Κωνσταντίνος Κάππας:«Αν έφευγα από την Αθήνα, η Καλαμάτα θα ήταν η πρώτη μου επιλογή»


Στους δρόμους της πόλης τριγυρνά τις τελευταίες τέσσερις μέρες ο γνωστός ηθοποιός Κωνσταντίνος Κάππας, για δεύτερη φορά μέσα στο μήνα ώστε να την απολαύσει μεταξύ υποχρεώσεων. Ο λόγος είναι η κωμωδία «Βέρα», που σκηνοθετεί ο ίδιος, η οποία ανεβαίνει απόψε και αύριο στο πλαίσιο του Θεατρικού Φεστιβάλ Καλαμάτας.

Από την καλοκαιρινή αυλή στο «Τάβλι» πέρασες στον βροχερή νύχτα της «Βέρας». Το πρώτο χαρακτηρίστηκε ως ίσως η καλύτερη εκδοχή του έργου και το δεύτερο ακολουθεί μετρώντας δύο χρόνια επιτυχίας στην Αθήνα και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Γιατί επιμένεις με Κεχαΐδη;
Κατά την άποψη μου οΚεχαΐδης είναι ο καλύτερος διαλογίστας που έχουμε. Από τις πρόβες στο «Τάβλι» διαπίστωσα ότι το έργο έχει εκατομμύρια πράγματα να κοιτάξεις. Αυτό με ενθουσίασε και ήθελα να κάνω Κεχαΐδη ξανά. Διάβασα τη «Βέρα» και λέω θα το κάνω. Είναι μια κωμωδία με πολύ γέλιο αλλά δύσκολη παράσταση για τον πρόσθετο λόγο ότι είναι μικρό σε διάρκεια για αυτόνομη παραγωγή, μόλις μια ώρα και δέκα λεπτά. Δεν είναι απλό να βγάλεις αυτό που θέλει να πει ο συγγραφέας, χρειάζεται σκάψιμο. Είναι τεράστια παγίδα να στηριχτείς μόνο στις ατάκες και τα αστεία του. Και οι τρεις ρόλοι απαιτούν φοβερή ενέργεια πρωταγωνιστές είναι μεγάλης ηλικίαςκαι να κρατήσεις μια ισορροπία ανάμεσα την φιλία και τον καυγά.

Εσύ έχεις τέτοιες φιλίες;
Όπως αυτή της Βέρας; Αδελφικές, που να βγαίνουν και μαχαίρια; (γέλια). Έχω.

Ο κόσμος σ΄εχει συνηθίσει ως ηθοποιό και όχι ως σκηνοθέτη. Όμως οι σκηνοθετικές σου δουλειές άρεσαν στο κοινό. Τι έχεις να πεις;
Κοίτα, είμαι ένας πολύ πρακτικός άνθρωπος στο θέατρο, όχι στη ζωή, δηλαδή ό,τι κάνω το δικαιολογώ και αυτό είναι κάτι που μ’ έχει βοηθήσει πολύ. Στο θέατρο δεν κάνεις οτιδήποτε χωρίς να το δικαιολογείς. Οπότε, είναι σαν έχεις έναν καμβά, ένα αλφάβητο και για να το χρησιμοποιήσεις αντλείς από την παιδεία σου. Αν έχεις και μια παραπάνω αντίληψη μπορείς να κάνεις πολύ ωραία πράγματα.

Πως σου φαίνεται το Θεατρικό Φεστιβάλ της Καλαμάτας ως πολιτιστική κίνηση;
Το θεωρώ μια καταπληκτική κίνηση γενικά. Είναι καλό να γίνονται παρόμοια πράγματα σε κάθε τόπο, να οργανώνεται κάτι φεστιβαλικό, είτε θεατρικό, είτε μουσικό, είτε άλλο γιατί ο κόσμος μπαίνει και σ’ ένα τριπ να περιμένει και να βλέπει ωραία πράγματα. Σε επίπεδο διοργάνωσης, αν και η Καλαμάτα διαθέτει εμπειρία με το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού, όσες περισσότερες δράσεις τέτοιου τύπου αναλαμβάνουν τόσο πιο βοηθητικό είναι και για τους διοργανωτές του της, για τον κόσμο και για όσα πρόκειται να γίνουν, αν τελικά Καλαμάτα γίνει Πολιτιστική Πρωτεύουσα. Εδώ υπάρχει μια παράδοση, μια ιστορία, αν υπάρχει και η πολιτιστική κίνηση γίνεται πολύ πιο πλούσια η πόλη.

Έχεις ταξιδέψει αρκετά, οπότε να σε ρωτήσουμε, ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από την πόλη;
Θα σου πω ένα πράγμα. Θα ‘θελα να ζω εδώ. Επειδή είμαι και του ποδηλάτου, είναι μια από τις πιο όμορφες πόλεις που έχω έρθει. Αν έφευγα δηλαδή κάποια στιγμή από την Αθήνα θα ήταν η πρώτη μου επιλογή. Πρώτη η Καλαμάτα και μετά τα Χανιά. Είναι δυο ώρες από την Αθήνα, έχει παραλίες, ωραίο κόσμο, και άλλα πολλά. Είναι σούπερ.

Έχεις κάνει κινηματογράφο, τηλεόραση, θέατρο. Υπάρχει κάτι από αυτά που σε τραβάει περισσότερο;
Το θέατρο πάντα. Και ο κινηματογράφος. Όμως είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα όλα. Είναι σα να κάνεις άλλο επάγγελμα. Μου αρέσουν όλα, γιατί μου αρέσει η δουλειά μου.

Που θα σε δούμε στο μέλλον
Σε μια αγγλική ταινία του Γιάννη Κωνσταντινίδη που προορίζεται για Φεστιβάλ στο εξωτερικό αλλά θα παιχτεί και στην Ελλάδα, έχω την περιοδεία της «Βέρας» και ταυτόχρονα ετοιμάζω και κάτι καινούριο στο θέατρο

Της Καλλιστώς Γούναρη
*Η Καλλιστώ Γούναρη είναι συντάκτρια της εφημερίδας AthensVoice και συνεργάζεται με το “Θάρρος” για το Θεατρικό Φεστιβάλ Καλαμάτας.
*Η παράσταση «Βέρα» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κάππα παίζεται στις 22 και 23 Μαΐου στο πλαίσιο του Θεατρικού Φεστιβάλ