Ανάπλαση 23ης Μαρτίου: Αναζητώντας μια καλή κουβέντα…

Ανάπλαση 23ης Μαρτίου: Αναζητώντας μια καλή κουβέντα…

«Στα κάγκελα» οι επαγγελματίες για τις θέσεις στάθμευσης

Πρόσφατα οι εργασίες ανάπλασης στην πλατεία 23ης Μαρτίου ολοκληρώθηκαν και πλέον απομένει να τοποθετηθούν η προτομή του Κολοκοτρώνη και παγκάκια, στοιχεία ωστόσο που λίγο θα συμβάλλουν στην αλλαγή του τοπίου, ενώ δε θα αλλάξουν κάτι στο κομμάτι της κίνησης των οχημάτων.

Αφού, λοιπόν, αφήσαμε να περάσουν μερικές μέρες για να φανεί το έργο τελειωμένο, όπως μας ζητούσαν και οι αρμόδιοι του Δήμου αφού το αποτέλεσμα θα μας εντυπωσίαζε, επισκεφθήκαμε το αναπλασθέν τμήμα και μιλήσαμε με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, για να μας πουν πώς είναι τα πράγματα με τη νέα πραγματικότητα.

Το γενικό συμπέρασμα, σύμφωνα με τους επαγγελματίες, είναι πως αυτή η ανάπλαση μόνο πρόβλημα δημιούργησε στην περιοχή, κυρίως επειδή χάθηκαν οι θέσεις στάθμευσης και δεν υπήρξε πρόνοια να δημιουργηθούν κάπου άλλου οι ανάλογες. Επίσης, όλοι αποδοκιμάζουν τη θέση που τοποθετήθηκαν οι κάδοι, ενώ για το αισθητικό αποτέλεσμα της πλατείας, θεωρούν περιττό και προβληματικό το μεγάλωμα που έγινε. Δεν πέρασε ασχολίαστο, δε, το ελάχιστο πράσινο που προστέθηκε.

Ο λόγος στους επαγγελματίες λοιπόν:
Η Δήμητρα Κουκούτση, που διατηρεί εστιατόριο στον οδό 23ης Μαρτίου, ξεκίνησε λέγοντας ότι τρία χρόνια που γίνονταν οι εργασίες η ίδια «μαρτύρησε», αλλά και τώρα που πλέον δεν υπάρχει πάρκινγκ, αυτό έχει επηρεάσει την κίνηση στο κατάστημά της.

Για το αισθητικό αποτέλεσμα, μας είπε ότι «δε φαίνεται κάτι» και κατέληξε ότι «όλο το κέντρο έχει γίνει ένα χάλι». Μάλιστα, αναρωτήθηκε τι έχει να συμβεί από 1 έως 15 Αυγούστου, οπότε αναμένεται η Καλαμάτα να είναι γεμάτη επισκέπτες.  

Η Κατερίνα Κονταργύρη, από το ομώνυμο βιβλιοπωλείο στην οδό 23ης Μαρτίου, παρατήρησε σχολιάζοντας το ζήτημα του πάρκινγκ πως θα έπρεπε να έχουν προβλεφθεί χώροι στάθμευσης στο κέντρο. Συμφώνησε μεν ότι πρέπει ο κόσμος να περπατά και το κέντρο να έχει λιγότερα αυτοκίνητα, «αλλά το θέμα είναι πού θα παρκάρουν». Το πρόβλημα ειδικά, σχολίασε, έχουν αυτοί που έρχονται από τα περίχωρα, αλλά και οι επισκέπτες. «Αυτοί πού θα παρκάρουν;» αναρωτήθηκε η κα Κονταργύρη.

Σχετικά με το αν έχει δει διαφορά στην κίνηση, σημείωσε ότι έπαθαν μεγάλη ζημιά από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο που λειτουργούσε το ένα μόνο ρεύμα. Ως εκ τούτου, ακόμα και γνωστοί της που ήθελαν να ψωνίσουν δεν πήγαιναν, αφού θα έπρεπε να κάνουν ολόκληρο κύκλο.

Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η ανάπλαση, επίσης παρατήρησε πτώση, ενώ «όσοι μπαίνουν στο κατάστημα, μπαίνουν αλαφιασμένοι», όπως είπε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας παράπονα.

Για δε το αισθητικό αποτέλεσμα,  κατά τη γνώμη της ήταν περιττό να μεγαλώσει τόσο η πλατεία, αφού υπάρχει πρόβλημα, ειδικά στα μεγάλα οχήματα. Πάντως, τα πεζοδρόμια της αρέσουν που μεγάλωσαν, όμως επανέλαβε ότι υπάρχει το ζήτημα έλλειψης νέου χώρου στάθμευσης.

Κλείνοντας αναφέρθηκε στους κάδους. Όπως εκτίμησε, σε λίγο καιρό και οι κάδοι και τα πεζοδρόμια θα λερωθούν, αφού στην περιοχή λειτουργούν καταστήματα εστίασης και αυτά πετούν απορρίμματα με λάδια, «κάδοι και πεζοδρόμια δεν πλένονται οπότε μένουν στάμπες παντού», ενώ με τη ζέστη φοβάται ότι θα μυρίζουν.

«Οι κάδοι στη νησίδα γεμίζουν συνεχώς», μας ανέφερε η Αγγελική Μουτζούρη από το ομώνυμο κατάστημα ξηρών καρπών στην οδό 23ης Μαρτίου, ενώ συμπλήρωσε ότι «πέραν των χαρτοκιβωτίων απέξω, υπάρχει και μπίχλα σε αυτούς».

Στη συνέχεια η κα Μουτζούρη μας μίλησε για τους χώρους στάθμευσης που χάθηκαν. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να ανεφοδιάσει το κατάστημά της, με τα φορτηγά να μη βρίσκουν ελεύθερους τους χώρους που έχουν προβλεφθεί, οπότε ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια. Πρόβλημα έχουν και οι πελάτες, οι οποίοι έχουν μειωθεί, αφού δεν μπορούν να σταματήσουν για να ψωνίσουν.

Για το αισθητικό αποτέλεσμα, σχολίασε ότι μπορεί να ήταν καλό αν δεν υπήρχαν τα σκουπίδια στη μέση. Απορούν ακόμα και οι τουρίστες, όπως παρατήρησε.

Κλείνοντας χαρακτήρισε το έργο άχρηστο, αφού δε βελτίωσε σε κάτι τη ζωή εκεί, ενώ πρόσθεσε ότι με το μεγάλωμα των πεζοδρομιών πλέον αυτά έγιναν ιδανικά για να τα διασχίζουν φορτηγά και μηχανάκια.

Μη λειτουργικό χαρακτήρισε αρχικά το έργο της ανάπλασης ο Χρήστος Διονυσόπουλος, ο οποίος διατηρεί κατάστημα με κεριά και εκκλησιαστικά είδη στην οδό 23ης Μαρτίου, ενώ συνέχισε λέγοντας ότι πλέον βλέπει ένα τσιμεντένιο πράγμα. «Η πλατεία το μεσημέρι δε διασχίζεται, αφού η θερμοκρασία που δημιουργείται την κάνει αφόρητη» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με την κίνηση στο κατάστημά του, είπε ότι έχει δει μεγάλη πτώση, αφού πλέον δεν μπορεί να σταματήσει κανείς, ούτε καν με το μηχανάκι του. Κι αυτό, διότι δεν υπάρχουν θέσεις ούτε καν για τα μηχανάκια, ενώ πρόσθεσε ότι «έκαναν ένα έργο χωρίς να έχουν φροντίσει να αναπληρώσουν σε κάποιο άλλο σημείο τις θέσεις που θα χάνονταν».

Εκτίμησε κλείνοντας ότι υπάρχει σχέδιο, το οποίο θέλει λουκέτο στα καταστήματα που λειτουργούν, για να ανοίξουν εκεί μαγαζιά με τραπεζοκαθίσματα.

«Το αποτέλεσμα είναι χειρότερο από πριν» κατά τον Μπάμπη Καλύβα, που διατηρεί κατάστημα με είδη γάμου και βάπτισης πάνω στην πλατεία.

Και εξήγησε; «Μεγάλωσαν την πλατεία για να περπατά κόσμος, αλλά δε βλέπω κόσμο να περπατά» .

Με τη σειρά του μίλησε κι αυτός για τις θέσεις στάθμευσης που χάθηκαν, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται συχνά μποτιλιάρισμα, αλλά και να μην έχουν χώρο να σταθμεύσουν τόσα οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα, αλλά και κόσμος που θέλει να κάνει τα ψώνια του.

Η Μαρία Πράττη, που διατηρεί φαρμακείο πάνω στην πλατεία, ξεκίνησε επίσης με το ζήτημα των θέσεων στάθμευσης. «Χάθηκαν αρκετές χωρίς να έχουν προνοήσει να βρουν άλλες» σχολίασε.

Επίσης, «έχει πέσει πολύ τσιμέντο και η θερμοκρασία, ειδικά τις ζεστές μέρες, κάνει το σημείο της ανάπλασης αδιάβατο για τους πεζούς».

Πρόσθεσε δε, ότι είναι «λάθος» το σημείο που τοποθετήθηκαν οι κάδοι, αφού πέραν του αισθητικού κομματιού, που δεν είναι καλό, είναι και επικίνδυνοι για τους χρήστες, διότι κάποιος για να πετάξει τα σκουπίδια του θα πρέπει να σταθεί στο δρόμο.

Κλείνοντας ανέφερε πως παρότι οι αρμόδιοι είχαν δεσμευτεί ότι θα έκαναν μια θέση τροφοδοσίας στην πλευρά της πλατείας, δεν κράτησαν το λόγο τους. Έτσι, κάποιο όχημα που θέλει να ξεφορτώσει, είτε θα πρέπει να ανέβει πάνω στην πλατεία είτε απλά να μην το κάνει.

Ο αδερφός της Μαρίας, Παναγιώτης, φαρμακοποιός κι αυτός, πρόσθεσε ότι έγινε λανθασμένος σχεδιασμός και δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα, ειδικά με μεγάλα οχήματα που θέλουν να στρίψουν. Επιπλέον, παρατήρησε ότι πλέον υπάρχει πολύ τσιμέντο και καθόλου πράσινο, ενώ κι αυτός εξέφρασε τη διαφωνία του που δε βρέθηκε νέος χώρος για να παρκάρουν τα οχήματα.

Ο Κωνσταντίνος Στρογγύλης από το καφεκοπτείο Coffee island στην οδό 23ης Μαρτίου παρατήρησε πως με την ανάπλαση ενώθηκε η Αριστομένους με το Ιστορικό Κέντρο, κι έτσι αρκετός κόσμος συνεχίζει να περπατά εκεί.

Σχετικά με τη στάθμευση, ανέφερε ότι υπάρχει σοβαρό θέμα και θα πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση, «άμεσα» όπως τόνισε, «γιατί μέχρι τώρα αυτοκίνητα ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια και αυτό είναι επικίνδυνο για τους πεζούς».

Αισθητικά, είπε, η περιοχή έχει βελτιωθεί, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο και με την πλατεία, αφού πλέον είναι άχαρη και μεγάλωσε άσκοπα κατά τη γνώμη του.

Κλείνοντας επισήμανε ότι θα πρέπει το ΚΤΕΛ όσο είναι εφικτό να χρησιμοποιεί μικρά λεωφορεία, καθώς τα μεγάλα έχουν ζήτημα να διασχίσουν το σημείο, ενώ κι όταν επιβιβάζουν κόσμο, δημιουργείται μεγάλη ουρά που μπορεί να αποβεί μοιραία, αν χρειαστεί να περάσει ένα ασθενοφόρο, κάτι που, όπως είπε, έχει συμβεί ήδη αρκετές φορές.

Τελευταίος μίλησε ο Λάμπρος Βαλσαμάκης, ο οποίος διατηρεί κατάστημα με οπτικά στην οδό 23ης  Μαρτίου. Όπως ανέφερε, «η κατάσταση έχει γίνει χειρότερη. Μέχρι να πέσει η θερμοκρασία δεν περπατά κανείς στην περιοχή, αφού τα τσιμέντα βράζουν, ενώ δεν υπάρχουν θέσεις πάρκινγκ και όλοι παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια».

Ο κ. Βαλσαμάκης θεωρεί απαραίτητο να μπουν κολωνάκια στα πεζοδρόμια για να μην ανεβαίνουν οχήματα, όπως και να υπάρχει έλεγχος στις εσοχές που έχουν δημιουργηθεί για να σταθμεύουν τα οχήματα τροφοδοσίας, να σταματούν μόνο αυτά.

Πρόσθεσε ακόμα ότι υπάρχει γκρίνια από πελάτες γιατί δεν έχουν πού να σταθμεύσουν πλέον.

Ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι «όλοι θέλουμε μια πόλη λίγο πιο φιλόξενη και να δοθεί χώρος στους πεζούς, όμως όλοι αυτοί πρέπει κάπου να παρκάρουν για να φτάσουν στο σημείο και να περπατήσουν».

Για το αισθητικό κομμάτι, τόνισε ότι η ανάπλαση δεν τον ξετρελαίνει, διότι θα μπορούσε να έχει γίνει κάτι πολύ καλύτερο, όμορφο, αλλά και δημιουργικό.

Τέλος, σχολίασε ότι αυτή η ανάπλαση δε βοηθά καθόλου την πόλη, «πρόκειται για μια βασική αρτηρία που χειροτέρεψαν».

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση