Συνεδριάζει αύριο για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2015 ύψους 3,2 εκ ευρώ


Αύριο το απόγευμα, στις 7.00, στο Δημοτικό Μέγαρο Κυπαρισσίας συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας για το τεχνικό πρόγραμμα έτους 2015, το σχέδιο του οποίου καλείται να εγκρίνει το Σώμα και ανέρχεται, όπως αναλύεται στους πίνακες του συνοπτικού Τ.Π. με την κατανομή, σε 3.247.344,99 ευρώ!
Όσο, όμως, κι αν το συνολικό ποσό φαίνεται, για την εποχή, «μεγάλο», αυτό δεν αποτυπώνεται σε πληθώρα από προβλεπόμενα έργα και σχεδιαζόμενες δράσεις, καθώς περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση 2.074.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για το έργο της βελτίωσης του δρόμου Γαργαλιάνοι – Βάλτα και 228.297,86 για τη «Βελτίωση, Ανάπλαση & Διαμόρφωση Κοινοχρήστου Δημοτικού Χώρου Πλατείας & Χώρου Σχολείου στην Τ.Κ. Περδικονερίου», που είναι συνεχιζόμενο και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη Ελλάδας 2007 – 2013» του ΕΣΠΑ!
Οπότε, πλην αυτών των δύο χρηματοδοτήσεων, που ανέρχονται σε 2.302.297,86 ευρώ, το σύνολο όλων των άλλων έργων και δράσεων που εγγράφονται και προτείνονται να υλοποιηθούν στο Δήμο Τριφυλίας για το έτος 2015, σύμφωνα με την εισήγηση του σχεδίου τεχνικού προγράμματος, είναι – μόλις – της τάξεως των 945.047,13 ευρώ!
Ακόμα, όμως, και το συνολικό ποσό των 3,2 εκ. ευρώ του τεχνικού προγράμματος του 2015 είναι πολύ μικρότερο από τα 4,5 εκ. ευρώ του τεχνικού προγράμματος του 2014, και κατά πολύ μικρότερο, συρρικνωμένο και «φτωχότερο» από τα 7.3 εκ. ευρώ του τεχνικού προγράμματος του 2013 και τα 7.7 εκ. ευρώ του 2012!
Συνοπτικά, η κατανομή των πιστώσεων του Τ.Π. έχει ως εξής: Ύδρευση – Άρδευση 124.785,91 ευρώ, Αποχέτευση Ομβρίων Υδάτων και Λυμάτων 121.619,80 ευρώ, Αγροτική Οδοποιία 272.565,66 ευρώ, Δημοτική Οδοποιία 2.173.951,16 ευρώ (περιλαμβάνεται σε αυτή η χρηματοδότηση 2.074.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα, άρα το ποσό για ολόκληρη την υπόλοιπη Δημοτική Οδοποιία είναι μόλις 99.951,16 ευρώ!), Νεκροταφεία 0 ευρώ (;), Ηλεκτροφωτισμός 46.000 ευρώ, Πάρκα – Πλατείες – Παιδικές Χαρές – Αθλητικές Υποδομές 228.297,86 ευρώ (όλο το ποσό αυτό αφορά στο έργο «Βελτίωση, Ανάπλαση & Διαμόρφωση Κοινοχρήστου Δημοτικού Χώρου Πλατείας & Χώρου Σχολείου στην Τ.Κ. Περδικονερίου» που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη Ελλάδας 2007 – 2013» του ΕΣΠΑ), άρα ουσιαστικά η πρόβλεψη – πρόταση του τεχνικού προγράμματος για Πάρκα – Πλατείες – Παιδικές Χαρές – Αθλητικές Υποδομές είναι Μηδενική (0 ευρώ!), Σχολική Στέγη 61.124,60 ευρώ, Δημοτικά Κτήρια 0 ευρώ (;), Μελέτες έργων – Έρευνες – Εργασίες 0 ευρώ (;) και Προμήθειες 219.000 ευρώ!
Η κατανομή ανά πηγή χρηματοδότησης έχει ως εξής: ΣΑΤΑ 2015 και παρελθόντων ετών 629.409,27 ευρώ, Ίδιοι Πόροι 2015 μόλις 15.000 ευρώ (;), ΣΑΤΑ Σχολικών Κτηρίων 49.000 ευρώ, Πολιτική Προστασία παρελθόντων ετών 112.596,75 ευρώ, ΟΣΚ (χρηματοδότηση Φιλιατρών) 12.124,60 ευρώ, Υπουργείο Πολιτισμού (χρηματοδότηση Φιλιατρών) 29.347,60 ευρώ και ΕΣΠΑ 2.399.866,77 ευρώ.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην «Κατανομή ανά πηγή χρηματοδότησης» αναφέρονται μόλις 15.000 από Ίδιους Πόρους, τη στιγμή που στο Σχέδιο του Προϋπολογισμού έτους 2015, το οποίο έχει καταρτισθεί και έχει ψηφιστεί ήδη στην Οικονομική Επιτροπή από την παρελθούσα δημοτική περίοδο, στις 29 Αυγούστου 2014, εγγράφονται στα Τακτικά Έσοδα: από Ανταποδοτικά Τέλη και Δικαιώματα (Ίδιοι Πόροι) 2.022.550 ευρώ, Πρόσοδοι από Ακίνητη Περιουσία 181.000 ευρώ, Έσοδα από Ακίνητη Περιουσία 160.000 ευρώ, Δικαιώματα και Παροχή Υπηρεσιών 416.750,33 ευρώ, Φόροι και Εισφορές 33.217 ευρώ!
Γιατί, λοιπόν, στην κατανομή ανά πηγή χρηματοδότησης αναφέρονται μόνον και μόλις 15.000 ευρώ από Ίδιους Πόρους;
Η κατανομή ανά Δημοτική Ενότητα έχει ως εξής: Αετού 252.257,47 ευρώ (περιλαμβάνεται η Δημοτική Οδοποιία ποσού 70.603,56 ευρώ και η αναβάθμιση Αγροτικής Οδοποιίας ΤΚ. Πολυθέας – Τ.Κ. Μοναστηρίου που είναι συνεχιζόμενο έργο ποσού 96.968,91 ευρώ από το ΕΣΠΑ), Αυλώνος 92.000 ευρώ, Γαργαλιάνων 2.231.785,91 ευρώ (περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση 2.074.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα), Κυπαρισσίας 316.897,86 ευρώ (περιλαμβάνεται το έργο Βελτίωση, Ανάπλαση & Διαμόρφωση Κοινοχρήστου Δημοτικού Χώρου Πλατείας & Χώρου Σχολείου στην Τ.Κ. Περδικονερίου που είναι συνεχιζόμενο και χρηματοδοτείται με 228.297,86 από το ΕΣΠΑ), Φιλιατρών 199.092 ευρώ (περιλαμβάνονται οι χρηματοδοτήσεις από τον ΟΣΚ για την επισκευή παλαιού Λυκείου ποσού 12.124,60 ευρώ και το Υπουργείο Πολιτισμού για «Πλακόστρωση οδών πρόσβασης στον Ι.Ν. Μεταμόρφωσης Σωτήρος Χριστιανούπολης» ποσού 29.347,60 ευρώ συνολικού ποσού 41.472,20 ευρώ), Τριπύλης 53.000 ευρώ.
Το σύνολο της κατανομής ανά Δημοτική Ενότητα ανέρχεται σε 3.145.033,24 ευρώ.
Ωστόσο, μεταξύ του προϋπολογισθέντος συνόλου του Τεχνικού Προγράμματος και του συνόλου της Κατανομής ανά Δημοτική Ενότητα, υπάρχει διαφορά χιλιάδων ευρώ! Το σύνολο του Τεχνικού Προγράμματος, όπως αποτυπώνεται στην Κατανομή Πιστώσεων και την Κατανομή ανά Πηγή Χρηματοδότησης, ανέρχεται σε 3.247.344,99 ευρώ. Στην Κατανομή ανά Δημοτική Ενότητα ανέρχεται σε 3.145.033,24 ευρώ, διαφορά 102.311,75 ευρώ! Επίσης, στο Αναλυτικό Τεχνικό Πρόγραμμα το σύνολο του προϋπολογισμού των έργων «ανεβαίνει» σε 3.255.444,99 ευρώ!
Γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφοροποιήσεις χιλιάδων ευρώ; Δείχνουν προχειρότητα και ότι αυτό αποτελεί γονατογράφημα ή συμβαίνει κάτι άλλο και τι; Πώς είναι δυνατόν στο σχέδιο του προϋπολογισμού του Δήμου Τριφυλίας για το 2015 να εγγράφονται – προβλέπονται τακτικά έσοδα, από Ίδιους Πόρους, από ανταποδοτικά τέλη 2.022.550 ευρώ και αυτά να μη «φαίνονται» πουθενά στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2015 και να μην ανταποδίδονται στους πολίτες που τα πληρώνουν;
Ακόμα, δε, και εάν θεωρηθεί υπερβολική η πρόβλεψη του προϋπολογισμού για έσοδα από ανταποδοτικά τέλη 2.022.550 ευρώ, στο ίδιο το σχέδιο του προϋπολογισμού που έχει ήδη ψηφιστεί, αναγράφονται και φαίνονται τα έσοδα του 2014, όπου τα διαμορφωθέντα έτους 2014 ανέρχονταν σε 1.808.152,35 ευρώ και τα Βεβαιωθέντα σε 916.609,49 ευρώ, για το α’ εξάμηνο μόνο, οπότε μέχρι τέλος του έτους αυτά – προφανώς και – έχουν αυξηθεί κατά πολύ από τις πληρωμές των πολιτών και τις εισπράξεις που κάνει ο δήμος εξ αυτών!
Σύμφωνα, δε, με την τριμηνιαία έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης προϋπολογισμού Δήμου Τριφυλίας, Γ’ τρίμηνο οικονομικού έτους 2014, που εγκρίθηκε στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 17 Νοεμβρίου, τα εισπραχθέντα έσοδα (Ίδιοι Πόροι) από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα είναι 1.230.083,13 ευρώ, τα έσοδα από λοιπά τέλη – δικαιώματα και παροχή υπηρεσιών είναι 344.661,88 ευρώ, οι πρόσοδοι από ακίνητη περιουσία είναι 129.094,05 ευρώ και 78.376,40 ευρώ και φόροι και εισφορές 6.400,45 ευρώ!
Αξίζει, επιπρόσθετα, να τονισθεί πως, ακόμα και με τα οικονομικά στοιχεία του α’ τριμήνου του 2014, τα Ίδια Έσοδα του Δήμου είναι πολλαπλάσια από όσα αναφέρονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα (σ.σ. 15.000 ευρώ), καθώς σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση  αποτελεσμάτων εκτέλεσης προϋπολογισμού Δήμου Τριφυλίας, Α’ τρίμηνο οικονομικού έτους 2014, που εγκρίθηκε στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 9 Απριλίου και στη συνέχεια από το δημοτικό συμβούλιο, τα εισπραχθέντα έσοδα (Ίδιοι Πόροι) μόνο από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα ανέρχονται σε 174.164,22 ευρώ, τα έσοδα από λοιπά τέλη – δικαιώματα και παροχή υπηρεσιών είναι 25.954,96 ευρώ και οι πρόσοδοι από ακίνητη περιουσία είναι 14.973,72 ευρώ! Και σε αυτά να προστεθούν και 429.353,39 από έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών (τακτικά) και 79.440,55 ευρώ έκτακτα.
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί, επίσης, το γεγονός ότι για μελέτες το ποσό είναι ένα απόλυτο μηδενικό (0)! Δεν έχει ανάγκη ο Δήμος από μελέτες; Δεν έχει ανάγκη η Τεχνική του Υπηρεσία από μελέτες για τις οποίες δεν έχει ο Δήμος το κατάλληλα εξειδικευμένο προσωπικό; Χωρίς μελέτες πώς θα «αξιώσει» να ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα για να υλοποιηθούν έργα;
Επίσης, προβλέπεται μια σειρά έργω συντηρήσεων – εργασιών – αγροτικής και δημοτικής οδοποιίας – υδραγωγείων – αντλιοστασίων – δικτύων ομβρίων – συντηρήσεων δημοτικού φωτισμού και κοινοχρήστων και άλλων ανά Δημοτική Ενότητα, που συνιστούν εξόφθαλμα κατατμήσεις για να γίνονται αναθέσεις, ενώ κάλλιστα αυτά τα έργα θα μπορούσαν να γίνουν ενιαία και με ενιαίους κωδικούς να εγγραφούν στον Προϋπολογισμό, ώστε να γίνουν με δημοπρασίες και να επιτευχθούν εκπτώσεις, με τα ποσά που θα προκύψουν να είναι προς όφελος του Δήμου για να καλύψει άλλες ανάγκες ή να υλοποιήσει επιπλέον έργα και δράσεις, κάτι που είχε επισημάνει και στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Δήμου Τριφυλίας, στις 28 Αυγούστου 2015, για το προσχέδιο προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015 και την εισήγησή της προς την Οικονομική Επιτροπή ο αντιδήμαρχος Παναγιώτης Τσίγγανος, ο οποίος είχε συμπληρώσει το ίδιο να γίνει και για τις προμήθειες αναλώσιμων του δήμου – πλην καυσίμων οι οποίες να γίνονται ανά Δημοτική Ενότητα – και, μάλιστα, μειοψήφησε!
Με ενδιαφέρον, λοιπόν, αναμένεται η αυριανή συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου Τριφυλίας, οι εισηγήσεις του αρμόδιου αντιδημάρχου Γιάννη Αδρακτά και του ίδιου του δημάρχου Παναγιώτη Κατσίβελα, οι τοποθετήσεις δημοτικών και τοπικών συμβούλων για το εάν εισακούστηκαν και περιλαμβάνονται σε αυτό οι προτάσεις τους και καλύπτονται έστω και στο ελάχιστο οι βασικές ανάγκες Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων (με πολλούς από αυτούς στην αντίστοιχη συνεδρίαση το Δεκέμβριο του 2013 να έχουν εξαπολύσει μύδρους κατά του πρώην δημάρχου Κώστα Κόλλια και συνεργατών του για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2014 που ήταν κατά 1,2 εκ. ευρώ μεγαλύτερο και περιλάμβανε και περισσότερα έργα και δράσεις!), οι ερωτήσεις και οι εξηγήσεις που θα δοθούν καθώς και ποιοι και με ποιο σκεπτικό θα ψηφίσουν και θα καταψηφίσουν το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2015!

Του Ηλία Γιαννόπουλου