Προτάσεις αλλαγών των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από το συμβούλιο της Δ. Κ. Κυπαρισσίας

Προτάσεις αλλαγών των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από το συμβούλιο της Δ. Κ. Κυπαρισσίας

Απόφαση με προτάσεις για αλλαγές και τροποποιήσεις  στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν και προκάλεσαν προβλήματα έλαβε το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Κυπαρισσίας.
Μάλιστα, συνεδρίασε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Δήμου Τριφυλίας και το 3ο θέμα στην ημερήσια διάταξη ήταν οι «Προτάσεις επί των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της Δ.Κ Κυπαρισσίας, (18/2018 Α.Δ.Κ.Κ)», όμως η συζήτηση αναβλήθηκε.
Στην απόφαση του συμβουλίου της Δ.Κ. Κυπαρισσίας, που ελήφθη σε συνεδρίασή του στις 12 Σεπτεμβρίου, προτείνονται συγκεκριμένες ρυθμίσεις, καθώς, όπως είπε στην εισήγησή της η πρόεδρος Σταματία Αλεξοπούλου, «ένα μήνα μετά την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων της κυκλοφοριακής μελέτης Δ.Κ Κυπαρισσίας, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (Τεύχος δεύτερο Αρ. φύλλου 1776, 23 Μαΐου 2017 “Έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων εντός σχεδίου πόλεως Κυπαρισσίας” που περιλαμβάνονται στην αριθ. 117/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, του Δήμου Τριφυλίας), διαπιστώνονται προβλήματα σε συγκεκριμένες οδούς της πόλεως. Εξαιτίας αυτών των ρυθμίσεων δεν υπάρχει αποσυμφόρηση οχημάτων, μηχανημάτων και δίκυκλων, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος. Για το λόγο αυτό θα ήθελα να προτείνουμε αλλαγές και τροποποιήσεις που θα άρουν πιθανά προβλήματα από τις νέες ρυθμίσεις σε συγκεκριμένες οδούς και θα εξασφαλίσουν την ομαλή κίνηση των οχημάτων, μηχανημάτων και δικύκλων και παράλληλα θα αρθεί η επικινδυνότητα για πεζούς από τυχόν πρόκληση ατυχημάτων».
Οι αλλαγές που προτείνει το συμβούλιο της Δ.Κ. Κυπαρισσίας έχουν ως εξής: • Οι οδοί Πονηροπούλου & Δημάρχου Κ. Πετρόπουλου να γίνουν διπλής κατεύθυνσης • Η οδός Ελευθερίου Βενιζέλου να γίνει διπλής κατεύθυνσης σε όλο της το μήκος, μειοψηφούντος του κ. Σωτηρόπουλου Γεράσιμου, επίσης η οδός Ιωαννίδη να γίνει διπλής κατεύθυνσης σε όλο της το μήκος • Η οδός Ν. Καλαντζάκου από τη συμβολή της με της εθνική οδό Πύργου – Κυπαρισσίας έως τη συμβολή της με την οδό Μέλιου να γίνει διπλής κατεύθυνσης • Η οδός Αν. Λαμπρόπουλου από τη συμβολή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου έως τη συμβολή της με την οδό 25ης Μαρτίου να γίνει μονόδρομος με κατεύθυνση προς την Ελ. Βενιζέλου • Η οδός Ντούφα από τη συμβολή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου έως τη συμβολή της με την οδό 25ης Μαρτίου να γίνει μονόδρομος με κατεύθυνση προς την οδό 25ης Μαρτίου • Στην οδό 25ης Μαρτίου και στη συμβολή της με την οδό Ανωνύμου, «οικία Γούτα», να επιτρέπεται δεξιά η κατεύθυνση των οχημάτων • Η οδός Νοσοκομείου στο ύψος των ΚΤΕΛ να αλλάξει κατεύθυνση • Η οδός Αναστασοπούλου και η οδός Γ. Καλαντζάκου έως τη συμβολή της με την Ε.Ο. να γίνουν διπλής κατεύθυνσης σε όλο το μήκος • Οι οδοί Αθ. Ιωαννίδη («Κόντρα») και Αν. Γεωργακόπουλου («Στροφές»), για Πάνω Πόλη, να παραμείνουν διπλής κατεύθυνσης όπως ήταν πριν από την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, διότι δεν υπάρχουν γέφυρες επικοινωνίας τους.
Στη εισήγηση τονίζεται ακόμη: «Οι αλλαγές και τροποποιήσεις που προτείνουμε είναι σύμφωνες με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κυπαρισσίας, το έτος 2009 και σύμφωνες με όσα η τοπική κοινωνία και οι τοπικοί σύλλογοι και φορείς έχουν δημόσια εκφράσει από την ημέρα που εφαρμόστηκαν οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις».
Η απόφαση του συμβουλίου της Δ.Κ. Κυπαρισσίας επιβεβαιώνει πλήρως ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν δεν έλυσαν προβλήματα. Αντίθετα, προκάλεσαν άλλα και αντί για ρύθμιση του κυκλοφοριακού, έφεραν απορρύθμιση στη ζωή και λειτουργία της πόλης, όπως έχει αναδειχθεί από αλλεπάλληλα ρεπορτάζ και στο «Θ».
Σημειώνεται ότι για τις οδούς από και προς το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας, όπως και για τις γύρω από αυτό, είναι αναγκαίο να ζητηθεί η άποψη – πρόταση της διοίκησης του νοσοκομείου και του ΕΚΑΒ Φιλιατρών, ώστε οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να μην εμποδίζουν ή προκαλούν χρονική καθυστέρηση στα ασθενοφόρα.
Όπως, επίσης, έχει αναδειχθεί από ρεπορτάζ στο «Θ», από τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν επηρεάζονται οι υπηρεσίες οδικής μαζικής μεταφοράς και έχουν προκληθεί προβλήματα στα σχολεία με τη μεταφορά μαθητών, γι’ αυτό και απαιτείται η έγγραφη άποψη – πρόταση του ΚΤΕΛ, καθώς και της αρμόδιας Διεύθυνσης της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας.
Επίσης, πρέπει να ζητηθεί εγγράφως από το Δήμο Τριφυλίας η γραπτή άποψη – πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας και τοπικών φορέων και συλλόγων, δια αποφάσεων των Διοικητικών τους Συμβουλίων.
Προφανώς, για τις αλλαγές και τροποποιήσεις των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, η οποία θα συμπεριλάβει τις προτάσεις του συμβουλίου της Δ.Κ. Κυπαρισσίας, καθώς και προτάσεις φορέων, επαγγελματιών και κατοίκων, που θα αποφασισθούν σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας. Μελέτη και εφαρμογή των προτεινόμενων αλλαγών και τροποποιήσεων των ρυθμίσεων με την κατάλληλη τοποθέτηση οριζόντιας και κάθετης σήμανσης και με τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, όπως κατασκευή κόμβων, διαγραμμίσεις οδοστρώματος, χρωματισμό διαβάσεων πεζών κ.τ.λ.!
Το κρίσιμο ερώτημα, όμως, εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο: Η μελέτη που εφαρμόστηκε και οι ρυθμίσεις που έγιναν είναι αυτές που δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ και η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ είναι η ίδια μελέτη που έχει θεωρηθεί στις 3/12/2008 από την (τότε) ΤΥΔΚ ή «άλλη»;

Του Ηλία Γιαννόπουλου