30% αύξηση στο κόστος κατασκευής


Αν πάρουμε τοις μετρητοίς τις ανακοινώσεις του υπουργού Μιχ. Χρυσοχοΐδη, αύριο ξεκινά η διαδικασία δημοπράτησης του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου. Όπως ανακοίνωσε ήδη το υπουργείο Υποδομών, ο προϋπολογισμός ολοκλήρωσης του ημιτελούς έργου ανέρχεται πλέον στα 443 εκατ. ευρώ, έναντι 340 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινωθεί στις 4 Μαΐου.
Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι μόλις πέντε μήνες νωρίτερα (και αρκετές φορές μέχρι τότε) το υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι το έργο θα κοστίσει 340 εκατ. ευρώ, δηλαδή 103 εκατ. ευρώ λιγότερα. Μάλιστα, θα διατεθούν 32 εκατ. ευρώ πλέον των 443 εκατ. ευρώ για συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες.
Με δεδομένο ότι στον άξονα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εργασίες ύψους 100 εκατ. ευρώ, συνεπάγεται ότι κάθε χιλιόμετρο δρόμου θα κοστίσει 7,2 εκατ. ευρώ (χωρίς να συνυπολογιστούν οι απαλλοτριώσεις) και, μάλιστα, σε ένα δρόμο που το μεγαλύτερο μέρος του βρίσκεται σε πεδινή περιοχή. Αλλά όταν ζεις στην Ελλάδα, όλα έχουν την εξήγησή τους…
Α.Π.