Νικολόπουλος «Τα έργα μένουν παγωμένα και μόνο οι μεγαλοεργολάβοι κερδίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια»


«Τραβάει χρόνια πια αυτή η φαρσοκωμωδία των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων και τα μοναδικά, μέχρι σήμερα, αποτελέσματα είναι η διαρκής παραχώρηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε μεγαλοεργολάβους και η διαρκής… αποκάλυψη της γύμνιας και των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η κυβέρνηση έναντι των μεγάλων συμφερόντων, εις βάρος των έργων αλλά και του ελληνικού λαού».
Αυτά σημειώνει σε δηλώσεις του ο γενικός γραμματέας του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, Νίκος Νικολόπουλος, ο οποίος επανέρχεται με νέα ερώτηση στη Βουλή, προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό, για το θέμα, τονίζοντας πως έχουν περάσει τέσσερις μήνες από την επικοινωνιακή φιέστα της δήθεν επανεκκίνησης των έργων, αλλά το αποτέλεσμα είναι μηδενικό ως προς την ουσία, που δεν είναι άλλη από την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων.
Στο κείμενο της ερώτησής του ο κ. Νικολόπουλος παρουσιάζει τις παλινωδίες της κυβέρνησης, καθώς μετά τις δηλώσεις και τις φωτογραφίες Σαμαρά – Βενιζέλου στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού, ήρθαν δηλώσεις Ευρωπαίων και Ελλήνων αξιωματούχων να διαψεύσουν τις ανακοινώσεις των δύο συγκυβερνητών της χώρας.
Συγκεκριμένα, ο Χριστιανοδημοκράτης πολιτικός αναφέρεται τόσο στις δηλώσεις του Επιτρόπου, Γιοχάνες Χαν, σύμφωνα με τις οποίες η διαπραγμάτευση με την Κομισιόν για τα έργα μετατέθηκε για το Σεπτέμβριο, όσο και στις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην «Ελευθεροτυπία», με τις οποίες αποτίναξε τις δεσμεύσεις και τα χρονοδιάγραμμα των κ.κ. Σαμαρά και Χατζηδάκη, μη αποκλείοντας μάλιστα ακόμα και… ατυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων!
Πέραν τούτων, όμως, ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός φρόντισε να… διαψεύσει τον εαυτό του, παρατείνοντας τη θητεία του ειδικού διαπραγματευτή, Ε. Βιδάλη, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου!
Τέλος, ο κ. Νικολόπουλος αναφέρεται στις πολύ σοβαρές καταγγελίες που αφορούν στον αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου και την εταιρεία «Μορέας» και τις οποίες, μεταξύ άλλων, διερευνά η OLAF (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης), η οποία φέρεται να διεκδικεί αποζημιώσεις περί τα 300 εκ. ευρώ, έχοντας μάλιστα ως νομικό εκπρόσωπό της απέναντι στο ελληνικό δημόσιο τον… πρώην βουλευτή και υφυπουργό του ΠΑΣΟΚ, Ντίνο Ρόβλια.
«Ο κ. Ρόβλιας είναι έμπειρος νομικός σε τέτοια ζητήματα, ωστόσο αυτή η επαγγελματική του σχέση αντιπαλότητας με το ελληνικό Δημόσιο αποτελεί ηθική αντίφαση σε σχέση με τη νωπή πολιτική παρουσία του στο δημόσιο βίο» σημειώνει ο κ. Νικολόπουλος, ο οποίος ρωτά, μεταξύ άλλων, τον πρωθυπουργό:
1. Γιατί επί δύο και πλέον χρόνια συνεχίζεται η διαπραγμάτευση, ενώ τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει, παρά μόνο παχυλές αποζημιώσεις δίνονται στους παραχωρησιούχους;
2. Αν γνώριζε για τη μεγάλη καθυστέρηση ή ακόμα και την πιθανότητα ναυαγίου, όταν τον περασμένο Απρίλιο κήρυττε δημοσίως την «επανεκκίνηση των έργων» ή εξαπατήθηκε από συνεργάτες του;
3. Γιατί δεν καταγγέλθηκε εξ αρχής η αντισυμβατική συμπεριφορά των παραχωρησιούχων για το μονομερές, με την επίκληση της αναστολής της χρηματοδότησης από τις τράπεζες, «πάγωμα» των έργων και γιατί δεν επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες από τις Συμβάσεις ποινικές ρήτρες;
4. Ποιος είναι ο ρόλος του «Ανεξάρτητου Μηχανικού» και γιατί οι αρμόδιοι υπουργοί, καταργώντας την προβλεπόμενη από τις Συμβάσεις Παραχώρησης διαδικασία επίλυσης διαφορών, στηρίζονται στις γνωμοδοτήσεις του και υπογράφουν ελεγχόμενες αποφάσεις, με τις οποίες δίνονται αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στους παραχωρησιούχους;
5. Ποιος είναι ο ρόλος του κ. Βιδάλη και γιατί, ενώ ορίστηκε ως ειδικός διαπραγματευτής από την κυβέρνηση, δεν είδε και δεν άκουσε τίποτα για τα σκανδαλώδη που καταγγέλλονται;
6. Οι τροποποιήσεις των συμβάσεων παραχώρησης δεν ισοδυναμούν με σύναψη νέας σύμβασης, ενώ αυτό δεν επιτρέπεται από το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο;
7. Θα σταλούν στη Δικαιοσύνη οι καταγγελίες που επωνύμως κάνουν άνθρωποι του τεχνικού κόσμου, προκειμένου να διερευνηθεί η ευστάθειά τους;
8. Πώς κρίνει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ε. Βενιζέλος, την εμπλοκή του κ. Ρόβλια με τον αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου, ως εκπροσώπου της εταιρείας «Μορέας»;
Ακόμα, ο κ. Νικολόπουλος ζητά να κατατεθούν: το Μνημόνιο Συναντίληψης, που υπέγραψε ο κ. Ρέππας τον Ιούνιο του 2011, η καταρχήν συμφωνία, που ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης τον περασμένο Δεκέμβριο, και η τελική συμφωνία, που ανακοίνωσε επίσης ο κ. Χατζηδάκης τον περασμένο Απρίλιο. Επίσης, να κατατεθεί η επιστολή του πρώην πρωθυπουργού κ. Παπαδήμου προς τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jose-Manuel Barroso για το θέμα της επανεκκίνησης των έργων των Μεγάλων Οδικών Αξόνων.