Χαμηλά ο τζίρος της πρώτης Κυριακής των εκπτώσεων

Χαμηλά ο τζίρος της πρώτης Κυριακής των εκπτώσεων

Από αυξημένη επισκεψιμότητα, αλλά με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε μέτρια επίπεδα, χαρακτηρίστηκε η Κυριακή που τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά.
Πάντως, στην Καλαμάτα, όπως παραδέχτηκε στο «Θ» και η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Λίλιαν Ψηλάκη, επικράτησε αλαλούμ. Τα περισσότερα καταστήματα σε κεντρικούς δρόμους ήταν ανοικτά, ενώ όσο απομακρυνόσουν περισσότερα ήταν τα κατεβασμένα ρολά.
«Σε κάθε περίπτωση», σχολίασε, «ο τζίρος δεν ήταν αυτός που θα έπρεπε. Δυστυχώς, αρκετοί συνάδελφοι βλέπουν το συγκεκριμένο θέμα με λάθος προσέγγιση. Το μέτρο με τις Κυριακές είναι λειτουργικό μόνο για κάποια πολυκαταστήματα. Φοβάμαι, δε, ότι με τη στάση που κρατάμε θα υιοθετηθεί πολύ σύντομα η πρόταση του υπουργείου για ανοικτά καταστήματα όλες τις Κυριακές του χρόνου.  Έτσι, όμως, θα χάσουμε την ανθρωπιά μας και την όποια ποιότητα ζωής διατηρούμε. Ο μικρομεσαίος ιδιοκτήτης δεν πρόκειται να κερδίσει τίποτα από το μέτρο, ούτε φυσικά και οι εργαζόμενοι. Θα πρέπει να βάλουμε τις μικροκομματικές μας σκοπιμότητες στην άκρη και να αποδεχθούμε ότι, εάν ένας νόμος δεν είναι σωστός, δεν πρέπει να τον εφαρμόζουμε επειδή τον αποφάσισε η κυβέρνηση που συμπαθούμε».
Ακόμη και σε ευρύτερο επίπεδο τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα. Σε ό,τι αφορά ειδικά τον τζίρο της Κυριακής, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Β. Κορκίδη,  δεν εντυπωσίασε, αφού δε διέφερε σε πωλήσεις από μια καθημερινή.
Ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι η αγοραστική κίνηση και κυρίως ο τζίρος θα αυξηθούν μετά τις 27 Ιανουαρίου, οπότε θα καταβληθεί ο επόμενος μισθός των δημοσίων υπαλλήλων. Άλλωστε, δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές εκείνοι που επιλέγουν τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων να κάνουν έρευνα αγοράς και να προβαίνουν σε δαπάνες προς το τέλος της εκπτωτικής περιόδου, προσδοκώντας και σε μεγαλύτερες μειώσεις.
Συνολικά ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων αναμένεται να διαμορφωθεί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, σε 5 δισ. ευρώ περίπου, έναντι 5,5 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 10%. Στις χειμερινές εκπτώσεις του 2013 ο τζίρος είχε μειωθεί κατά 14% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, το 2012 κατά 14,89% σε σύγκριση με το 2011, ενώ το 2011 σημειώθηκε η μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση, με τον τζίρο να μειώνεται κατά 17,64% σε σχέση με το 2010.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη