Όχι στην πώληση του αεροδρομίου είπαν και στην Καλαμάτα (φωτογραφίες)


Η χθεσινή ήταν ημέρα κινητοποιήσεων σε όλη την Ελλάδα ενάντια στην καταστροφική ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ενώ αντίστοιχες εκδηλώσεις έγιναν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας βρέθηκαν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος, ο επικεφαλής της μείζονος πλειοψηφίας στο Δήμο Καλαμάτας Μανώλης Μάκαρης, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Παναγιώτης Αλευράς και Νίκος Πατσαρίνος, όπως και άλλοι εκπρόσωποι φορέων από την Καλαμάτα.
Στο χώρο βρέθηκε και ο αερολιμενάρχης Καλαμάτας, Δημήτρης Μανδηλάρης, που ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για θέματα που αφορούν στην εναέρια είσοδο της πόλης.
Όλοι οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν ότι διαφωνούν στο πούλημα των ελληνικών αεροδρομίων και συγκεκριμένα για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ότι πρέπει να γίνουν άμεσα επεμβάσεις αναβάθμισης.
Αναλυτικά ο κ. Πετράκος δήλωσε τα εξής: «Σήμερα (σ.σ. χθες) είναι ημέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στο ΤΑΙΠΕΔ και στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Όλοι γνωρίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει προχωρήσει και έχει φτιάξει δύο πακέτα για τα περιφερειακά αεροδρόμια, στο ένα από αυτά βρίσκεται κι αυτό της Καλαμάτας. Έτσι σήμερα φορείς από όλη την Ελλάδα έχουμε κινητοποιηθεί για να εκφράσουμε τη ριζική μας αντίθεσή μας. Η ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην τουριστική αλλά και οικονομική ανάπτυξη όλων των περιοχών που θα ιδιωτικοποιηθούν, αφού, όπως αποκαλύφθηκε στα ψιλά γράμματα των προσφορών, αναφέρουν αύξηση του κόστους μετακίνησης από 14,5 έως 20 ευρώ ανά επιβάτη. Όλο αυτό θα έχει ως συνέπεια το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουν τα περιφερειακά αεροδρόμια σε σχέση με το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, να χαθεί και να μειωθεί η κίνηση. Επίσης, με την πώληση των 5-6 κερδοφόρων αεροδρομίων, που ουσιαστικά στηρίζουν τα υπόλοιπα, αυτά θα μαραζώσουν και ίσως απαξιωθούν.
Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας χρειάζεται να γίνουν τα αναγκαία έργα υποδομής, για τα οποία η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει».
Στη συνέχεια ο Παναγιώτης Αλευράς μίλησε για την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας που έχει αυξηθεί «κάτι που έχει επιφέρει οικονομική αλλά και κοινωνική ανάπτυξη στη Μεσσηνία. Δυστυχώς, η πολιτεία και η κυβέρνηση θέλει να φρενάρει αυτό το ρυθμό ανάπτυξης με την ιδιωτικοποίησή του».
Αναφέρθηκε ακόμη στο χαράτσι των 14,5 ευρώ ανά επιβάτη, που γίνεται 20 ευρώ μετά τα 5 χρόνια, «κάτι που φρενάρει την κίνηση αλλά και τα έργα υποδομής στην περιοχή, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο αεροδρόμιο έχει επιλεγεί ως δεύτερης κατηγορίας, άρα τα έργα υποδομής θα πάνε σε αυτά της πρώτης κατηγορίας».
Κλείνοντας απηύθυνε κάλεσμα και επαγρύπνηση στους φορείς για να αποτραπεί αυτή η πορεία και, αντίθετα, να γίνουν έργα υποδομής.
Κατά τον Μανώλη Μάκαρη, μιλώντας ως «Ανοιχτός Δήμος», το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί, «αφού προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στον πληθυσμό και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Σχετικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού, η Καλαμάτα δε θα είναι μέσα στα αεροδρόμια που θα πουληθούν, παρότι είχε προστεθεί ως μπόνους, πρέπει να είμαστε σταθεροί όμως, γιατί μπορεί να γίνει ιδιωτικοποίηση σε δεύτερο χρόνο, τότε που, μάλιστα, το επιβατικό κοινό θα έχει αυξηθεί κι άλλο».
Από την πλευρά του, ο Νίκος Πατσαρίνος δήλωσε ότι συμμετέχουν σε αυτό τον αγώνα, «γιατί αυτά τα αεροδρόμια έγιναν από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού και θα είμαστε μπροστάρηδες, ιδιαίτερα εμείς στο Περιφερειακό Συμβούλιο». Επίσης, θέλησε να υπογραμμίσει ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ιδιαίτερη εθνική σημασία, αφού γίνονται αρκετά στην εύφλεκτη περιοχή της Μεσογείου».
Με τη σειρά του ο αερολιμενάρχης Καλαμάτας είπε ότι κανείς δε γνωρίζει το μέλλον της ιδιωτικοποίησης, ειδικά για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, «κάτι επίσημο δεν υπάρχει, ενώ ένα σενάριο που γράφτηκε είναι ότι, αν δεν το πάρει ιδιώτης, θα γίνει Α.Ε. Η ουσία είναι ότι το αεροδρόμιο έχει μια καλή εξέλιξη και καλό είναι να συνεχιστεί αυτή».
 
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση