Παίζει την… κολοκυθιά ο υπουργός με τα εγκαίνια στον Περιμετρικό της Καλαμάτας

Παίζει την… κολοκυθιά ο υπουργός με τα εγκαίνια στον Περιμετρικό της Καλαμάτας

Επιπλέον απευθείας αναθέσεις έργων στην κοινοπραξία, ύψους 2,78 εκατομμυρίων ευρώ
 
 Οι κορδέλες του περιμετρικού θα κοπούν – απ’ ό,τι φαίνεται- μόλις σταθεροποιηθεί ο… καιρός. Μπορεί αυτή την εβδομάδα, μπορεί και την επόμενη. Αν πάρουμε τοις μετρητοίς τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη, σε εκπομπή της ΕΡΤ1, αυτό το συμπέρασμα βγαίνει.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στη δημόσια τηλεόραση καταγράφηκε ο εξής διάλογος:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να πάμε σιγά σιγά στα δικά σας θέματα, κε υπουργέ, και να ξεκινήσουμε από τον Μορέα. Δηλαδή μέσα σε ένα μήνα, διάβασα μια δήλωσή σας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη στο σύνολό του.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε λιγότερο. Πιθανά την επόμενη εβδομάδα να το παραδώσουμε στους πολίτες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο σύνολό του;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στο σύνολό του. Είναι η μία από τις παραχωρήσεις που έγινε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ  και έγινε και η αλλαγή της σύμβασης προκειμένου να εκκιννηθεί. Ολοκληρώνεται. Ξέρετε τις καθυστερήσεις που υπήρχαν. Περιμένουμε πρόσθετα από την ολοκλήρωση αυτού του έργου…
Την άλλη εβδομάδα λογικά, μπορεί και αυτή, ολοκληρώνεται ο Μορέας. Είναι ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Σπάρτη.
Εκείνο που δεν είπε ο υπουργός στη συνέντευξή του για το εναπομείναν τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι ότι η παράδοσή του μετατίθεται συνεχώς τους τελευταίους μήνες, κάτι που επισημαίνει σε χθεσινό του ρεπορτάζ στην “Καθημερινή” ο Γιώργος Λιάλιος.
Όπως, επίσης, αναφέρεται, προχωρημένα είναι και τα έργα στην περιοχή, τα οποία ο υπουργός έδωσε με απευθείας ανάθεση στον εργολάβο του αυτοκινητόδρομου και για τα οποία έχουν μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί 2,78 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έργα αυτά, ευθύνης του Δήμου Καλαμάτας (δηλαδή δεν ανήκαν στο αντικείμενο του έργου), ανατέθηκαν στους εργολάβους του αυτοκινητόδρομου με συμπληρωματική σύμβαση και με έκπτωση μόλις 12% (αξιοσημείωτα χαμηλή, αν αναλογιστεί κανείς την «επαναστατική» ρητορική του κ. Σπίρτζη και τις κατηγορίες του περί μηδενικών εκπτώσεων στο παρελθόν).
Η περιμετρική οδός της Καλαμάτας έχει μήκος 12 χιλιομέτρων, δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας (συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης). Ως έργο περιλαμβάνει έξι ισόπεδους ή ανισόπεδους κόμβους και μια γέφυρα (του ποταμού Νέδοντα, 360 μέτρων).
Με βάση τη συμφωνία που είχαν υπογράψει η κοινοπραξία Μορέας, που έχει αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία του άξονα, με το Δημόσιο, η παράδοση του τμήματος θα γινόταν τον περασμένο Αύγουστο.
Τελικά, μετά αρκετές μεταθέσεις αναμενόταν πλέον να γίνει σε δύο «δόσεις»: τα πρώτα 7,5 χιλιόμετρα (από τη Θουρία έως τον κόμβο Αρτέμιδος) μέσα στο μήνα και τα τελευταία 3,5 χιλιόμετρα (από τον κόμβο Αρτέμιδος έως το τέλος του έργου) στις αρχές Δεκεμβρίου.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη