Ούτε κουβέντα για αξιοκρατία και διαφάνεια στην επιλογή των νέων διοικητών των νοσοκομείων


«Διηγηθείτε στους τουρίστες πώς η Κίρκη άλειφε το μυθικό Οδυσσέα με ελαιόλαδο, θα δείτε πώς θα ενθουσιαστούν»
 
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
 
Κουβέντες για περαιτέρω «τουριστική ανάπτυξη τη Μεσσηνίας» ακούγονται σχεδόν σε καθημερινή βάση από τα χείλη βουλευτών, δημάρχων της περιοχής, του αντιπεριφερειάρχη, αλλά και του ίδιου του περιφερειάρχη. Μάλιστα, επί τούτου και προκειμένου να γίνουν πιο πιστευτοί, οργανώνουν διάφορα συνέδρια ή συσκέψεις.
Εντούτοις, μέχρι σήμερα και παρά τις… προσπάθειές τους, δε φαίνεται να έχουν γίνει και πολλά πράγματα στον τομέα αυτό. Μάλιστα, αν δεν υπήρχε και το συγκρότημα της Costa Navarino, να έρχεται καμιά διασημότητα και να γράφουν οι κουτσομπολίστικες στήλες των εφημερίδων, ίσως τα μετρήσιμα μεγέθη τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής να ήταν και κάτω του μετρίου.
Τις προηγούμενες ημέρες μια ομάδα Γερμανών ειδικών στον τομέα αυτό επισκέφθηκε διάφορες περιοχές της χώρας και έδωσε ορισμένες ιδέες, μπούσουλα δηλαδή στους τοπικούς άρχοντες, που καλό είναι να τον μελετήσουν και οι δικοί μας εδώ, μπας και κάτι αλλάξει ουσιαστικά και επί τω βελτίω.
«Κάντε τον τουρίστα να ερωτευτεί την Ελλάδα τόσο, που να μη θέλει να περάσει το καλοκαίρι μακριά της». Αυτό πρότειναν συνοπτικά.
Και εξηγήθηκαν περαιτέρω. Το ελαιόλαδο είναι το δώρο της φύσης που μπορεί να οδηγήσει στην ανάκαμψη, ήταν η πρώτη συμβουλή. «Στη γερμανική τηλεόραση υπάρχουν καθημερινά πέντε με έξι ώρες εκπομπές μαγειρικής που εξαίρουν τη θερμιδική αξία του ελαιολάδου και ωθούν τους τηλεθεατές να το χρησιμοποιούν» παρατηρεί ο καθηγητής Τουριστικού Μάνατζμεντ στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, δρ Thomas Bausch, σε δηλώσεις του στην «Καθημερινή».
«Οι Γερμανοί είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αδρά για ποιοτικό λάδι, φτάνουν να δίνουν 25 ευρώ το μισόλιτρο για ιταλικό ελαιόλαδο, είναι επομένως απαραίτητο το ελληνικό λάδι να ανανεώσει την παρουσία του στις διεθνείς αγορές».
Αντιστοίχως, στο πλαίσιο της γαστρονομικής «μόδας» πολλαπλασιάζονται τα σεμινάρια γευσιγνωσίας με επίκεντρο το ελαιόλαδο. «Πολλοί συμπατριώτες μας ξοδεύουν 400 ευρώ για να μάθουν να ξεχωρίζουν το καλό λάδι και να γεύονται τα αρώματά του, σε μια κλειστή αίθουσα για ένα διήμερο στο Μόναχο, όπου δεν υπάρχουν ελιές» συμπληρώνει ο ίδιος.
«Οι Γερμανοί επισκέπτες θα ενδιαφέρονταν να παρακολουθήσουν τη διαδικασία παραγωγής ελαιολάδου, θα μπορούσαν, επομένως, να είναι ανοικτά τα ελαιοτριβεία στο κοινό» συμπληρώνει ο κ. Engert.
Αντιστοίχως, η αντιπροσωπεία των Γερμανών, που επισκέφθηκε εγκαταστάσεις ελαιοτριβείων μιας εταιρείας και ενός συνεταιρισμού, εκτιμά ότι η ανάπτυξη των υποπροϊόντων λαδιού, ιδιαίτερα δε των φυσικών καλλυντικών, έχει πολλές προοπτικές.
«Διηγηθείτε στους τουρίστες πώς η Κίρκη άλειφε το μυθικό Οδυσσέα με ελαιόλαδο, θα δείτε πώς θα ενθουσιαστούν» σχολιάζει ο βουλευτής, υπομειδιώντας. «Μπορεί να μην έχουμε παράδοση ελαιοπαραγωγής στην πατρίδα μας, αλλά ξέρουμε τι ζητούν οι καταναλωτές μας».
Επιπλέον, προτείνει την ουσιαστική παράταση της τουριστικής περιόδου. «Από το Σεπτέμβριο έως το Δεκέμβριο υπάρχει μια πολυπληθής μάζα Γερμανών, ανθρώπων της δικής μου γενιάς, που είναι πλέον συνταξιούχοι, έχουν χρόνο, χρήμα και καμία οικογενειακή υποχρέωση. Για εκείνους το φθινόπωρο, που δεν επικρατεί ο καύσωνας του καλοκαιριού, είναι η ιδανική εποχή για διακοπές» υπογραμμίζει ο κ. Engert. «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν χορτάσει από την Ισπανία, την Ιταλία, την Τουρκία και την Ινδονησία, αλλά ακόμα έχουν αφήσει ανεξερεύνητα πολλά σημεία της Ελλάδας»
Ωστόσο, καθώς τα ενδιαφέροντα των Γερμανών ποικίλλουν, το τουριστικό προϊόν οφείλει να συνδυάζει κάτι παραπάνω από «βουνό και θάλασσα». «Έχω τρία παιδιά, και η επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού κάθε καλοκαίρι είναι μια σπαζοκεφαλιά», αναφέρει ο Γερμανός καθηγητής. «Ο γιος μου αγαπά την πεζοπορία, η κόρη μου το κολύμπι και το τρίτο παιδί μου αγαπά τις περιηγήσεις σε αρχαιολογικά μνημεία. Πού να πάμε, λοιπόν;». Ο κ. καθηγητής πιστεύει ότι η παραγωγή ελαιολάδου, τα μονοπάτια και η πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής μπορούν να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία.
Επίσης, οι Γερμανοί αξιωματούχοι εκτιμούν ότι το κρασί μπορεί να συμβάλει στην τοπική ανάπτυξη. «Το wine testing σε οινοποιεία, που είναι εξαιρετικά αγαπητό σε Ευρώπη και Αμερική, μπορεί να καθιερωθεί κι εδώ» σημειώνει ο κ. Tressel.
 
Μονοπάτια
Ωστόσο, επιτακτική θεωρούν την αξιοποίηση και των μονοπατιών της Ελλάδας. «Χρειάζεται καθαρισμός, σήμανση, δημιουργία καταφυγίων και έκδοση εξειδικευμένων οδηγών, έργο που θα μπορούσε να γίνει σε συνεργασία εθελοντών από τις δύο χώρες» τονίζει ο κ. Engert.
«Σκεφτείτε ότι στη Γερμανία υπάρχουν χιλιάδες άτομα που κάνουν πεζοπορία και αναρρίχηση και αναζητούν νέα απάτητα μονοπάτια». Όπως καταλήγουν, «εμείς σας υποδεικνύουμε τις “αδυναμίες” των συμπατριωτών μας, για να τους προσελκύσετε προβάλλοντας τις διαφορετικές πλευρές της Ελλάδας».