 80-90 χλμ./ώρα και εφαρμοστέα διατομή τη β2σ.
Δεύτερο έργο
Το δεύτερο έργο είναι η «Βελτίωση της 7ης επαρχιακής οδού Μεσσηνίας (τμήματα Μεσσήνη – Εύα και Εύα – Λάμπαινα)», συνολικού προϋπολογισμού 9.050.000 ευρώ.
Περιλαμβάνεται η βελτίωση και αναβάθμιση της 7ης επαρχιακής οδού Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, συνολικού μήκους 8,410 χλμ., στα τμήματα Μεσσήνη – Εύα και Εύα – Λάμπαινα.
Ειδικότερα:
-Στο τμήμα Μεσσήνη – Εύα η παρέμβαση ξεκινά από τη συμβολή του κόμβου της περιφερειακής οδού Μεσσήνης με την 7η επαρχιακή οδό στη Χ.Θ. 0+000, κατευθύνεται βόρεια και καταλήγει στην αρχή της Παράκαμψης Εύας στη Χ.Θ. 5+652,41, δηλαδή έχει συνολικό μήκος 5.652,41 μέτρα
-Στο τμήμα Εύα – Λάμπαινα η παρέμβαση ξεκινά από το τέλος της παράκαμψης Εύας, ακριβώς μετά τη γέφυρα στο ρέμα Λιγίδη, στη Χ.Θ. 0+100 κατευθύνεται βόρεια, στη Βαλύρα και καταλήγει στο τέλος του νέου ισόπεδου κόμβου προς Αρχαία Μεσσήνη (στη συμβολή με την 22α επαρχιακή οδό εντός της Λάμπαινας) στη Χ.Θ. 2+858,00, δηλαδή έχει συνολικό μήκος 2.758 μέτρα.
Περιλαμβάνονται, επίσης, απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές εργασίες και εργασίες ΟΚΩ.
Η αναγκαιότητα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου έγκειται στο ότι θα αυξηθεί σημαντικά η κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού και θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό οι κίνδυνοι των τροχαίων ατυχημάτων.
Επίσης, λόγω της ευκολότερης, συντομότερης, ταχύτερης και ασφαλέστερης πρόσβασης που θα προκύψει από την υλοποίηση του συνολικού έργου, αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Μεσσήνης με τη βελτίωση και αναβάθμιση της 7ης επαρχιακής οδού της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας.
Το έργο από την αρχή έως το τέλος είναι πλήρως λειτουργικό, καθώς στα εν λόγω τμήματα γίνεται βελτίωση της υπάρχουσας οδού, με μικρή μεταβολή της οριζοντιογραφικής χάραξης και αλλαγή της τυπικής διατομής της (τυπική διατομή μεγαλύτερου πλάτους κυκλοφορούμενης οδού), ώστε να ικανοποιούνται οι συνθήκες ασφαλούς και ομαλής κυκλοφορίας, ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος της περιοχής και η βελτίωση της απορροής της ανάντη περιοχής και αποστράγγισης της οδού.
«Πράσινο φως» για ένταξη στο ΕΣΠΑ δυο σημαντικών έργων της Μεσσηνίας
