Συνελήφθη 24χρονος Αφγανός που προσπάθησε να ταξιδέψει για Γερμανία μέσω του αεροδρομίου της Καλαμάτας


ΔΕΝ ΤΟΝ ΘΕΛΟΥΝ ΚΛΕΙΣΤΟ, ΖΗΤΟΥΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ 

 
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
 

 
Έντονες είναι οι αντιδράσεις κατοίκων του Δήμου Μεσσήνης στην προοπτική να κατασκευαστεί το τμήμα Ριζόμυλος – Καλαμάτα ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, σύμφωνα με όσα προβλέπονταν στη μελέτη που είχε παρουσιαστεί, προ τετραετίας, στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης.
Βρεθήκαμε χθες στη Μεσσήνη και ζητήσαμε τις απόψεις δημοτών, αλλά και πρώην αιρετών (όπως ο τότε επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Χρ. Χριστόπουλος και ο τότε δημοτικός σύμβουλος, Βασ. Ψυχογιόπουλος).
Οι απαντήσεις όσων συνομιλήσαμε είναι ταυτόσημες. Κανείς δε θέλει να κατασκευαστεί ένας κλειστός δρόμος, μόνο στο τμήμα του που διέρχεται την εδαφική περιφέρεια του Δήμου Μεσσήνης και στα άκρα του να είναι ανοιχτός.
Οι περισσότεροι (χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι υπόλοιποι διαφωνούν) τάσσονται υπέρ της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου, ενώ μερίδα ατόμων υποστηρίζει πως η κατασκευή ενός κλειστού δρόμου θα είναι καταστροφική για τη Μεσσήνη, αφού θα αποκόψει την πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο της Μπούκας.            
 
Ι. Κορδονούρης
Καταστροφή για τη Μεσσήνη σημαίνει ο κλειστός δρόμος, σύμφωνα με τον κ. Ι. Κορδονούρη. «Αν γίνει κλειστός, βλάπτεται η Μεσσήνη. Τι θέλουν να κάνουν; Να μας εξοντώσουν; Αυτό δε θα γίνει ποτέ», υπογράμμισε και τάχθηκε υπέρ ενός ανοιχτού δρόμου.
Παραδέχθηκε, όμως, ότι, αν γίνουν κάποιες βελτιώσεις, την επικοινωνία βοηθά και ο υφιστάμενος δρόμος.   
 
Γ. Μυλωνόπουλος
«Πώς θα πηγαίνουμε από το ένα σημείο στο άλλο; Ο δρόμος πρέπει να μείνει ανοιχτός. Κανείς δεν τον θέλει κλειστό», σχολίασε από την πλευρά του ο κ. Γ. Μυλωνόπουλος από τη Βελίκα, ο οποίος πρόσθεσε πως σε συζητήσεις που έχει κάνει με φίλους του από την Ανάληψη υπάρχει έντονη αντίθεση και από αυτούς στο να είναι ο δρόμος κλειστός.
 
Δημ. Ντόγκας
Κατηγορηματικός στην άποψή του «να μην είναι κλειστός ο δρόμος» ήταν ο κ. Δημ. Ντόγκας, που τάχθηκε υπέρ της βελτίωσης του υφιστάμενου, προτείνοντας να έχει και περισσότερες εξόδους.   
 
Αθαν. Πράνταλος
Την άποψη πως «θα πρέπει ο δρόμος να γίνει όπως προβλέπεται και για την Καλαμάτα» διατύπωσε ο κ. Αθαν. Πράνταλος, σημειώνοντας: «Δεν πρέπει να υπάρχει καμία διάκριση. Αν γίνουν διακρίσεις, θα είναι μεροληπτικό σε βάρος του Δήμου Μεσσήνης».       
 
Χρ. Χριστόπουλος
Πλήρως αντίθετος στην κατασκευή ενός κλειστού δρόμου, δήλωσε, όπως είχε πράξει, άλλωστε, και κατά το παρελθόν στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο πρώην δήμαρχος Χρ. Χριστόπουλος. Κατά την άποψή του, χρειάζεται μόνο διεύρυνση της υφιστάμενης οδού και  κατασκευή παράκαμψης στη Βελίκα, αλλά όχι πολύ μακριά από αυτήν, προκειμένου «να μη θαφτεί και αυτός ο οικισμός, όπως θάβεται η Μεσσήνη, που θα έπρεπε και πρέπει να είναι προορισμός για ένα τέτοιο δρόμο».
Ο κ. Χριστόπουλος επισήμανε ότι η βελτίωση της υφιστάμενης οδού με τις όποιες παρεμβάσεις απαιτούνται θα βοηθούσε και στην ελαχιστοποίηση του κόστους κατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος.
Όπως ανέφερε, με την υπερύψωση του δρόμου, όπως προβλέπεται στη μελέτη που είχε παρουσιαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο το 2009, αποκόπτεται ολόκληρη η περιοχή από το παραλιακό μέτωπο της Μπούκας, αφού στο τμήμα που μεσολαβεί μεταξύ παραλίας και οικοδομικού ιστού θα κατασκευαστεί λεωφόρος. Πρόσθεσε δε πως η κατασκευή ενός τόσο υπερυψωμένου δρόμου θα αλλάξει τελείως τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής: «Αν κατασκευαστεί αυτός ο τοίχος, δεν απομένει πλέον τίποτε».
Τέλος, παρατήρησε πως υπήρχε ένας αρχικός σχεδιασμός που προέβλεπε την κατασκευή του δρόμου Ριζόμυλος – Μεσσήνη – Καλαμάτα, ενώ τώρα γίνεται αναφορά στο τμήμα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Αναρωτήθηκε, δε, πού βρίσκεται η συγκεκριμένη πρόταση.  
 
Βασ.  Ψυχογιόπουλος
Όπως ανέφερε ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Βασ.  Ψυχογιόπουλος, μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης: «Οι κάτοικοι αντιδρούν στην κατασκευή του δρόμου Ριζόμυλος – Καλαμάτα, με βάση τη μελέτη που είχε παρουσιαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, όχι επειδή θίγονται ατομικά συμφέροντα, όπως εντέχνως αφήνεται να εννοηθεί, αλλά επειδή θίγεται το κοινό συμφέρον, αυτό της ευχερούς πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο της Μπούκας».
Επισήμανε πως «η μελέτη που υπάρχει αναιρεί στην πράξη την κατασκευή της β΄ κατοικίας στην περιοχή της Μπούκας, που αποτελούσε όνειρο για τη Μεσσήνη,  καθώς θα περνά σε επαφή με τη συγκεκριμένη περιοχή, που έχει προβλεφθεί από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μεσσήνης ως χώρος β΄ κατοικίας».
Εμφανίστηκε, δε, λάβρος, επειδή «κατά το σχεδιασμό για την κατασκευή του δρόμου δεν ελήφθη υπόψη το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Μεσσήνης, τη στιγμή που το αντίστοιχο της Καλαμάτας ήταν υπό μελέτη. Στην Καλαμάτα ελήφθη υπόψη ότι ο δρόμος δεν επηρεάζει το ΓΠΣ, ενώ για τη Μεσσήνη ίσχυσε ακριβώς το αντίθετο».
Εξέφρασε την απορία του γιατί να προβλέπεται κλειστός δρόμος μόνο για την περιοχή της Μεσσήνης και ανοιχτός στο τμήμα Καλαμάτα – Ασπρόχωμα και στο τέλος του, ενώ καταλήγοντας σημείωσε ότι μια τέτοια κατασκευή, βάσει όσων είχαν παρουσιαστεί, με τις μεγάλες επιχώσεις, βιάζει το περιβάλλον και μεταβάλλει τις κλιματικές συνθήκες.