Οι Μινωικές αερογραμμές συνδέουν την Καλαμάτα με Ιωάννινα & Ηράκλειο


 

Αεροπορική σύνδεση με Ιωάννινα και Ηράκλειο

Πρωτοβουλία από τις Μινωικές Αερογραμμές

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

 

 

Σε κόμβο σύνδεσης με πόλεις του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού φαίνεται να μετατρέπεται το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Έτσι, μετά τις τελευταίες συμφωνίες του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, δημοσίευμα από την Ήπειρο, και συγκεκριμένα από ιστοσελίδα της περιοχής, αναφέρει ότι γίνεται προσπάθεια για αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με το Ηράκλειο και τα Ιωάννινα, με αεροσκάφος των Μινωικών Αερογραμμών.

 

Η σχετική είδηση, μάλιστα, αναρτήθηκε, και στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.

 

Από την άλλη πλευρά, το μοντέλο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου τα υψηλά τέλη διώχνουν επιβάτες, τουρίστες, εταιρείες και εμπορεύματα, δεν αποκλείεται να το δούμε να εφαρμόζεται και στα περιφερειακά αεροδρόμια, μετά την ιδιωτικοποίησή τους. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου για τις Μεταφορές, κ. Kallas, στις ανησυχίες που εξέφρασε με ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Χουντής.

 

Στην απάντησή της η Κομισιόν δεν αποκλείει την αύξηση των τελών, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι στόχος των ιδιωτικοποιήσεων είναι να μειωθούν οι δαπάνες του ελληνικού κράτους για τους αερολιμένες.

 

Είναι σαφές από την απάντηση ότι δε λαμβάνεται υπόψη η σημασία των αεροπορικών μεταφορών στην οικονομία και στη γεωγραφική συνοχή της χώρας, ιδιαίτερα όσον αφορά στις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές.

 

Συγκεκριμένα, στην ερώτησή του ο Ν. Χουντής επικαλείται δημοσιεύματα του Τύπου ότι «κάθε προσπάθεια περιστολής του κόστους εκ μέρους των αεροπορικών εταιρειών προσκρούει στα “ανελαστικά” και ιδιαίτερα υψηλά τέλη του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, αλλά και στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης περιφερειακών αερολιμένων της χώρας, που ενδεχομένως θα προκαλέσει περαιτέρω αύξηση των τελών από αυτά που ήδη ισχύουν».

 

Στην απάντησή του ο κ. Kallas τονίζει: «Στόχος της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αερολιμένων στην Ελλάδα είναι η προσαρμογή του ρυθμιστικού καθεστώτος στην πρακτική που ισχύει στην Ευρώπη, δηλαδή η προσαρμογή στο διαχωρισμό μεταξύ εκμετάλλευσης και ρύθμισης των αερολιμένων.
Ένας ακόμη στόχος είναι η μείωση των δαπανών του ελληνικού κράτους για τους αερολιμένες. Η Επιτροπή δεν μπορεί να υποδείξει στις ελληνικές αρχές τα τέλη που πρέπει να χρεώνονται στους αερολιμένες, είναι όμως πολύ απίθανο να απαιτηθούν υψηλότερες κρατικές επιδοτήσεις μετά την ιδιωτικοποίηση, δεδομένου ότι ο στόχος είναι ακριβώς ο αντίθετος».