Χρυσά και ασημένια μετάλλια για το μεσσηνιακό ελαιόλαδο σε διεθνή διαγωνισμό


Η καλή και ποιοτική χρονιά του μεσσηνιακού ελαιολάδου διαπιστώθηκε σε έναν ακόμα διεθνή διαγωνισμό. Μετά τα βραβεία σε “ΑΤΗΙΝΑ” 2016 και Λος Άντζελες 2016, ήρθε η σειρά να θριαμβεύσουν και σε έναν από τους κορυφαίους διεθνείς διαγωνισμούς βιολογικού ελαιολάδου, τον BIOL 2016, που έγινε στην Απουλία της Ιταλίας στα τέλη του προηγούμενου μήνα. Μάλιστα, οι μεσσηνιακές εταιρείες τυποποίησης ελαιολάδου κέρδισαν τόσο χρυσά όσο και ασημένια μετάλλια.
Ειδικότερα, χρυσό μετάλλιο κέρδισαν τα βιολογικά ελαιόλαδα «Επίκουρος Demeter», που παράγεται στην Καλαμάτα, «Argali Bianchi Giovanni» που παράγεται στους Γαργαλιάνους (σ.σ. από Ιταλό παραγωγό που διαμένει μόνιμα στην περιοχή, ο οποίος σάρωσε και τα βραβεία στο ATHINA 2016)) και «Μάνη Blaeuel», που παράγεται στο Νιοχώρι της Μάνης.
Ασημένιο μετάλλιο κέρδισαν από τη Μεσσηνία τα βιολογικά ελαιόλαδα «Ιλιάδα» της Αγροβίμ από την Καλαμάτα και «Καβουρόραχη», εταιρεία από την περιοχή της Κορώνης.
Πάντως, στο διαγωνισμό σάρωσαν τα ιταλικά ελαιόλαδα, ακολούθησαν τα ισπανικά και μετά τα ελληνικά.
Υπήρχε και κατηγορία «υπέρ-χρυσών» μεταλλίων, στην οποία μπήκαν τρία ελληνικά ελαιόλαδα. Πρόκειται για την εταιρεία Kyklopas Olive Mill από τη Θράκη, Olvia Green του Μιχάλη Τζώρτζη από το βόρειο Αιγαίο και το Mythocia Olympia Pgi του Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου και ΣΙΑ από την περιοχή της Ολυμπίας του Νομού Ηλείας.      
Η συγκεκριμένη εκδήλωση αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι, παρά τον κόντρα καιρό, υπάρχει και η Μεσσηνία που δημιουργεί. Επιχειρήσεις προς μίμηση. Μέσα στην κρίση είναι κερδοφόρες, επενδύουν, καινοτομούν, δημιουργούν θέσεις εργασίας και δείχνουν το δρόμο για την ανάκαμψη. Επιχειρήσεις οι οποίες κατορθώνουν να βελτιώνουν τα ουσιώδη οικονομικά μεγέθη τους παρά την πενταετή κρίση που έχει σαρώσει την ελληνική αγορά.
Στην αθέατη πλευρά της επιχειρηματικότητας υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος εταιρειών που αυτό το διάστημα έχει βελτιώσει τις πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς, την εξαγωγική του δραστηριότητα, ενώ ακόμη και ο δείκτης της κερδοφορίας – επίζηλο και δύσκολο οικονομικό μέγεθος στο διάστημα της κρίσης – διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Στις δύσκολες στιγμές που βιώνει και ο νομός, έχουμε ανάγκη τις καλές ειδήσεις. Έχουμε ανάγκη να ακούσουμε κάτι θετικό, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο. Κι αυτό ακριβώς μας μοιράζουν απλόχερα μια σειρά από μεσσηνιακές εταιρείες, που καταφέρνουν και διαπρέπουν, τονώνοντας το “λαβωμένο” μας ηθικό με διακρίσεις. 

Του Αντώνη Πετρόγιαννη