Στο τραπέζι και πάλι οι ΣΔΙΤ, εκτός η ΤΕΡΝΑ για τα απορρίμματα

Στο τραπέζι και πάλι οι ΣΔΙΤ, εκτός η ΤΕΡΝΑ για τα απορρίμματα

Αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης στο θέμα της ανάθεσης σε ιδιώτες της διαχείρισης των απορριμμάτων σε Ήπειρο και Ηλεία δείχνει να προαναγγέλλει η δημιουργία διυπουργικής επιτροπής με στόχο την παρακολούθησή τους. Η επιτροπή θα επιτηρεί την πορεία και άλλων μεγάλων έργων, όπως τις 5 οδικές παραχωρήσεις. Τα παραπάνω ανέφερε σε χθεσινό της ρεπορτάζ η «Καθημερινή» και ο Γιώργος Λιάλιος.
Στο δημοσίευμα γίνεται λόγος και για αλλαγή πλεύσης στην Πελοπόννησο και στη συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ. Πληροφορίες, όμως, του «Θάρρους», θέλουν το εν λόγω έργο εκτός συμφωνίας, μια και η σύμβαση χαρακτηρίζεται κάτι περισσότερο από «λεόντεια» υπέρ της εταιρείας.
Τώρα, η δημιουργία της Επιτροπής Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομής ήταν ένα από τα προαπαιτούμενα από την τρόικα για την εκταμίευση της επόμενης δόσης εντός του τρέχοντος μήνα (γι’ αυτό και αποφασίστηκε με πράξη υπουργικού συμβουλίου). Η επιτροπή, υπό τον υπουργό Επικρατείας, θα περιλαμβάνει ως μέλη τους υπουργούς Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών, τους αναπληρωτές υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος και τον υφυπουργό Οικονομίας για θέματα ΕΣΠΑ.
Ποιο θα είναι το έργο της επιτροπής; Τα… αυτονόητα. Σύμφωνα με την απόφαση, που δημοσιεύτηκε προχθές στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης θα εγκρίνει, θα παρακολουθεί και θα επικαιροποιεί σχέδια δράσης, θα εντοπίζει τα σημεία που μπορεί να δημιουργήσουν καθυστερήσεις και θα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την επίλυσή τους.
Τα έργα με την πρόοδο των οποίων θα ασχοληθεί η επιτροπή αναφέρονται ονομαστικά. Το παράδοξο είναι ότι ανάμεσά τους περιλαμβάνονται οι ΣΔΙΤ απορριμμάτων στην Ήπειρο και την Ηλεία. Η εξέλιξη αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς στελέχη της κυβέρνησης, όπως ο αναπληρωτής υπουργός περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης έχουν κατηγορηματικά, εδώ και μήνες, δηλώσει ότι θα ακυρωθούν, ως αντίθετα στον νέο εθνικό σχεδιασμό διαχείρισης απορριμμάτων.
Στα υπόλοιπα έργα είναι και οι πέντε οδικές παραχωρήσεις: Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Μορέας (η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της τελευταίας καθυστερεί για άγνωστη αιτία).

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης