Καραμανλής: Επανεξετάζονται όλα τα οδικά έργα, καμία αναφορά στο Πύργος- Τσακώνα και Καλαμάτα- Μεθώνη

Καραμανλής: Επανεξετάζονται όλα τα οδικά έργα, καμία αναφορά στο Πύργος- Τσακώνα και Καλαμάτα- Μεθώνη

Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε η ομιλία στη Βουλή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, καθώς έγιναν γνωστές πιο πολλές λεπτομέρειες γύρω από την αξιολόγηση και προώθηση έργων, επιβεβαιώνοντας πλήρως σχετικό ρεπορτάζ του ypodomes.com από την προηγούμενη εβδομάδα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, και σε ό,τι έχει σχέση με τη Μεσσηνία, συζητείται με την Ευρωπαϊκή Ένωση η ακύρωση και επαναδημοπράτηση του Πάτρα-Πύργος σε μία μοναδική εργολαβία. Εδώ, βέβαια, υπάρχουν 5 συμβασιοποιημένες εργολαβίες και, μάλιστα, η μία από αυτές έχει λάβει και τη νόμιμη προκαταβολή. Το περίεργο είναι ότι ο υπουργός δεν ανέφερε τίποτα για το υπόλοιπο έργο, που ενδιαφέρει και το νομό μας.
Ο κ. Καραμανλής έδωσε την αίσθηση στην ομιλία του ότι όλα επανεξετάζονται, χωρίς να απορρίπτει τις μέχρι τώρα αποφάσεις, αλλά σίγουρα όπου θεωρεί ότι χρήζουν βελτιώσεων ή αλλαγών, τηρουμένων των αναλογιών, θα τις κάνει.
Ερωτήματα προκαλεί, επίσης, η στάση της νέας κυβέρνησης για την τύχη του οδικού άξονα Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη.
Ο υπουργός εξήγγειλε τη δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκατομμυρίων ευρώ, για τα οποία μάλιστα -προς τιμήν του- παραδέχθηκε ότι έχουν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Εξήγγειλε βελτιωτικές παρεμβάσεις στους νόμους 4412/16 και 4413/16, τη δυνατότητα προετοιμασίας μελετών και επίβλεψης (στα δημόσια έργα) και από ιδιωτικές εταιρείες, μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για μεγάλα έργα και επιπλέον, εξέταση δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις» (unsolicited proposals).
Ανακοίνωσε δε τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Απαλλοτριώσεων και Μητρώου Έργων, το οποίο το χαρακτήρισε «θεμέλιο του σχεδιασμού των μελλοντικών έργων και αναγκαίο εργαλείο για ένα ολοκληρωμένο και συνεπές πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των υποδομών που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες».