Συγκροτήθηκε επιτροπή για ανάπτυξη εκδρομικού σιδηροδρομικού τουρισμού στην Τριφυλία!


3 χρόνια μετά το Θάνατο του Καλαματιανού σκηνοθέτη κινηματογραφιστή Γιώργου Αντωνόπουλου η “Ομάδα Εργασίας Ελλήνων Εργαζομένων – Φοιτητών – Ακαδημαϊκών στην πρώην Δυτική Γερμανία” διοργανώνει αφιέρωμα προς τιμήν του.

Αναλυτικά: 

Προβολή ταινιών του

Εισηγήσεις για την ζωή και το έργο του 

Σάββατο, 6 Απριλίου 2013 ώρα 6 μ.μ.

-Προβολή ταινίας “ΕΥΒΟΙΑ ΜΑΝΤΟΥΔΙ”  

( η εξέγερση το 1976)

            Βραβείο καλλιτεχνικής ταινίας documantaire μεγάλου μήκους

            Βραβείο φωτογραφίας και montage στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1977

-Συζήτηση

 
Σάββατο, 20 Απριλίου 2013 ώρα 6 μ.μ.

-Προβολή ταινίας “ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ” 

(η μετανάστευση Ελλήνων την περίοδο 1960-1974)

-Συζήτηση

 
Αίθουσα: Χώρος πολιτικής και πολιτισμού του “‘Άρδην”

                                                 Ξενοφώντος 4, 6ος όροφος (Σύνταγμα)

  Διοργάνωση:

Ομάδα Εργασίας Ελλήνων Εργαζομένων – Φοιτητών – Ακαδημαϊκών στην πρώην Δυτική Γερμανία
Τα δύο έργα του κινηματογραφιστή Γιώργου Αντωνόπουλου , ενός ανήσυχου πνεύματος που αναπτύχθηκε μέσα στις γραμμές ενός ριζοσπαστικού Αντιδικτατορικού Κινήματος των Ελλήνων του Εξωτερικού ( μεταναστών εργατών και φοιτητών ) κατά του φασιστικού καθεστώτος 67-74 , το οποίο είχε ενσωματώσει το ¨άγριο συγκρουσιακό πνεύμα¨ του Ευρωπαϊκού Μάη 68΄ που είχε κυριαρχήσει και στην  Δημόσια ¨Σχολή Σκηνοθεσίας του Βερολίνου¨ , στην οποία σπούδασε και αποφοίτησε επιτυχώς εκείνη την εποχή ( 1972-74 ) , είναι σήμερα ΕΠΙΚΑΙΡΑ , διότι 

Α ) Το ¨ΜΑΝΤΟΥΔΙ¨ ( Η Εξέγερση 1976 που οδήγησε σε ¨κήρυξη στρατιωτικού νόμου στην περιοχή¨ ) παρουσιάζει ,, με ένα σήμερα σπάνιο και δυσεύρετο,  ¨θαμμένο¨ , κινηματογραφικό υλικό – ομοιότητες , αλλά και αποκλίσεις με την σημερινή Αντίσταση των κατοίκων της Χαλκιδικής ενάντια στα ορυχεία . Επίσης , σαν ¨ζωντανή μαρτυρία¨ , διαψεύδει τους ισχυρισμούς που ακούστηκαν τελευταία σε εκδήλωση στο ¨Μέγαρο της Μουσικής¨, από πολιτικές δυνάμεις της Συμπολίτευσης και της Αντιπολίτευσης , ότι η Μεταπολιτευτική Δημοκρατία που εγκαινιάσθηκε μετά το 1974 με την κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή ήταν η… ¨ καλλίτερη δημοκρατία που είχε και έπρεπε να ζήσει η Ελλάδα¨. 

Β) Στο Ντοκιμαντέρ ¨ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ¨ ( 1960 – 74΄) , με επίσης σπάνιο αρχειακό υλικό από την Ελληνική Μετανάστευση , με το παράδειγμα κυρίως της Γερμανίας , εμφανίζονται μεν ομοιότητες , αλλά και ριζικές διαφορές με το σημερινό , μετά το 1990, φαινόμενο της Μετανάστευσης. Υπό την σκιά του νέου μεταναστευτικού ρεύματος των Ελλήνων το καθιστά επίσης μια ιστορική κιβωτό και παρακαταθήκη στην οποία μπορούμε να αναγνωρίσουμε την συνέχεια της εκμετάλλευσης/ καταπίεσης , όπως και της Αντίστασης των μακροχρόνια κατοίκων , παραγωγών και δημιουργών αυτής της χώρας , των ¨μη- εχόντων και κατεχόντων¨ . 

Και οι δύο Προβολές προσφέρουν την δυνατότητα ενός γόνιμου προβληματισμού και μιας… ¨ αδογμάτιστης ελεύθερης συζήτησης…¨