Δημοπρατείται σε ένα μήνα η β΄ φάση για το λιμάνι της Κορώνης


Το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου δημοπρατείται η β΄ φάση των έργων αποκατάστασης των ζημιών του προσήνεμου μόλου στο λιμάνι της Κορώνης, οι οποίες είχαν προκληθεί από μεγάλη κακοκαιρία το Δεκέμβριο του 2008.
Στο λιμάνι της Κορώνης έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των ζημιών των κρηπιδωμάτων του προσήνεμου μόλου, τα οποία αφορούσαν στα έργα της α’ φάσης.
Τα έργα της β’ φάσης αφορούν στην αποκατάσταση της διατομής του προσήνεμου μόλου, η οποία έχει κατασκευαστεί με πρανή από φυσικούς ογκόλιθους.
 
Από το 2008
Από τις ζημιές που είχε προκαλέσει το 2008 η κακοκαιρία, το λιμάνι της Κορώνης είχε σχεδόν καταρρεύσει, με μεγάλο τμήμα του κρηπιδώματος να έχει εξαφανισθεί και να έχουν δημιουργηθεί ρωγμές σε σημαντικό τμήμα του δαπέδου του. Αυτό δημιούργησε προβλήματα στα ελλιμενιζόμενα σκάφη, αλλά και στην εξυπηρέτηση των σκαφών γενικότερα.
Οι εργασίες αποκατάστασης του λιμανιού χωρίσθηκαν σε α’ και β’ φάση, με τα έργα της α’ να έχουν εκτελεστεί, ενώ εκείνα της β΄ να αφορούν στις εργασίες που θα ξεκινήσουν τώρα.
Με την ολοκλήρωση κι αυτών, στόχος είναι η αποκατάσταση της λειτουργίας και της ασφάλειας του λιμανιού της Κορώνης και ειδικότερα:
-Η αποκατάσταση του χώρου του προσήνεμου μόλου και η βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης
-Η ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής και των επισκεπτών
-Η αντιμετώπιση μελλοντικών προβλημάτων.
 
Τα έργα
Κατά την πρώτη φάση εκτελέστηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής έργα:
-Τμήμα μήκους 60 μέτρων, ανακατασκευή εξωτερικού τοίχου που είχε καταρρεύσει, συμπλήρωση εξωτερικής θωράκισης με φυσικούς ογκόλιθους, ανακατασκευή δαπέδου ανωδομής
-Τμήμα μήκους 25 μέτρων, συμπλήρωση εξωτερικής θωράκισης με φυσικούς ογκόλιθους, ανακατασκευή δαπέδου ανωδομής
-Τμήμα μήκους 50 μέτρων, ανακατασκευή δαπέδου ανωδομής
-Τοποθέτηση αγωγών και φρεατίων για τη διέλευση δικτύων ωφελείας (ύδρευση, ηλεκτροφωτισμού, πυρόσβεσης κ.λπ.)
-Βυθοκόρηση έμπροσθεν του κρηπιδότοιχου και καθαρισμός λιμενολεκάνης από τα υλικά κατάρρευσης του τοίχου και του κρηπιδώματος.
Με τη β΄ φάση προβλέπονται να γίνουν έργα που αφορούν στην αποκατάσταση από το πέρας του κρηπιδώματος του προσήνεμου μόλου έως το ακρομόλιο και τον υφιστάμενο φάρο του λιμένα.
Ειδικότερα, προβλέπεται να γίνει:
-Άρση των φυσικών ογκολίθων που μορφώνουν το ακρομόλιο της α’ φάσης κατασκευής
-Για τη θεμελίωση των έργων προβλέπονται θαλάσσιες εκσκαφές (βυθοκορήσεις) για την εξυγίανση του πυθμένα
-Σε μήκος 57 μ. από το τέλος της μεικτής διατομής του προηγούμενου μόλου η διατομή θα διαμορφωθεί ως διατομή κορμού από φυσικούς ογκόλιθους. Θα υπάρχει εξωτερική θωράκιση, ενώ στο πόδι της εξωτερικής θωράκισης, εσωτερικά και εξωτερικά, θα κατασκευασθεί πρίσμα για την προστασία από τον κυματισμό, που θα διαμορφωθεί από φυσικούς ογκόλιθους βάρους 500-800 kg και θα τοποθετηθούν σε δύο σειρές
-Άρση των υφιστάμενων φυσικών ογκολίθων, οι οποίοι θα επαναχρησιμοποιηθούν για τη μόρφωση της διατομής του ακρομολίου σε μήκος 20m. 
Για τη συναρμογή με την εξωτερική θωράκιση του προσήνεμου μόλου, όπως αυτός κατασκευάζεται μέχρι την άκρη του κρηπιδώματος, οι φυσικοί ογκόλιθοι που μορφώνουν το ακρομόλιο της α’ φάσης των έργων θα αρθούν και θα επανατοποθετηθούν.
Οι ανάγκες του έργου σε φυσικούς λίθους και ογκολίθους θα μπορούν να καλυφθούν από λατομείο της περιοχής. Ωστόσο, έπειτα από έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία, μπορεί να γίνει αλίευση ογκολίθων για την κατασκευή των πρανών της θωράκισης από την ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Κορώνης, π.χ. νησίδα Βενέτικο. 

Της Βίκυς Βετουλάκη