Βίκυ Μαραγκοπούλου: Προβλήματα η αιτία παραίτησης

Βίκυ Μαραγκοπούλου: Προβλήματα η αιτία παραίτησης

Σίγουρα η πρεμιέρα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δεν ήταν αυτή που επιδίωκαν οι διοργανωτές, αφού το τηλεφώνημα για βόμβα, που τελικά αποδείχθηκε φάρσα, λίγο έλειψε να την «τινάξει στον αέρα».
Μάλιστα, στο 40λεπτο της αναμονής πολλοί ήταν εκείνοι που δεν ήξεραν τι να κάνουν, αφού η είδηση για βόμβα τούς τρόμαξε.
Μπορεί τέτοια τηλεφωνήματα σε άλλες πόλεις να είναι καθημερινό φαινόμενο, όμως στην Καλαμάτα, όσες φορές έχει συμβεί, αφορούσε στα δικαστήρια, κι ήταν η πρώτη φορά που συνέβη σε μια τόσο μεγάλη εκδήλωση.
Πέρα από τη βόμβα που αποδείχθηκε φάρσα, μια άλλη «βόμβα» έσκασε στην Καλαμάτα και ήταν αυτή της παρουσίας της Βίκυς Μαραγκοπούλου στο Μέγαρο Χορού. Ναι μεν σε κάθε ευκαιρία οι άνθρωποι του Φεστιβάλ ευχαριστούν τη γυναίκα που επί 21 χρόνια ηγήθηκε και ουσιαστικά δημιούργησε το Φεστιβάλ Χορού, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και με κάποιους ανθρώπους στο Δήμο, αφού η ξαφνική παραίτησή της μόνο τυχαία δεν ήταν.
Το βράδυ της Παρασκευής, λοιπόν, βρέθηκε στην πρεμιέρα και η Βίκυ Μαραγκοπούλου, πλέον όχι ως καλλιτεχνική διευθύντρια, αλλά ως θεατής, αποδεχόμενη την πρόσκληση του δημάρχου Καλαμάτας.
Προφανώς, όμως, ο Παναγιώτης Νίκας δε θα μπορούσε να φανταστεί ότι η πρώην καλλιτεχνική διευθύντρια θα άφηνε αιχμές για τον οικοδεσπότη της βραδιάς.
Η κυρία Μαραγκοπούλου μίλησε με αρκετό κόσμο στο προαύλιο του Μεγάρου, αφού τόσα χρόνια στην Καλαμάτα απέκτησε μεγάλο κύκλο γνωριμιών. Την πλησιάσαμε, λοιπόν, για να μας μιλήσει για την εδώ παρουσία της, αλλά και γιατί τελικά παραιτήθηκε.
Όπως μας είπε, βρέθηκε στην Καλαμάτα μετά την πρόσκληση του δημάρχου Καλαμάτας, καθώς και της καλλιτεχνικής διευθύντριας, διότι θέλει να τιμήσει το θεσμό, ένα θεσμό πολύ σημαντικό για την πόλη, αλλά και όλους τους ιθύνοντες που την εμπιστεύτηκαν, σε αυτή την υπέροχη διαδρομή, για 21 χρόνια.
Στη συνέχεια ανέφερε ότι επρόκειτο για μια μέρα που ήθελε όλοι οι συνεργάτες και οι οργανωτές της εκδήλωσης, που πλέον είναι φίλοι της ύστερα από τόσα χρόνια, να έχουν τη θετική της ενέργεια, παρά την ανωμαλία που προέκυψε, ενώ εξέφρασε τη χαρά της που η Λυρική Σκηνή, την οποία χαρακτήρισε εξαίρετο συγκρότημα, βρέθηκε στην Καλαμάτα με τη χορογραφία του Αντώνη Φωνιαδάκη.
Κλείνοντας ευχήθηκε όλα τα προβλήματα που υπήρξαν και με κάποιον τρόπο την υποχρέωσαν σε αποχώρηση να ξεπεραστούν, ενώ όταν τελειώσει το φεστιβάλ και υπάρχει αρκετή νηφαλιότητα και ψυχραιμία, να μπορέσουν όλοι όσοι έχουν δουλέψει για αυτό το θεσμό να μιλήσουν με το υπουργείο Πολιτισμού, το Δήμο Καλαμάτας και τη «Φάρις». Η ίδια με χαρά θα καταθέσει την εμπειρία και τη γνώση της, με σκοπό το Φεστιβάλ Χορού «να ζήσει» για πολλά χρόνια ακόμα, αφού είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός για τη διεθνή εικόνα της χώρας.
Σε ερώτηση για αυτά τα προβλήματα που ανέφερε, απάντησε ότι θα συζητηθούν, αφού ολοκληρωθεί το Φεστιβάλ, ελπίζοντας να ξεπεραστούν.
Και όταν τη ρωτήσαμε τι μπορεί να γίνει με την ίδια, αν αυτά ξεπεραστούν, δήλωσε απόλυτη ότι δε θα την ξαναδούμε σε κάποια θέση, θα είναι μακριά αλλά πάντα κοντά στο Φεστιβάλ της Καλαμάτας.
Η συνέχεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Συνεχίζεται απόψε το Φεστιβάλ με την παράσταση Opus, που θα ανέβει και αύριο, στις 8.00 το βράδυ στο Στούντιο του Μεγάρου.
Opus, μια παράσταση βασισμένη στην κλασική μουσική, η έννοια της οποίας παραπέμπει σε μια μορφή μουσικής σύνθεσης (opus) που χαρακτηρίζεται από αυστηρή δομή και πολυμορφία. Βασικός άξονας είναι η μελέτη της δομής αυτής, η αποκωδικοποίηση και εντέλει η οπτικοποίησή της ζωντανά στη σκηνή. Μέσα σε έναν απέριττο σκηνικό χώρο, η κίνηση ακολουθεί πότε τη ρυθμική αγωγή και πότε τις μελωδικές γραμμές της μουσικής, στρέφοντας την προσοχή του θεατή άλλοτε σε κάθε όργανο χωριστά, άλλοτε σε δύο μαζί και άλλοτε στην ενιαία σύνθεση της μουσικής. Η χορογραφία επιχειρεί έτσι την επανασύσταση ενός νέου κώδικα ανάγνωσης του μουσικού έργου, που μεταφράζει τη χρονική διάσταση της μουσικής σύνθεσης σε χωρική διάσταση των σωμάτων.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση