Την κατάσχεση των δύο κινέζικων αλιευτικών ζητούν οι 18 ναυτεργάτες καθώς διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους

Την κατάσχεση των δύο κινέζικων αλιευτικών ζητούν οι 18 ναυτεργάτες καθώς διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους

 
Η αίτηση συντηρητικής κατάσχεσης των πλοίων που είχαν καταθέσει οι 18 ναυτεργάτες, μέλη των πληρωμάτων των αλιευτικών πλοίων «SUN 1» και «SUN 2», με σημαίες Κίνας της ναυτιλιακής εταιρείας SEVEN SEAS που έχει έδρα στη Σαουδική Αραβία και τα οποία βρίσκονται στο λιμάνι της Καλαμάτας από το Φεβρουάριο, συζητήθηκε χθες με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων στο Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας.
Οι ναυτεργάτες δε δέχτηκαν την πρόταση της εταιρίας για να τους καταβληθεί ένα μέρος των δεδουλευμένων και τα υπόλοιπα να τους δοθούν με εγγυητική επιστολή τράπεζας όταν επιστρέψουν στη χώρα τους και προχώρησε η εκδίκαση της υπόθεσης. Οι δύο πλευρές κατέθεσαν τις απόψεις τους και η έκδοση της απόφασης αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα.
 
Εγκλωβισμένοι
Τα δύο αλιευτικά με σημαία Κίνας μπήκαν στο Μεσσηνιακό κόλπο στις 5 Φεβρουαρίου λόγω κακοκαιρίας, και οδηγήθηκαν στο λιμάνι για έλεγχο από τους λιμενικούς. Από τον έλεγχο προέκυψαν ζητήματα που δεν επέτρεπαν στα αλιευτικά να φύγουν, καθώς και μικροποσότητα χασίς. Από τότε άλλαξαν δύο φορές σημαία, αλλά η άδεια πλεύσης δεν υλοποιήθηκε,  καθώς οι ναυτεργάτες κατέφυγαν δικαστικά για τα δεδουλευμένα τους, τα οποία δεν τους είχαν καταβληθεί.
Στο αλιευτικό πλοίο «SUN 1» βρίσκονται 4 ναυτεργάτες από το Σουδάν, 3 από την Μαυριτανία και ένας από την Αίγυπτο. Στο αλιευτικό πλοίο «SUN 2» βρίσκονται 4 ναυτεργάτες από το Σουδάν, 3 από την Μαυριτανία και 2 από την Αίγυπτο.
Οι ναυτεργάτες μαζί με τον καπετάνιο του ενός αλιευτικού, έχουν μείνει εγκλωβισμένοι στα πλοία, ενώ παρέμβαση για τη διαβίωσή τους και τις συνθήκες υγιεινής έχουν κάνει το ΠΑΜΕ, αλλά και οι διοικήσεις των Πανελλήνιων Ενώσεων μηχανικών εμπορικού ναυτικού, κατώτερων πληρωμάτων μηχανής Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η επαγγελματική ένωση μαγείρων Ε.Ν.
Χθες στη διαδικασία στο Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας παραστάθηκαν από την πλευρά της εταιρίας ο δικηγόρος Δημήτρης Καούνης και από την πλευρά των ναυτεργατών ο δικηγόρος Ιωάννης Βλαχόγιαννης.
 
Δεν δέχονται συμβιβασμό
Ο κ. Καούνης ενημέρωσε το δικαστήριο ότι η εταιρία προτίθεται να καταβάλλει άμεσα στους ναυτεργάτες σε μετρητά το ποσό των 1000 ευρώ και τα υπόλοιπα που τους οφείλονται με εγγυητική τραπέζης που θα εισπράξουν επιστρέφοντας στη Μαυριτανία. Τα σκάφη ταξίδευαν από το Σουδάν για Μαυριτανία. Ωστόσο, οι ναυτεργάτες αρνήθηκαν την πρόταση της εταιρίας και όπως ανέφερε χθες στην κατάθεσή του ο καπετάνιος του ενός πλοίου, αυτό συμβαίνει διότι οι ναυτεργάτες, φοβούνται ότι δεν θα τηρηθεί η υπόσχεση αυτή.
Όπως κατέθεσε ο καπετάνιος, η εταιρία δεν έχει πληρώσει σε κανέναν εργαζόμενο, μισθούς και τα πλοία αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα. Διευκρίνισε μόνο ότι όλοι τους έχουν λάβει από την εταιρία το Γενάρη από 1000 δολάρια ο καθένας και μετά κάποια μικροποσά που δεν έφταναν να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Τόνισε πως απευθύνθηκαν στον Ερυθρό Σταυρό στην Καλαμάτα και στο Δήμο Καλαμάτας για να τους παρέχουν τρόφιμα, ενώ περιέγραψε άθλιες τις συνθήκες διαβίωσής τους μέσα στα δύο πλοία.
Πρόσθεσε δε, ότι την προσφορά που τους κάνει η εταιρία για να συμβιβασθούν τα περισσότερα μέλη του πληρώματος δεν την δέχονται, διότι έχουν πάρει από τις οικογένειές τους σημαντικά ποσά για να καλύψουν τις ανάγκες τους μήνες που βρίσκονται στην Καλαμάτα και τα 1000 ευρώ που τους δίνει η εταιρία είναι πολύ λίγα. Παράλληλα, φοβούνται ότι η εταιρία δεν θα τους δώσει τα υπόλοιπα λεφτά που τους υπόσχεται. Πιστεύουν δε πως ο μόνος τρόπος για να πάρουν τα λεφτά τους, είναι να γίνει κατάσχεση στα πλοία.
Τις επόμενες ημέρες οι δύο δικηγόροι θα καταθέσουν εγγράφως τις προτάσεις τους στο δικαστήριο και αν δεν υπάρξει κάποιος συμβιβασμός ενδιάμεσα, η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί μετά από ένα μήνα.
 
Της Βίκυς Βετουλάκη