Αλλαγές στα ταξί για να γίνει πιο προσιτό ως μέσο μεταφοράς


Να ενημερώσουν το επιβατικό κοινό της Καλαμάτας θέλησαν  ιδιοκτήτες ταξί αναφορικά με τις αλλαγές στον κλάδο, με στόχο να γίνει το συγκεκριμένο μέσο πιο προσιτό στον κόσμο, αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
 
Ασύμφορο πλέον επάγγελμα.
Όπως δήλωσαν οι ιδιοκτήτες ταξί της Καλαμάτας, το επάγγελμά τους έχει γίνει ασύμφορο, καθώς ένα τέτοιο όχημα καθημερινά χρειάζεται 35-40 ευρώ για να λειτουργήσει. Εισπράττοντας γύρω στα 50 ευρώ, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι δύσκολα τα βγάζουν πέρα.
Επιπλέον, το 80% των επαγγελματιών είναι χρεωμένοι στον ΟΑΕΕ, ενώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν φθάσει τα πρώτα κατασχετήρια, κάτι που αναμένεται να γίνει και στην Καλαμάτα. Αυτό που κρατά «ζωντανό» ακόμα τον κλάδο είναι τα έσοδα από άλλες πηγές, όπως, για παράδειγμα, το λάδι, «όμως με βάση τη μειωμένη παραγωγή, θα υπάρξει πρόβλημα σε όλους τους κλάδους, αφού όλο αυτό είναι μια αλυσίδα και αν ο κόσμος δεν έχει χρήματα, δε θα πάρει ταξί» σχολιάστηκε.
 
Αλλαγή χρώματος.
πως είχε συμφωνηθεί, θα έπρεπε μέχρι το Δεκέμβριο του 2013 όλα τα ταξί της πόλης να έχουν λευκό χρώμα. Ωστόσο, οι οικονομικές συνθήκες δεν επέτρεψαν στους ιδιοκτήτες να προβούν σε αυτή την ενέργεια και έτσι ζήτησαν και πήραν παράταση για έναν ακόμη χρόνο.
 
Νέα όρια για αλλαγή ταρίφας.
Μετά το συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιουλίου 2013 με θέμα τη συνένωση των τοπικών διαμερισμάτων της Μικράς Μαντίνειας, της Βέργας, του Ασπροχώματος, του Αντικαλάμου, της Σπερχογείας και των Λεΐκων με έδρα την Καλαμάτα, αποφασίστηκε και έγινε δεκτό να υπάρξουν νέες περιμετρικές ζώνες (υπάρχει μονή ταρίφα).
Αυτές ορίστηκαν ως εξής:
Έως τον κόμβο του Ασπροχώματος (ενώ ήταν μέχρι του Καρέλια), έως το νέο κόμβο των Λεΐκων (ενώ ήταν μέχρι την ταβέρνα του Πολίτη), έως τη διασταύρωση των οδών Λακωνικής και Ναυαρίνου (ενώ ήταν μέχρι το ύψος της Αύρας) και, τέλος, έως τον Κορδία, στο ύψος του γηπέδου.
Σε όλες τις παραπάνω περιοχές ισχύει η μονή ταρίφα, εκτός από τις 12.00 έως τις 5.00 το πρωί που είναι η βραδινή. Για παράδειγμα, για κάποιον που θέλει να πάει μέχρι το νοσοκομείο, διπλή ταρίφα θα μπει μετά τα φανάρια του Ασπροχώματος, κι ενώ πριν θα πλήρωνε 8 ευρώ περίπου, τώρα θα πληρώσει 6,5 ευρώ.
 
Νέες πιάτσες.
Θέλοντας να υπάρξει ταχύτερη αλλά και οικονομικότερη εξυπηρέτηση, η πλευρά των ταξιτζήδων αποφάσισε και ο Δήμος ενέκρινε νέα πιάτσα στο Πάρκο του Αλμυρού, ενώ θα ακολουθήσουν πιάτσες και σε ΟΑΕΔ και Λέικα.
 
Χρέωση κλήσης.
Έπειτα από διαβουλεύσεις των ταξιτζήδων και του υπουργείου Μεταφορών αποφασίστηκε με νόμο ότι δε θα υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα σε ραδιοταξί και πιάτσες ταξί για την προμίσθωση (τηλεφώνημα). Έτσι, το ταξίμετρο θα ξεκινά να γράφει, όταν ο επιβάτης θα επιβιβάζεται στο όχημα, εντός πάντα τον ορίων της περιμετρικής ζώνης. Διαφορετικά, μετά από κλήση το ταξίμετρο θα ξεκινά αφού το όχημα περάσει τα όρια της ζώνης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα ραδιοταξί, όπως και στις πιο πολλές πιάτσες, η τηλεφωνική κλήση δε χρεωνόταν, αν και είναι στην κρίση του οδηγού αν θα χρεώσει το τηλεφώνημα, απ’ όπου μάξιμουμ η αμοιβή μπορεί να φθάσει το 1,70 ευρώ.
 
Νέα τιμολόγια.
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται νέα τιμολόγηση για κούρσες από και προς το αεροδρόμιο.
 
Αλλαγές σε οδηγούς.
Παλιότερα ο νόμος επέτρεπε στους οδηγούς να κρατούν επαγγελματικό δίπλωμα μέχρι τα 65. Αργότερα το όριο ανέβηκε στα 67, ενώ πλέον έχει πάει στα 69, αλλαγή που βρίσκει αντίθετους και τους ταξιτζήδες, αφού θεωρούν ότι είναι επικίνδυνο και έτσι θέλουν να γλιτώσουν τις συντάξεις.
 
Μαθητικά δρομολόγια.
Για τα σχολικά έτη 2014 και 2015 θα πραγματοποιηθούν ξανά διαγωνισμοί για τη μεταφορά των μαθητών. Αυτά έχουν σταλεί στις Περιφέρεις και οι ιδιοκτήτες ταξί είναι σε επικοινωνία με τη θεματική αντιπεριφερειάρχη Ντίνα Νικολάκου.
 
Συστάσεις στο κοινό.
Κάλεσμα και παράκληση έγινε, τέλος, στο επιβατικό κοινό να μη διστάζει να καταγγέλλει περιστατικά που θεωρεί μη ορθά, στα τηλεφωνικά νούμερα 6947599350 και 6938525400, ενώ είναι πολύ σημαντικό, αλλά και πειστήριο, οι επιβάτες να ζητούν και να κρατούν την απόδειξη για τον αριθμό του οχήματος, τη διάρκεια της κούρσας και της αναμονής κ.λπ.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση