Πάρτε τώρα μέτρα τώρα για τον κόμβο της Σπάρτης

Πάρτε τώρα μέτρα τώρα για τον κόμβο της Σπάρτης

Από την πρώτη στιγμή σχεδόν, που ολοκληρώθηκε ο περιμετρικός της Καλαμάτας και δόθηκε σε κυκλοφορία, συνέβη και το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα. Τόπος, ο κόμβος στην οδό Σπάρτης. Μία γυναίκα 51 ετών, έχασε τη ζωή της όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 50χρονος σύζυγός της, κάτοικοι και οι δύο Αθηνών, άγνωστο για ποιο λόγο, 20 λεπτά πριν τα μεσάνυχτα εκείνης της ημέρας, προσέκρουσε με σφοδρότητα επάνω στα προστατευτικά κιγκλιδώματα του  κόμβου και ανετράπη.
Ήταν το πρώτο σοβαρό περιστατικό, μετά από κάποια προηγούμενα με μικροτραυματισμούς. Από τις πρώτες ημέρες, λοιπόν, είχε διαπιστωθεί ότι ο κόμβος της Σπάρτης θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.
Μάλιστα, στο “Θ” σημειώναμε, χαρακτηριστικά,  ότι  ο  δρόμος σε ορισμένα σημεία είναι μέσα στο σκοτάδι, ενώ αν δεν ακολουθήσεις πιστά τη λωρίδα κατεύθυνσής σου, μπορείς να βρεθείς ξαφνικά έτοιμος να «καβαλήσεις» τη νησίδα! Επομένως, τα επαναλαμβανόμενα τροχαία σε ένα συγκεκριμένο σημείο κάτι «φωνάζουν» και πρέπει άμεσα να επιληφθούν οι αρμόδιοι.
Σημειώναμε, δε, ότι το τραγικό δυστύχημα δεν είναι το πρώτο και δυστυχώς, αν δεν ληφθούν επιπλέον μέτρα σήμανσης και προειδοποίησης για την επικινδυνότητα του σημείου, θα συμβούν περισσότερα στο μέλλον. Όλα τα παραπάνω σχολιάζονταν από την εφημερίδα εδώ και μήνες.
Στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης, επισήμανε και πάλι το θέμα, αλλά αυτή τη φορά με τον πλέον ενδεδειγμένο και αφοπλιστικό τρόπο.
“Θέσαμε το πρόβλημα οδικής ασφάλειας του κυκλικού κόμβου της οδού  Σπάρτης στον πραγματογνώμονα Γεώργιο Μπούρα, ο   οποίος στην έκθεσή του, προτείνει να μπει μία επιπλέον πινακίδα για να δηλώνει ότι υπάρχει ανωφέρεια του οδοστρώματος προ του κόμβου, καθώς επίσης και ένα παλλόμενο φανάρι για να ανακόπτουν ταχύτητα οι χρήστες της οδού ώστε να μπορούν να εισέλθουν ομαλά στον κόμβο”, επισήμανε.
 
Η διαπίστωση του Γ. Μπούρα 
Ειδικότερα, σύμφωνα με το συμπέρασμα του κ. Μπούρα, μετά από ενδελεχή έρευνα στο επίμαχο σημείο, σημειώνει: “Από τον οπτικό έλεγχο που έκανα στον κυκλικό κόμβο καθώς και από το φωτογραφικό υλικό που συνέλεξα προ του κόμβου, διαπίστωσα ότι το οδόστρωμα πριν τον κόμβο έχει μια μικρή ανωφέρεια η οποία δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή από τους χρήστες της οδού διότι δεν υπάρχει κάποια σήμανση για να τους προειδοποιεί για την εν λόγω ανωφέρεια του οδοστρώματος προ του κόμβου. Η υπόλοιπη σήμανση προ του κόμβου είναι σωστή και δεν χρειάζεται κάτι επιπρόσθετο ως προς την σήμανση.
Κατά την προσωπική μου άποψη, για να αποφύγουμε να έχουμε και άλλα τροχαία ατυχήματα στο συγκεκριμένο σημείο θα πρέπει να μπει μία επιπλέον πινακίδα για να δηλώνει ότι υπάρχει ανωφέρεια του οδοστρώματος προ του κόμβου, καθώς επίσης και ένα παλλόμενο φανάρι για να ανακόπτουν ταχύτητα οι χρήστες της οδού, ώστε  να μπορούν να εισέλθουν ομαλά στον κόμβο”.   
  
Απάντηση δημάρχου Παν. Νίκα 
Ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας δεν αρνήθηκε το πρόβλημα, αλλά, σχολίασε ότι “δεν είναι δίκαιο να διαχέονται οι ευθύνες στο δήμος Καλαμάτας”. Υποστήριξε, δε, ότι στο υπουργείο Υποδομών και στην ανάδοχο εταιρεία του περιμετρικού , θα πρέπει να προωθηθούν οι αναγκαίες επισημάνσεις και διαμαρτυρίες, από τη στιγμή που ο Δήμος δεν είχε καμία εμπλοκή στην κατασκευή του έργου. Σχολίασε, πάντως, ότι στη σύσκεψη που αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα, θα υπάρξει αντιμετώπιση του θέματος.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη