15.000 ευρώ στο Δήμο Καλαμάτας για το καρναβάλι από τη Συνεταιριστική Τράπεζα Πελοποννήσου


 

Η κυβέρνηση ανακοινώνει ότι βρήκε λύση για να «ξεπαγώσει» το έργο

 

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης

 

Αντικρουόμενες πληροφορίες φαίνεται να υπάρχουν για την τύχη της «Ολυμπίας Οδού». Από τη μια πλευρά, σύμφωνα με χθεσινή ενημέρωση του «Θ», η κατασκευαστική κοινοπραξία  «Άπιον Κλέος», με μετόχους τις εταιρείες Vinci Concessions (29,9%), Hochtief (17%), J&P Άβαξ (17%), Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ (17%), ΓΕΚ Τέρνα (17%) και Αθηνά ΑΕ (3%), έδωσε εντολή στο προσωπικό να κλείσει τα όποια εργοτάξια παρέμειναν ανοικτά. Όπως τόνισαν οι υπεύθυνοι, κλείνει οριστικά, αφού οι διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο έχουν «βαλτώσει» και δε φαίνεται καμία πρόοδος στον ορίζοντα.

Παιχνίδια εταιρειών για να εκβιάσουν καταστάσεις και αποφάσεις; Κανείς δε γνωρίζει.

Από την άλλη πλευρά, η κυβέρνηση αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχει φως στον ορίζοντα για την «Ολυμπία» Οδό, καθώς θα δώσει λύση, μέσω ιδιωτικών συμφωνιών, για τον «παγωμένο» οδικό άξονα, σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις.

Μάλιστα, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο το Δημόσιο θα υπογράψει ιδιωτικά συμφωνητικά με τον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή του έργου, όπου οι τρεις πλευρές θα συμφωνούν στο ποσό της αποζημίωσης που πρόκειται να καταβληθεί.

Οι ιδιώτες, από την πλευρά τους, θα δεσμεύονται ότι παραιτούνται από άλλες διεκδικήσεις και ότι θα ξεκινήσουν άμεσα –μόλις δοθεί προκαταβολή της αποζημίωσης– την απαραίτητη προετοιμασία για την επανέναρξη των έργων, πριν από την ψήφιση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Γιώργου Λιάλιου στην «Καθημερινή», τα βασικά σημεία των συμφωνητικών είναι:

-Το κράτος θα δέχεται να ικανοποιήσει ένα εύλογο μέρος των οικονομικών απαιτήσεων των παραχωρησιούχων και να καταβάλει άμεσα ένα τμήμα αυτών. Σε κάθε συμφωνία θα αναφέρεται σαφώς συγκεκριμένο ποσό (δεν πρόκειται, δηλαδή, για συμφωνία επί της αρχής) και μια προκαταβολή.

-Παραχωρησιούχοι και κατασκευαστές παραιτούνται από τη διεκδίκηση άλλων αποζημιώσεων για γεγονότα που έχουν συμβεί μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας. Επίσης, δεσμεύονται ότι μόλις δοθεί η προκαταβολή, θα αρχίσουν άμεσα, βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, την προετοιμασία για την επανέναρξη των έργων, τα οποία θα ξεκινήσουν την επομένη της ψήφισης από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης.

Τι θα επιτύχει το Δημόσιο με αυτήν τη συμφωνία; Θα κλείσει οριστικά το θέμα των αποζημιώσεων για όσα έχουν μέχρι σήμερα συμβεί, κίνηση απαραίτητη για ένα φρέσκο ξεκίνημα στα έργα. Θα εξοικονομηθεί χρόνος, καθώς η προετοιμασία για την επανέναρξη των έργων υπολογίζεται ότι θα χρειαζόταν αισίως περί τους 1-2 μήνες. Άλλωστε, ακόμα κι αν τα έργα δεν ξεκινήσουν τον Απρίλιο (όπως υπόσχεται η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών), το επιθυμητό αποτέλεσμα θα έχει επιτευχθεί: οι κατασκευαστές θα πρέπει να συνάψουν συμφωνίες με υπεργολάβους, να ενοικιάσουν μηχανήματα, να προσλάβουν προσωπικό, δημιουργώντας μια κινητικότητα στην αγορά.