Καμία σχέση με την τουρκική Dogus η μαρίνα Καλαμάτας

Καμία σχέση με την τουρκική  Dogus η μαρίνα Καλαμάτας

Μόνοι μέτοχοι η «Κυριακούλης ΑΕ» και ο ΣΤΕΑΜ
 
 Δεν περιλαμβάνει τη μαρίνα Καλαμάτας το σενάριο περί επαναγοράς από τον όμιλο Κυριακούλη του πλειοψηφικού πακέτου μαρινών από την τουρκική Dogus, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών.
Κι αυτό, γιατί η μαρίνα Καλαμάτας δεν έχει σχέση με τις μαρίνες Κέρκυρας, Λευκάδας και Ζέας που μπορεί να ισχύει το σενάριο, αλλά και γιατί, όπως μας διαβεβαίωσε ο διευθυντής της μαρίνας Καλαμάτας, Παναγιώτης Μπούνας, ποτέ δε δόθηκε πακέτο της συγκεκριμένης εταιρείας στην Dogus.
Στη μαρίνα Καλαμάτας συμμετέχουν δύο μέλη, ο όμιλος Κυριακούλης με 60% και ο Συνεταιρισμός Τουριστικής Εκμετάλλευσης και Ανάπτυξης Μεσσηνίας (ΣΤΕΑΜ) με 40%.
 
Δημοσίευμα
Ειδικότερα, σε πρόσφατο δημοσίευμα της newmoney.gr αναφερόταν ότι κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων ο κ. Σπύρος Κυριακούλης, αντιπρόεδρος δ.σ. της «Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε.», ανέφερε: «Όλα είναι θέμα κόστους- οφέλους. Αυτή είναι και η βάση της συζήτησης για εμάς, δεδομένου ότι δε μας ενδιαφέρει να αγοράσουμε ένα περιουσιακό στοιχείο μόνο και μόνο για να πούμε στους μετόχους μας ότι προχωρήσαμε σε κάποια αγορά».
Αυτό, όπως ερμηνευόταν από το ειδησεογραφικό site, «ενισχύει τη φημολογία το τελευταίο διάστημα ότι πρόκειται να επαναγοράσει από την Dogus την πλειοψηφική συμμετοχή που είχε αποκτήσει ο τουρκικός όμιλος στις αρχές του 2013 στις μαρίνες Καλαμάτας, Κέρκυρας, Λευκάδας και Ζέας, σε ένα deal που είχε συζητηθεί τότε ως ένας από τους σημαντικότερους “ελληνοτουρκικούς γάμους” του εγχώριου επιχειρείν».
Και το δημοσίευμα συνέχιζε: «Κι αυτό γιατί ο τουρκικός όμιλος του Φερίτ Σαχένκ, ο οποίος είχε αποκτήσει μερίδιο και στη μαρίνα Φλοίσβου κατόπιν έτερης συμφωνίας με την Lamda Development, είχε επιτύχει να αποκτήσει 2.775 θέσεις ελλιμενισμού ή αλλιώς το 34% της συνολικής δυναμικότητας της χώρας, όπως χαρακτηριστικά είχε αναφερθεί τότε.
Σημειωτέον ότι, πέραν του αρχικού 51%, ο τουρκικός όμιλος είχε αυξήσει στη συνέχεια, εν έτει 2015, περαιτέρω το ποσοστό του, με τον όμιλο Κυριακούλη να διατηρεί ένα ποσοστό λίγο χαμηλότερο του 10% στην κοινή εταιρεία KG Med Marinas.
Τώρα, υπό το βάρος, των πιέσεων των πιστωτών του, ο τουρκικός όμιλος, που έχει εταίρο και την Eυρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στον τομέα των μαρινών, φαίνεται ότι είναι αναγκασμένος να διαπραγματευτεί το μερίδιό του και στις ελληνικές μαρίνες, με τον όμιλο Κυριακούλη αλλά και τη Lamda Development να φιγουράρουν στην αγορά ως οι πιθανότεροι αγοραστές ως προς τις κοινές τους συμμετοχές.
 
Πορεία αγοράς
Από την πλευρά της χθες η διοίκηση του ομίλου Κυριακούλη, ο οποίος διαθέτει παρουσία άνω των 30 ετών στο χώρο των σκαφών αναψυχής και κρουαζιέρας, καθώς και των μαρινών, απέφυγε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες για την Dogus, πλην του ότι «σαν διοίκηση δεν μπορούμε να είμαστε στο μυαλό ενός άλλου μετόχου ούτε να μιλήσουμε για τις προθέσεις του. Σε όλες τις κινήσεις μας οι όποιες συζητήσεις πραγματοποιούνται στις βάσεις του κόστους- οφέλους».
Ο κ. Κυριακούλης ρωτήθηκε και για το ενδεχόμενο συμμετοχής της εταιρείας σε διαγωνισμούς που πρόκειται να βγουν μελλοντικά στον τομέα των μαρινών, επαναλαμβάνοντας ότι «δεν μπορούμε να κατέβουμε σε ένα διαγωνισμό αν δεν εξασφαλίζουμε τις αποδόσεις που έχουμε θέσει εμείς ως στόχο. Οποιοδήποτε επενδυτικό σχέδιο εξαρτάται οπωσδήποτε από τη σχέση κόστους- οφέλους. Δεν είναι στόχος μας να παράγουμε μόνο δραστηριότητα, ωστόσο, από την άλλη πλευρά, παραμένει ως στόχος η διατήρηση της παρουσίας του ομίλου στον τομέα τουριστικών λιμένων, διερευνώντας σενάρια επενδυτικών ευκαιριών που ενδεχομένως προκύψουν».
Αναφορικά με την πορεία συνολικά της αγοράς φέτος στον τομέα των σκαφών αναψυχής, ο ίδιος ανέφερε ότι «δεν υπάρχει κάποιος παράγοντας που να μας κάνει να πιστεύουμε ότι το 2019 θα είναι χειρότερο από το 2018. Διακρίνουμε ομαλότητα στην αγορά».
 
Της Βίκυς Βετουλάκη