Επιμένει στη νέα χάραξη για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος ο Παναγιώτης Νίκας


Ο δρόμος Καλαμάτας – Ριζομύλου
με ΣΔΙΤ και νέα χάραξη και χρηματοδότηση από το “πακέτο” Juncker

Επιστολή του δημάρχου Παναγιώτη Νίκα στα αρμόδια υπουργεία

Εν όψει της συγκρότησης ομάδας 30 εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την αξιοποίηση του «πακέτου» επενδύσεων Juncker και στην Ελλάδα, καθώς και της βούλησης του υπουργείου Οικονομίας, όπως την εξέφρασε ο υπουργός Γεώργιος Σταθάκης, να επιλεγούν έργα ώριμα, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας απέστειλε στον υπουργό επιστολή, με την οποία ζητεί να κατασκευασθεί ο δρόμος Καλαμάτας – Ριζομύλου με ΣΔΙΤ και νέα χάραξη.
Η επιστολή κοινοποιείται στον Αλέξανδρο Χαρίτση, υφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, το Γεώργιο Δέδε, γενικό γραμματέα Υποδομών του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και σε αυτήν αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Για την αξιοποίηση πιστώσεων από το ονομασθέν πακέτο επενδύσεων Juncker, ο Δήμος Καλαμάτας προτείνει την κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτας – Ριζομύλου μέσω ΣΔΙΤ. Για το έργο αυτό υπάρχει πλήρης μελέτη, που προσδιορίζει νέα χάραξη, την οποία χρηματοδότησε ο αείμνηστος Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος. Το κόστος υλοποίησης του έργου εκτιμάται περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας, όχι απλώς τοπικής ή περιφερειακής, αλλά εθνικής. Ο δρόμος αυτός θα ενοποιήσει την τουριστική ζώνη στο μυχό του Μεσσηνιακού Κόλπου, που διαθέτει άριστα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά (έχουν δημιουργηθεί ήδη ξενοδοχεία και ετοιμάζονται πολλά ακόμη) και θα της παράσχει ταχεία και ασφαλή σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, έναν άξονα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και με το αστικό κέντρο που εξυπηρετεί την τουριστική ζώνη, την Καλαμάτα. Επίσης, θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στη δυτική πλευρά του Δήμου Καλαμάτας, από την οποία θα διέλθει σε μήκος 6 χιλιομέτρων.
Θα εξυπηρετήσει, επίσης, τη συγκοινωνία με όλη τη δυτική πλευρά του Νομού Μεσσηνίας (αστικά κέντρα: Μεσσήνη, Γαργαλιάνοι, Πύλος), καθώς και τις περιοχές Μεθώνης και Κορώνης, όπως και με τη δυτική ακτή του Μεσσηνιακού Κόλπου.
Ακόμη, θα παράσχει τη δυνατότητα ταχείας μεταφοράς των ποιοτικών αγροδιατροφικών προϊόντων της περιοχής μας, τα οποία τυποποιούνται από πλήθος τοπικών επιχειρήσεων και εξάγονται σε μεγάλο ποσοστό (εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και ελιές ΠΟΠ Καλαμάτα, πατάτες πρώιμης εσοδείας, ξερά σύκα, μαύρη σταφίδα, κηπευτικά κ.λπ.).
Το έργο είναι μελετητικά ώριμο και δεν πρέπει να συγχέεται η κατασκευή του με πιθανή βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, ο οποίος διέρχεται μέσα από πόλεις και μικρά χωριά, παρέχει δηλαδή ελάχιστες δυνατότητες βελτίωσης στην οφιοειδή του χάραξη. Αυτό επιτείνεται καθώς η υπάρχουσα οδός πορεύεται, κατά ένα τμήμα της, παράλληλα με τον αερολιμένα Καλαμάτας (προς βορρά) και τη σιδηροδρομική γραμμή Ασπροχώματος – Μεσσήνης (προς νότο), χωρίς δυνατότητα διαπλατύνσεως.
Ο δρόμος Καλαμάτας – Ριζομύλου με νέα χάραξη αποτελεί το μόνο μελετητικά ώριμο έργο για τη Μεσσηνία, πρωταρχικής σημασίας για την Καλαμάτα, για το Νομό Μεσσηνίας και τη νότια Πελοπόννησο.
Η πραγματοποίησή του θα δώσει αναπτυξιακή πνοή στην περιοχή μας και είναι δυνατόν να γίνει με ΣΔΙΤ, προσαρτωμένου του οδικού αυτού άξονα σε άλλο μεγάλο οδικό έργο. Το ώριμο αυτό έργο είναι δυνατόν να απορροφήσει άμεσα διαθέσιμα κεφάλαια και να παράγει πολύ γρήγορα όφελος για την εθνική και την τοπική μας οικονομία».