Στην τελική ευθεία για τη μεγάλη βραδιά στο Θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης


Αποσπάσματα από ιταλικές όπερες θα ερμηνεύσουν το βράδυ του ερχόμενου Σαββάτου, στα «θυρανοίξια» του Θεάτρου της Αρχαίας Μεσσήνης, οι λυρικοί ερμηνευτές Δημήτρης Πλατανιάς και Τσέλια Κοστέα. Στη μεγάλη εκδήλωση έχει εκφράσει την επιθυμία να παραστεί και ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ωστόσο μέχρι χθες δεν ήταν σίγουρο εάν θα του επιτρέψουν οι υποχρεώσεις του.
Πρόκειται, όπως σημείωσε χθες στο «Θ» ο αντιδήμαρχος Μεσσήνης Γιώργος Δαβίλλας, για μια διοργάνωση του Φεστιβάλ Αθηνών, του Σωματείου «Διάζωμα», της ΛΗ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, του Δήμου Μεσσήνης και της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας. Η εκδήλωση έχει προγραμματιστεί για τις 9.00 μ.μ., ενώ στη μουσική βραδιά θα συμμετέχει η 80μελής Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
Όσον αφορά στο Δήμο Μεσσήνης, ο κ. Δαβίλλας ανέφερε ότι έχει αναλάβει την εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης για την εύκολη πρόσβαση του κοινού στον αρχαιολογικό χώρο, σε συνεργασία με το Αστυνομικό Τμήμα Μελιγαλά και την Αστυνομική Διεύθυνση στην Καλαμάτα. Θα φροντίσει, επίσης, για τη μετακίνηση των ΑμεΑ, την κάλυψη με γιατρούς κ.λπ.
Ο αντιδήμαρχος Μεσσήνης πρόσθεσε ότι, όποιος δεν έχει εξασφαλίσει εισιτήριο, θα είναι καλό να μη βρεθεί στον αρχαιολογικό χώρο, καθώς δε θα μπορέσει να μπει στην εκδήλωση, αφού θα υπάρχει ταξιθεσία από το Φεστιβάλ Αθηνών.
Κλείνοντας, αναφέρθηκε στη μεγάλη προσφορά του θαυμάσιου ανθρώπου, όπως τον χαρακτήρισε, καθηγητή Πέτρου Θέμελη, και στα όσα έχει κάνει για τον αρχαιολογικό χώρο και την ανάδειξή του. Για το θέατρο σημείωσε ότι σήμερα διαθέτει 1.500 θέσεις, αλλά όταν ολοκληρωθεί η αναστήλωση, θα έχει 4.000. Όσο για τους θεατές του Σαββάτου, αναμένεται ότι θα φτάσουν τους 1.600, ενώ στο κομμάτι που δεν έχει ακόμη αναστηλωθεί, θα τοποθετηθούν ειδικοί πάγκοι και καρέκλες.
 
Πέτρος Θέμελης
Για το Θέατρο, ο καθηγητής Αρχαιολογίας και διευθυντής του ανασκαφικού και αναστηλωτικού έργου στην Αρχαία Μεσσήνη, Πέτρος Θέμελης, αναφέρει: «Οι εργαζόμενοι στο έργο της αρχαίας Μεσσήνης (εργατοτεχνίτες, αρχαιολόγοι, τεχνικοί), από το 1986 ως σήμερα, είχαν όραμα, στόχους και αποφασιστικότητα, προχώρησαν ενάντια στις όποιες δυσκολίες. Καρπός των προσπαθειών τους από το 1986 ως σήμερα είναι και το Θέατρο, που εγκαινιάζεται στις 3 Αυγούστου με τη συμμετοχή του υπουργείου Πολιτισμού, της ΛΗ’  ΕΠΚΑ, του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, του Δήμου Μεσσήνης, του “Διαζώματος” και της Εταιρείας Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών.
Ήταν το 2ο και, κυρίως, το 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου) που στήριξαν οικονομικά τις εργασίες της αποκάλυψης, της στερέωσης και της συντήρησης των μνημείων της αρχαίας Μεσσήνης, συμπεριλαμβανομένου του Θεάτρου, και έδωσαν τη μεγάλη ώθηση στο έργο χάρη στη διοικητική και τη διαχειριστική μέριμνα του υπουργείου Πολιτισμού και της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, η οποία κατέχει το δικαίωμα των ερευνών στην Αρχαία Μεσσήνη από το 1875 ως σήμερα και έχει ορίσει διευθυντή του έργου τον καθηγητή Πέτρο Θέμελη, ισόβιο εταίρο της.
Δε θα ήταν, ωστόσο, δυνατή η ολοκλήρωση αποκατάστασης και ανάδειξης του Θεάτρου χωρίς τη γενναία χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος που κάλυψε τις δαπάνες για την εκπόνηση σειράς μελετών, καθώς και το κόστος εφαρμογής τους, με το αποτέλεσμα που αποκαλύπτεται σήμερα μπροστά στα μάτια του έκπληκτου επισκέπτη. Το ενδιαφέρον και η μεσολάβηση του Μεσσήνιου πολιτικού, ευρωβουλευτή τότε, πρωθυπουργού της Ελλάδος σήμερα, Αντώνη Σαμαρά, υπήρξαν παράγοντες καθοριστικοί για την ευόδωση της συνεργασίας με το Ίδρυμα Νιάρχος.
Το Θέατρο εγκαινιάζεται με τη συμμετοχή του διακεκριμένου Μεσσήνιου βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά και της υψίφωνου Τσέλιας Κοστέα, με γκαλά από ιταλικές όπερες, ύστερα από πρόταση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής, Γιώργου Κουρουπού, προς το Δ.Σ. του “Διαζώματος”. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο Βασίλης Χριστόπουλος.
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, Γιώργος Λούκος, υιοθέτησε με ενθουσιασμό την πρόταση και ανέλαβε με τους συνεργάτες του το δυσχερές έργο οργάνωσης της εκδήλωσης.
Το αρχαίο θέατρο της Μεσσήνης αποτελεί πλέον μέρος της ζωής των πολιτών. Αναγεννήθηκε για να συνεχίσει να φιλοξενεί ανθρώπους, ιδέες, τέχνη και πολιτική».
Μ.Ν.