Στο υπουργείο ο φάκελος για το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Καλαμάτας


Κατατέθηκε στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως έγινε γνωστό χθες, ο φάκελος για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Καλαμάτας και αναμένεται η σχετική διοικητική πράξη.
Εν τω μεταξύ, τη δυνατότητα ένταξης της ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων σε διαδικασίες fast track εξετάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με το Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με παράγοντες της συγκεκριμένης αγοράς, το ζητούμενο είναι να προχωρήσει τάχιστα η αδειοδότηση μεγαλύτερου αριθμού υδατοδρομίων, ώστε να είναι δυνατόν να δημιουργηθεί δίκτυο. Ωστόσο, το εγχείρημα της επιτάχυνσης της αδειοδότησης βρίσκεται αντιμέτωπο με προσκόμματα, όπως η γραφειοκρατία.
Ερώτημα παραμένει εάν μέχρι την ερχόμενη τουριστική σεζόν θα έχει αδειοδοτηθεί ικανοποιητικός αριθμός υδατοδρομίων, ώστε να λειτουργήσουν ομαλά καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των τοπικών περιοχών.
Το ζητούμενο σήμερα είναι να ξεκινήσει, έστω και σε πιλοτικό στάδιο, η λειτουργία των υδροπλάνων το επόμενο καλοκαίρι, μιας και ήδη έχουν χαθεί οι σεζόν 2013-2015. Ας σημειωθεί ότι οι δύο εταιρείες που επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στην αγορά υδροπλάνων είναι οι Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια, ενώ ενδιαφέρον για την αξιοποίησή τους παρουσιάστηκε από την Κίνα και τον Καναδά.
Εν τω μεταξύ, ήδη υπεγράφη από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τη δημιουργία υδατοδρομίου εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα της Αλοννήσου, αλλά και στους Παξούς. Περιβαλλοντική αδειοδότηση έχουν πλέον τα υδατοδρόμια Κέρκυρας, Σκύρου, Αλοννήσου, Παξών και της Αγίας Μαρίνας Γραμματικού, ενώ σε αναμονή είναι ακόμη περίπου 50 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα.
Ο προϋπολογισμός του έργου κατασκευής ενός υδατοδρομίου κυμαίνεται από 50.000 έως 100.000 ευρώ, περιλαμβάνοντας, κατά βάση, την εγκατάσταση μίας πλωτής εξέδρας και ενός λυόμενου χώρου αναμονής των επιβατών.
Το κόστος υλοποίησης μπορεί να αναλάβει είτε ο ιδιώτης είτε το Δημόσιο, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. Συγκεκριμένα, οι Δήμοι, τα Λιμενικά Ταμεία ή οι οργανισμοί λιμένος μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την έκδοση άδειας υδατοδρομίου.
Οι συγκεκριμένοι φορείς θα διαθέτουν και την ιδιοκτησία των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν τη λειτουργία σε ιδιωτική εταιρεία.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη