Πιθανότατα μεθαύριο Σάββατο η… κορδέλα στον Περιμετρικό της Καλαμάτας

Πιθανότατα μεθαύριο Σάββατο η… κορδέλα στον Περιμετρικό της Καλαμάτας

Πήγαμε σε… μάγισσες, χαρτορίχτρες και καφετζούδες, προκειμένου να μας πουν πότε θα γίνουν, επιτέλους, τα εγκαίνια του περιμετρικού της Καλαμάτας. Ο τελευταίος… χρησμός είναι ότι πρόκειται να γίνουν μεθαύριο Σάββατο.
Όλα αυτά μένει να επισημοποιηθούν τόσο από το υπουργείο Υποδομών όσο και από την παραχωρησιούχο εταιρεία του Mορέα. Το καινούργιο στοιχείο είναι ότι ο περιφερειακός θα παραδοθεί όχι μέχρι τον κόμβο της Αρτέμιδος, αλλά έως την εθνική οδό Καλαμάτας – Σπάρτης, λίγα μέτρα πριν από το στρατόπεδο του 9ου Συντάγματος Πεζικού, χωρίς, πιθανόν, να είναι έτοιμος ο κυκλικός κόμβος που προβλέπεται στο συγκεκριμένο σημείο.
Να σημειώσουμε ότι με την παράδοση της Περιφερειακής Καλαμάτας ολοκληρώνεται ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας, πρώτος από τους συνολικά 5 αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Ο Περιφερειακός έχει μήκος 12 χιλιόμετρα με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, παρόμοια με του υπόλοιπου άξονα, ενώ στο υπουργείο τον αποκαλούν “Μικρή Αττική Οδός”. Είναι από τους ελάχιστους περιφερειακούς δρόμους στην περιφέρεια με τέτοια χαρακτηριστικά. Διαθέτει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Το προς παράδοση νέο τμήμα έχει μήκος περίπου 7,5 περίπου χιλιόμετρα. Αρχίζει από τον κόμβο της εισόδου Καλαμάτας (που βρίσκεται στην περιοχή της Θουρίας, εγγύτατα του Νοσοκομείου Καλαμάτας, όπου σήμερα απολήγει ο εν λειτουργία αυτοκινητόδρομος Τρίπολης – Καλαμάτας) και φθάνει μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο του Νέδοντα (που συνδέει την περιμετρική οδό με το κέντρο της πόλης).
Το τμήμα που παραδίδεται σε κυκλοφορία περιέχει τρεις ανισόπεδους κόμβους:
1. τον ανισόπεδο κόμβο Δυτικής Εισόδου Καλαμάτας (κόμβος που βρίσκεται στην περιοχή του εργοστασίου ΚΑΡΕΛΙΑ) και τη σύνδεσή του με την οδό Αθηνών
2. τον ανισόπεδο κόμβο Λεΐκων για τη σύνδεση με την ομώνυμη περιοχή της πόλης
3. τον ανισόπεδο κόμβο Νέδοντα για τη σύνδεση με το Ιστορικό Κέντρο της πόλης.
Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σημαντικό αριθμό τεχνικών cut & cover, ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή σύνδεσης του ανισόπεδου κόμβου Νέδοντα με το Ιστορικό Κέντρο. Η κατασκευή των τεχνικών αυτών κρίθηκε αναγκαία κύρια λόγω της μορφολογίας του εδάφους, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για γεωτεχνικούς λόγους.