Αυτοκινητόδρομοι χωρίς αντιπλημμυρική προστασία…

Αυτοκινητόδρομοι χωρίς αντιπλημμυρική προστασία…

Ο Χρ. Σπίρτζης για τα έργα στη Μεσσηνία
 
 
Ένα τεράστιο πλέγμα επιβλαβών πράξεων και επιβλαβών παραλείψεων, ένας βορβορώδης πολτός πολιτικής αγυρτείας δεκαετιών και κοινωνικής αρπακτικότητας, ήταν εκείνοι οι παράγοντες που στόμωσαν την κοίτη του νερού και το έριξαν αγριεμένο επάνω στους ανθρώπους. Και το πιο εγκληματικό; Όλα έγιναν νόμιμα και ηθικά…
Και βέβαια, πάνω από όλα, φταίει αυτή η κυβέρνηση, αυτή η παρείσακτη κυβέρνηση φταίει που σε λιγότερο από τρία χρόνια κατέστρεψε τον κολασμένο παράδεισο που έκτιζαν με τόσο κόπο ψεμάτων, πολιτικής απατεωνιάς, αποχαλινωμένης αρπαγής και λοιπών νόμιμων και ηθικών μέσων.
Χωρίς ντροπή. Χωρίς συναίσθηση για όσα διέπραξαν. Χρέος της κυβέρνησης και των κρατικών μηχανισμών είναι να τους το κάνει κατανοητό. Με μιαν άλλη πολιτική προστασίας και παρηγοριάς. Γρήγορα. Πιο γρήγορα από το θάνατο, τον όλεθρο και το θρήνο.
Τα παραπάνω εισαγωγικά για τις τελευταίες φονικές πλημμύρες στην Αττική, αλλά και για τις ευθύνες που μοιράζουν ορισμένοι. Και για τα όσα είπε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας για τα αντιπλημμυρικά έργα στην ΕΡΤ1.
Μεταξύ άλλων, σχολίασε και θέματα που αφορούν στη Μεσσηνία, αφού ο υπουργός τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία σχεδίασε τους μεγάλους οδικούς άξονες χωρίς να έχει σχεδιάσει την αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών που διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι.
“Η πλειοψηφία αυτών των έργων είναι στην περιφέρεια. Αντιπλημμυρικά έργα που σχετίζονται με τους οικισμούς και την αντιπλημμυρική προστασία από όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι” είπε ο κ. Σπίρτζης και προσέθεσε: “Τι μαγικό είχε κάνει η Νέα Δημοκρατία και όσοι σχεδίασαν αυτά τα έργα; Είχαν δει τους αυτοκινητόδρομους ως έργα και άρα η αντιπλημμυρική τους προστασία ήταν μόνο για τους αυτοκινητόδρομους”.
“Έπρεπε κάποιος”, συνέχισε ο κ. Σπίρτζης, “εμείς δηλαδή, στα δυόμισι χρόνια, να προβλέψουμε τα αντιπλημμυρικά των αυτοκινητόδρομων που όλα αυτά τα χρόνια δεν είχε φροντίσει κανείς, ώστε εκτός της ολοκλήρωσης των αυτοκινητόδρομων, να προβλεφθεί τώρα στη συνέχεια και η αντιπλημμυρική προστασία των οικισμών που διέρχονται”.
Αναφερόμενος στις περιοχές που αντιμετώπισαν προβλήματα από τους οδικούς άξονες, είπε: «Να δούμε λίγο τις περιοχές για να καταλάβουμε τι γίνεται; Δήμος Κορίνθου, Δήμος Βέλου Βόχας, Δήμος Ξυλοκάστρου, Αιγίου, Πάτρας, Μεγαλόπολη, Ραψομάτη, Μεσσήνη, Δήμος Καλαμάτας περιμετρική οδός και περιοχή Πηδήματος, Μεσολογγίου, Αμφιλοχίας, Φιλιππιάδας, Ιωαννίνων».
Για τη χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών έργων ο κ Σπίρτζης ανέφερε ότι στην περιφέρεια την περίοδο 2010 – 2014 είχαν δοθεί 21.061.000 ευρώ, ενώ την περίοδο 2015 – 2017 δόθηκαν 90.053.000 ευρώ.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι μετά τις πλημμύρες του 2016 ο Δήμος Καλαμάτας έλαβε πολλά εκατομμύρια ευρώ, ξεπερνούν τα οκτώ, για αντιπλημμυρικά έργα, σε αντίθεση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη