Γιάννης Λαμπρόπουλος: Οι εξελίξεις για τα έργα στην Πελοπόννησο και τη Μεσσηνία δεν είναι καλές


Σύμφωνα με πληροφορίες μου, που προέρχονται από το υπουργείο Υποδομών, οι τελευταίες εξελίξεις για τα έργα που ενδιαφέρουν την Πελοπόννησο και τη Μεσσηνία δεν είναι καλές και μπορεί να ακυρώσουν την κατασκευή τους.
Συγκεκριμένα:
1. Για το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο ακυρώνεται η δημοπράτησή του, που είχε προγραμματισθεί να γίνει στις 31/3/2015. Το Πάτρα – Πύργος θα τεμαχισθεί σε οκτώ τμήματα και θα συνταχθούν νέα τεύχη δημοπράτησης, θα γίνουν οκτώ διαγωνισμοί, που σημαίνει ότι η νέα δημοπράτηση θα γίνει τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα. Γιατί γίνεται αυτό, να μας το εξηγήσει ο αρμόδιος υπουργός, που, ενώ ακόμη δεν έχει ορκιστεί, παίρνει τέτοιες αποφάσεις.
2. Για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν ακούγεται καμιά πρόβλεψη.
3. Το τμήμα από Καλό Νερό – Τσακώνα, ως γνωστόν, είχε ενταχθεί για την κατασκευή του με το Νόμο 4129/2013, όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της Ολυμπίας Οδού.
Στο Καλό Νερό – Τσακώνα υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι – επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι.
Πρέπει τώρα να γίνει δημοπράτηση για υποστηρικτικές μελέτες (γέφυρες, σήμανση, υδραυλικά), που δεν απαιτούν μεγάλο χρόνο.
Επειδή η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου συζητά την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, υπάρχει κίνδυνος απένταξης και ακύρωσης του έργου.
4. Για τη συνέχιση του Περιφερειακού της Καλαμάτας, η σύμβαση, αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βρίσκεται εδώ και αρκετό χρόνο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο μια εβδομάδα πριν από τις εκλογές ζήτησε επιπλέον στοιχεία.
Εφόσον εγκριθεί, κατόπιν θα έλθει στη Βουλή για κύρωση.
Για τη σύμβαση ο υπουργός δεν έχει εκφράσει άποψη, αν συμφωνεί ή όχι με το περιεχόμενό της. Αν θελήσει να την αλλάξει, τότε θα αρχίσει όλη η διαδικασία πάλι (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή) με απροσδιόριστο χρόνο.
5. Για τη γέφυρα στην Τσακώνα, εάν δεν υπάρξουν προβλήματα γραφειοκρατικά και πληρωμών, θα πρέπει μέχρι τον Ιούνιο να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία.
6. Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος εντάχθηκε τελευταία με 100 εκατομ. ευρώ στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, του οποίου το συνολικό ύψος του κονδυλίου είναι 140 εκατομ. ευρώ για όλη την Ελλάδα, που όμως προορίζονται, κυρίως, για την εξόφληση παλαιότερων οφειλών και που σημαίνει ότι το έργο είναι μετέωρο.
7. Για το υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο μέχρι την Πύλο και τη Μεθώνη, οι μελέτες που είχαμε ξεκινήσει από το 2007, με τον τότε υπουργό Υποδομών, είναι σχεδόν έτοιμες, εκτός του τμήματος από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο, όπου θα απαιτηθούν επιπλέον γεωλογικές μελέτες.
Ιδιαίτερα για τα τμήματα Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Πύλος – Μεθώνη οι υπολειπόμενες μελέτες, που δεν είναι σημαντικές, αν προκηρυχθούν τώρα, θα τελειώσουν γρήγορα και τα τμήματα αυτά θα μπορούν να ενταχθούν και δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
8. Το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη είναι έτοιμο και περιμένει την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωσή της από τη Βουλή, για να δοθεί δύο μήνες μετά στην κυκλοφορία.
Κατόπιν όλων των παραπάνω, αυτό που μπορώ να προτείνω και που πρέπει τώρα να γίνει, είναι οι βουλευτές του νομού και οι φορείς να πράξουν, όπως έχουν υποχρέωση, ό,τι απαιτείται για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Δεν πρέπει να ακυρωθούν ή να καθυστερήσουν τα έργα που είχαν προγραμματισθεί ή που είναι ώριμα για ένταξη και δημοπράτηση.
Η παραπέρα ανάπτυξη του νομού μας και κυρίως στον τουρισμό, βασίζεται στην αποπεράτωση αυτών των έργων.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του.