Ξεκινούν πτήσεις από Πάτρα και Ιωάννινα στις 16 Ιουνίου
Να πάρει σειρά ετοιμάζεται η Καλαμάτα, καθώς η έναρξη πτήσεων με υδροπλάνο στις 16 Ιουνίου από την Πάτρα και τα Ιωάννινα σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην Ελλάδα για τις μεταφορές.
Ύστερα από πάμπολλες καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά ζητήματα η άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης δόθηκε στην Hellenic Seaplanes και άναψε το πράσινο φως για να αρχίσει το πτητικό της πρόγραμμα.
Έγκριση για πτήσεις έχει λάβει και το υδατοδρόμιο Καλαμάτας, το οποίο αναμένεται να είναι στη δεύτερη «φουρνιά» όσων θα λειτουργήσουν, αφού φυσικά λάβει και την άδεια λειτουργίας που εκκρεμεί (αυτή τη στιγμή διαθέτει μόνο την άδεια ίδρυσης). Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό από την εταιρεία αν αυτό θα συμβεί εντός του 2025 ή οι Μεσσήνιοι θα πρέπει να περιμένουν το 2026 για να απολαύσουν προορισμούς στη Δυτική Ελλάδα και το Ιόνιο με ένα διαφορετικό τρόπο μεταφοράς.
Από Πάτρα
Σύμφωνα με όσα δημοσίευσε η εφημερίδα «Πελοπόννησος» Πάτρας, από τις 16 Ιουνίου ξεκινούν οι πτήσεις των υδροπλάνων που θα συνδέσουν την Πάτρα με τα Ιωάννινα, την Κέρκυρα, τους Παξούς και τα Διαπόντια Νησιά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, τόνισε ότι επιτέλους εκδόθηκε και η άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης για την Hellenic Seaplanes και από την 1η Ιουνίου ανοίγει το διαδικτυακό σύστημα κρατήσεων, ενώ από τις 16 Ιουνίου ξεκινούν οι πρώτες πτήσεις.
Τα πρώτα τρία υδροπλάνα της εταιρείας θα πετούν στις γραμμές:
*Κέρκυρα – Παξοί – Διαπόντια Νησιά
*Πάτρα – Ιωάννινα
*Άλιμος – Τήνος – Πάτμος, ενώ ακολουθεί η ομάδα του Βόλου / Σκοπέλου Αλοννήσου / Σκύρου.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαν γίνει οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις υδροπλάνων στα Ιωάννινα.
Ως προς το κόστος των εισιτηρίων, ο κ. Χαραλάμπους, είπε ότι θα είναι ανταγωνιστικά. Για παράδειγμα, η πτήση από Πάτρα μέχρι Γιάννενα θα κοστίζει περίπου 60 ευρώ, ενώ η διάρκειά της θα είναι περίπου 24 λεπτά.
Σε πτήσεις κοντά στην Πάτρα, όπως π.χ. η Ιθάκη, το κόστος δε θα ξεπερνά τα 25-30 ευρώ, ενώ οι πιο μακρινές πτήσεις, όπως η Κέρκυρα, όπου η διάρκεια θα είναι περίπου 50 λεπτά, θα κοστίζουν 75 με 80 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, στις αρχές Ιουνίου θα ανακοινωθούν τα επίσημα τιμολόγια.
Και στα Ιωάννινα
Σε ανάλογο δημοσίευμα η εφημερίδα «Ηπειρωτικός Αγών» των Ιωαννίνων αναφέρει ότι η ζήτηση θα διαμορφώσει το πρόγραμμα πτήσεων.
Η πρώτη διασύνδεση των Ιωαννίνων θα είναι με την Κέρκυρα, ενώ προς το παρόν το υδροπλάνο θα απογειώνεται και θα προσγειώνεται στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, το οποίο και θα αποτελεί τη βάση του, ενώ η συχνότητα των πτήσεων θα διαμορφωθεί ανάλογα με τις κρατήσεις.
Από την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος κράτησης, η εταιρεία αναμένει να εξάγει και τα πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τη ζήτηση. Ωστόσο, έχει σημασία πως οι προορισμοί, αλλά και ο χρόνος της πτήσης, διαμορφώνονται από την ίδια την αγορά, καθώς θα υπάρχει επιλογή, προκειμένου ο επιβάτης να δηλώσει τον προορισμό και τις μέρες που ενδιαφέρεται να ταξιδέψει.
Στόχος δε της εταιρείας είναι μέχρι το τέλος του έτους να διπλασιαστούν τα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, με σκοπό η επόμενη σεζόν να ξεκινήσει με ένα πλήρες δίκτυο ταξιδιωτικών προορισμών.
Να σημειωθεί ότι οι χερσαίες εγκαταστάσεις στην Καλαμάτα είναι έτοιμες και το μόνο που απομένει όταν εγκριθεί η άδεια λειτουργίας είναι να τοποθετηθούν οι ηλεκτρομαγνητικές πύλες, ο τεχνολογικός εξοπλισμός και η πλωτή εξέδρα, όπου θα «δένουν» τα υδροπλάνα.
Της Βίκυς Βετουλάκη