Ετοιμάζεται η επέκτασή του Γραφείου Ενημέρωσης Υποστήριξης Δανειοληπτών και στην Καλαμάτα

Ετοιμάζεται η επέκτασή του Γραφείου Ενημέρωσης Υποστήριξης Δανειοληπτών και στην Καλαμάτα

Το πιλοτικό Γραφείο Ενημέρωσης Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ) που λειτούργησε, τον Φεβρουάριο, στις εγκαταστάσεις της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους πλαισιώθηκε, την άνοιξη, από δύο ακόμα ΓΕΥΔ, σε Αθήνα (Σολωμού 60 και Πατησίων) και Πειραιά (Μαυρομιχάλη και Μεσολογγίου 4). Μέχρι σήμερα, τα τρία αυτά ΓΕΥΔ έχουν εξυπηρετήσει πάνω από 1.600 οφειλέτες.
Εφαρμόζοντας τη στρατηγική ανάπτυξης που αποφάσισε το ΚυΣΔΙΧ, το επόμενο διάστημα θα δημιουργηθούν δέκα νέοι κόμβοι του δικτύου σε Πάτρα, Αγρίνιο, Καλαμάτα, Κόρινθο, Χαλκίδα, Βόλο, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο Κρήτης, Αχαρνές Αττικής και Καρδίτσα.
 
 
Τι είναι το δίκτυο ενημέρωσης 
Υλοποιώντας την απόφαση κυβέρνησης για την παροχή κάθε δυνατής βοήθειας στους πολίτες που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δανειακές τους υποχρεώσεις, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, ιδρύθηκε η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ). Μια αυτόνομη Δημόσια υπηρεσία, που υπάγεται στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα 3 μηνών (Αυγ-Οκτ. 2016), αξιοποιώντας στελέχη, δομές και υλικοτεχνική υποδομή που ήδη διέθετε το Δημόσιο, δημιουργήθηκε η κεντρική υπηρεσία στην περιοχή της Νίκαιας (Θηβών 196-198), όπου και θα λειτουργήσει το πρώτο (πιλοτικό) Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ), στο οποίο μπορούν να προσφεύγουν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες.
Τα ΓΕΥΔ απευθύνονται σε: άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (προβλήματα υγείας, ΑΜΕΑ οικονομικά αδύναμους ), άνεργους, αγρότες και εργάτες, μισθωτούς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ελεύθερους επαγγελματίες, μικροέμπορους , μικροεπιχειρηματίες Αποστολή των Γραφείων είναι:

  • Να ενημερώνουν σφαιρικά και αναλυτικά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις υπερχρεωμένων πολιτών και επιχειρήσεων, που επιχειρούν να αντιμετωπίσουν την προφανή αδυναμία τους να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους

 

  • Να παρέχουν συμβουλές και οδηγίες για διαδικασίες σχετικές με την προστασίας της πρώτης κατοικίας και γενικότερα τις πρόνοιες που περιλαμβάνει ο Νόμος για το σύνολο των χρεών των ευάλωτων και μη κοινωνικών ομάδων, καθώς και την εξωδικαστική ρύθμιση δανείων, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών.

Στρατηγικά θα προωθούνται οι ήδη υπάρχουσες και αναξιοποίητες εξωδικαστικές λύσεις (συμβιβαστική επίλυση διαφορών). Η συνάντηση με εκπροσώπους των ΓΕΥΔ θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.
Οι προτάσεις που παρουσιάζουν τα Γραφεία για τη ρύθμιση δανείων λαμβάνουν υπόψη τα εισοδήματα των οφειλετών και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης. Για το λόγο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό οι πληροφορίες που δίνονται από τους πολίτες να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο σαφείς και ειλικρινείς, ώστε οι συμβουλές να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να είναι αποτελεσματικές. Προφανώς τα Γραφεία δεν έχουν δυνατότητα να αποφασίζουν γενναίες ρυθμίσεις χρεών προς τράπεζες, άλλους ιδιώτες, Δημόσιο ή Ασφαλιστικά Ταμεία ή να παρεμβαίνουν στην εξέλιξη δικαστικών ενεργειών, όπως οι πλειστηριασμοί.