ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε αίτημα προανακριτικής για τα Τέμπη – Τα πρόσωπα που μπαίνουν στο κάδρο

ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε αίτημα προανακριτικής για τα Τέμπη – Τα πρόσωπα που μπαίνουν στο κάδρο

Όλο το σκεπτικό της πρότασης του ΠΑΣΟΚ για την σύσταση προανακριτικής στη Βουλή για τα Τέμπη.

Το αίτημα του για την διενέργεια προανακριτικής επιτροπής κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ το απόγευμα της Δευτέρας (19/5)  στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής. Είχε προηγηθεί συνεδρίαση στην Κοινοβουλευτική Ομάδα που αναλύθηκε το πλαίσιο του ΠΑΣΟΚ και η συγκέντρωση υπογραφών.

Στο κείμενο περιγράφεται γιατί ο πρώην υπουργός Κ. Καραμανλής, αλλά και οι πρώην υφυπουργοί του Μ. Παπαδόπουλος, Ι. Κεφαλογιάννης, Γ. Καραγιάννης βαρυνόνται με ενδεχόμενο δόλο. Όπως υπογραμμίζουν συνεργάτες του Νίκου Ανδρουλάκη και περιγράφεται και στο τελικό κείμενο του αιτήματος για σύσταση προανακριτικής επιτροπής, τόσο οι υπηρεσιακοί παράγοντες όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν κατ’ επανάληψη προειδοποιήσει – όχι μόνο προφορικά, αλλά και εγγράφως – την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι η κατάσταση του σιδηροδρόμου είναι τραγική, ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού και χρηματοδότησης, ότι δεν ανατάσσονται οι ζημιές εγκαίρως και πλήρως, ότι δεν έχουν προχωρήσει τα απαραίτητα έργα για την ασφάλεια και ότι η κατάσταση αυτή εγκυμονεί κινδύνους σοβαρού ατυχήματος και τιμωρίας της Ελλάδας από την Ε.Ε.. Οι σχετικές διαμαρτυρίες είχαν άλλωστε φτάσει μέχρι τη Βουλή κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Επιπλέον, ήταν ασφαλώς γνωστή υπηρεσιακά στην πολιτική ηγεσία η καθυστέρηση υλοποίησης της 717 και των λοιπών έργων. Επίσης, τα χρόνια που προηγήθηκαν της τραγωδίας η συχνότητα των ατυχημάτων, εκτροχιασμών κλπ. είχε αυξηθεί επικίνδυνα και είχαν καταστεί πλέον τα διάφορα συμβάντα στοιχείο της καθημερινότητας. Κακώς αφέθηκε ένα σύστημα τόσο επικίνδυνο και προβληματικό για τους επιβάτες να συνεχίσει να λειτουργεί υπό αυτές τις συνθήκες εν γνώσει της πολιτικής ηγεσίας.

Ειδικά ως προς τους υφυπουργούς, προκύπτει ότι και εκείνοι είχαν γίνει κοινωνοί των κινδύνων και των προειδοποιήσεων, ενώ από τα ΦΕΚ των αρμοδιοτήτων τους προκύπτει ότι ήταν συναρμόδιοι για την λήψη των αναγκαίων μέτρων, οι μεν κ. Κεφαλογιάννης και Παπαδόπουλος για τον ΟΣΕ και την λειτουργία του και ο κ. Καραγιάννης για την ΕΡΓΟΣΕ και τα έργα υποδομής, όπως η σύμβαση 717.

Παράλληλα συνεργάτες του προέδρου του ΠΑΣΟΚ εξηγούν γιατί υπάρχει η κατηγορία για ενδεχόμενο δόλο. «Η πρότασή μας δεν αφορά το έγκλημα της ανθρωποκτονίας, αλλά της διακινδύνευσης της ασφάλειας των συγκοινωνιών (291 ΠΚ). Αυτό που λέμε με λίγα λόγια είναι ότι η πολιτική ηγεσία, αν και γνώριζε τα προβλήματα και είχε προειδοποιηθεί για τους κινδύνους, δεν εμπόδισε, αλλά επέτρεψε και ανέχθηκε την λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής και γενικά ενός συστήματος μεταφοράς που ήταν ανασφαλή και επικίνδυνα για το επιβατικό κοινό. Η πολιτική ηγεσία αποδέχτηκε τον κίνδυνο, κοντολογίς» καταλήγουν.

Πηγή: Το Βήμα