Αυτόφωρο για τους βασανιστές


Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου  
 
Σε αίτημα προς τον γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μαν. Αγγελάκα, να μην υπογράψει τους περιβαλλοντικούς όρους της συμπληρωματικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του δρόμου Ριζόμυλος – Καλαμάτα χωρίς να λάβει υπόψη του τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, κατέληξε το βράδυ της Τετάρτης το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης.
Το Δ.Σ. προέβη, επίσης, σε συγκρότηση διαπαραταξικής επιτροπής από δημοτικούς συμβούλους και δημότες, μεταξύ των οποίων και εκπρόσωπος της Περιβαλλοντικής Κίνησης Πολιτών, ενώ, σύμφωνα με τη δέσμευση που αναλήφθηκε, το θέμα θα είναι το μοναδικό σε προσεχή συνεδρίαση.
Το θέμα έθεσε εκτός ημερήσιας διάταξης ο δήμαρχος Στ. Αναστασόπουλος, ενώ ήταν γεμάτη από δημότες η αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο κ. Αναστασόπουλος αναφέρθηκε στα τεκταινόμενα, ενώ, όπως σημείωσε με νόημα, «δεν αναγνωρίζω σε κανέναν το δικαίωμα με δηλώσεις και υποδείξεις του με άκομψο τρόπο να προσβάλλει τους συνδημότες μου που εκφράζουν την αγωνία τους», υποδεικνύοντας το δήμαρχο Καλαμάτας Παν. Νίκα.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε, δεν υπάρχει τροποποίηση της μελέτης, βάσει των αποφάσεων που έχει λάβει το Δ.Σ., ενώ το θέμα δεν το γνωρίζουν ούτε ο κ. Αγγελάκας ούτε ο κ. Κολλάς (διευθυντής ΠΕΧΩ Αποκεντρωμένης Διοίκησης). Σημείωσε πως ο συγκεκριμένος δρόμος μελετήθηκε χωρίς να ληφθεί υπόψη το εγκεκριμένο ΓΠΣ της Μεσσήνης, αλλά και το ότι με τα χαρακτηριστικά που προτείνεται να έχει, «δεν ευνοεί την ανάπτυξη που οραματιζόμαστε για την περιοχή».
 
Οι μειοψηφίες
Την ικανοποίησή του για την ενέργεια του δημάρχου να συζητηθεί το θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης διατύπωσε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Νικ. Τζώρτζης. Ο κ. Τζώρτζης αναφέρθηκε στη συνάντησή του με τον αντιπεριφερειάρχη Παν. Αλευρά και στα όσα προέκυψαν από αυτή και είπε πως παραξενεύτηκε από το κλίμα που δημιουργήθηκε στα τηλεοπτικά μέσα και τον Τύπο, χωρίς να έχει ανακινηθεί κάτι επίσημα. Αναρωτήθηκε αν ήταν τεστ για το πώς θα αντιδράσει ο Δήμος Μεσσήνης και αν τίθεται θέμα δημοσίου συμφέροντος για τη Μεσσήνη ή άλλων περιοχών. Τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης μέσω ήπιας μορφής τουρισμού στην παράκτια περιοχή, που έχει χαρακτηριστεί πολεοδομούμενη, μέσω της οποίας η ενδοχώρα θα συνδεόταν με την παράκτια περιοχή. Σημείωσε πως τα προτεινόμενα χαρακτηριστικά του δρόμου δε βοηθούν την προσπάθεια αυτή και πρότεινε πως αν είναι να χαθούν χρήματα, ας διαμορφωθεί το υφιστάμενο δίκτυο. «Μην πάνε, όμως, να μας φέρουν προ τετελεσμένων γεγονότων. Πήγαν να αναγάγουν το πρόβλημα σε δέκα ιδιοκτήτες, ενώ είναι πρόβλημα ολόκληρου του Δήμου» σημείωσε.
Ο τέως δήμαρχος Κων. Σπυρόπουλος είπε πως όταν εκπονήθηκε η μελέτη είχε εγκριθεί το ΓΠΣ Μεσσήνης, αλλά αγνοήθηκε και, αντιθέτως, έγινε σεβαστό από τους μελετητές το υπό έγκριση ΓΠΣ Καλαμάτας.
Τάχθηκε υπέρ ενός δρόμου που θα είναι προς το συμφέρον του Δήμου και γνωστοποίησε πως είχε στείλει επιστολή στο ΤΕΕ, ζητώντας να τιμωρηθούν οι μελετητές, που δεν έλαβαν υπόψη τους το εγκεκριμένο ΓΠΣ, χωρίς να λάβει απάντηση. «Υπάρχουν αποφάσεις, εμμένουμε σε αυτές και στα ‘θέλω’ του Δήμου», υπογράμμισε.
Τις απόψεις τους κατέθεσαν, επίσης, ο αντιδήμαρχος Γ. Αθανασόπουλος και ο δημοτικός σύμβουλος Νικ. Κωνσταντέλος.
 
Οι πολίτες
Τα λεγόμενα του δημάρχου Μεσσήνης πως δε γνώριζαν για το θέμα οι κ.κ. Αγγελάκας και Κολλάς, αναίρεσε με τα λεγόμενά της η εκπρόσωπος της Περιβαλλοντικής Κίνησης Πολιτών Αναστασία Αδαμοπούλου, λέγοντας πως παρά τις ενοχλήσεις της Κίνησης δεν έχει δοθεί απάντηση.
Επίθεση στη Δημοτική Αρχή πως δεν παρακολουθεί το θέμα έκανε ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Θεόδ. Αβιζιώτης, ενώ και στις δύο τοποθετήσεις απάντησε ο κ. Αναστασόπουλος.
Επίθεση κατά του «πολυπράγμονα δημάρχου Καλαμάτας για το πώς να μη σκέφτεται την ανάπτυξη όταν στο Δήμο ο δρόμος έχει χαρακτηριστικά ίδια με τη νέα είσοδο», εξαπέλυσε ο τέως δημοτικός σύμβουλος Δημ. Δουρούμης.
Τοποθετήθηκαν και άλλοι πολίτες και στη δευτερολογία του ο κ. Τζώρτζης επισήμανε πως είχε διαφανεί ότι δε θα άλλαζε τίποτε, παρά τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ προχώρησε κι ένα ακόμη βήμα, λέγοντας: «Ο δρόμος ή θα γίνει όπως τον θέλουμε εμείς ή θα γίνει, θέλουν δε θέλουν, με την πολεοδόμηση της περιοχής και την κατασκευή δίιχνου δρόμου, δηλαδή σιγά – σιγά».