H συμβολική τρενοπειρατεία του Μεσσήνη – Καλαμάτα (28/9/15) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Το πάγιο κοινωνικό αίτημα του λαού της Μεσσηνίας για τη λελογισμένη επαναλειτουργία του Σιδηροδρομικού Προαστιακού Δικτύου, με αρχή την αμέσως χρειαζούμενη γραμμή Μεσσήνη – Καλαμάτα – ΤΕΙ, επαναδιατυπώθηκε με εκατοντάδες υπογραφών από χρήστες της γραμμής Μεσσήνη – Καλαμάτα κατά την προσωρινή μερική επαναλειτουργία της λόγω του ετήσιου ξακουστού πανηγυριού της Μεσσήνης (20-28 Σεπτεμβρίου).
Ασφαλώς γι’ αυτή την, έστω και «κουτσή», επαναλειτουργία εύσημα πηγαίνουν στις δύο Τοπικές Αυτοδιοικήσεις, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο οικείο υπουργείο.
Τα παραπάνω, όμως, δε δικαιολογούν την κραυγαλέα φετινή προχειρότητα και αβελτερία: Δεν υπήρχαν δρομολόγια προ τις 2.30 μ.μ. (δύο τουλάχιστον πρωινά θα εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο). Δεν υπήρχαν εισιτήρια διαθέσιμα στους σταθμούς (π.χ. κυλικείο Μεσσήνης) ούτε εισιτήρια απλής διαδρομής. Καμία μπάρα εμπόδιο – διέλευσης δε δούλευε και ο βανδαλισμός της γραμμής είναι προφανής (ο διατηρητέος γραφικός σταθμός Ασπροχώματος έχει βάναυσα βανδαλιστεί).
Το χειρότερο, την τελευταία ημέρα (28 Σεπτεμβρίου), παρά το ανακοινωθέν πρόγραμμα δρομολογίων (από 18/9), το τρένο εξαφανίσθηκε μετά τις 9.00 μ.μ. από τη Μεσσήνη και πολύς κόσμος περίμενε το κοινωνικό δρομολόγιο των 11.00 μ.μ. Πολλοί, αστειευόμενοι, είπαν πως ήταν συμβολική τρενοπειρατεία από την ίδια την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να δείξει πόσο φρούδες και ανεδαφικές είναι οι ελπίδες της τοπικής κοινωνίας (με τους Δήμους και την κυβέρνηση που έχουμε) για την επαναλειτουργία του τρένου επί μονίμου βάσεως.
Εμείς, όμως, ας ελπίζουμε ότι η νέα κυβέρνηση δε θα ξεχάσει το κοινωνικό αίτημα του λαού της Μεσσηνίας. Το χρονίζον πρόβλημα της επαναλειτουργίας δεν αφορά μόνον στις «πτωχοποιημένες» τάξεις των πολιτών, αλλά έχει άμεση συνάρτηση και με την ελάττωση της ανεργίας και την ανάπτυξη του εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού. Σε όλη την Ευρώπη ο σιδηρόδρομος γίνεται το κατ’ εξοχήν προτιμώμενο μεταφορικό μέσο.
Τώρα είναι ο καιρός της δράσης, δεδομένου ότι υπάρχει ακόμη η (διορθώσιμη) υποδοχή και κανείς δεν ξέρει μέχρι πότε θα υπάρχει λόγω της φυσικής φθοράς και του ανοίγματος αμέτρητων παράνομων διαβάσεων και ποικίλων καταπατήσεων.

Του Νικολάου Α. Τσερπέ

Καθηγητή Πανεπιστημίου ε.α., μέλους της Κίνησης Πολιτών για την επαναλειτουργία του τρένου Μεσσήνη – Καλαμάτα