Το μεσσηνιακό ελαιόλαδο «ταξίδεψε» στην Ιρλανδία μέσω της εταιρείας Agrovim

Το μεσσηνιακό ελαιόλαδο «ταξίδεψε» στην Ιρλανδία μέσω της εταιρείας Agrovim

Με δύο εταιρείες τυποποίησης και εμπορίας ελαιολάδου εκπροσωπήθηκε ο ελληνικός ελαιοκομικός κλάδος στην επιχειρηματική αποστολή στην Ιρλανδία, που διοργάνωσαν από κοινού ο ΣΕΒ, το ΕΒΕΑ και o Οργανισμός Enterprise Greece, με την υποστήριξη του υπουργείου Εξωτερικών και της Πρεσβείας της Ιρλανδίας στην Ελλάδα.
Εκτός από την AGROVIM Α.Ε. (ελαιόλαδο)  και την ELEA CRETA – PELOPOS NISSOS – SPARTAN TREASURE (ελαιόλαδο), στην επιχειρηματική αποστολή συμμετείχαν, σύμφωνα με την ιστοσελίδα businessnews.gr και αναφορά στην ιστοσελίδα olivenews.gr, άλλες 7 ελληνικές επιχειρήσεις από τους κλάδους των κατασκευών, των φαρμάκων και των τροφίμων.
Κατά τη διάρκεια της αποστολής διοργανώθηκε Επιχειρηματικό Forum σε συνεργασία με το Εμπορικό Επιμελητήριο του Δουβλίνου. Την ελληνική αποστολή καλωσόρισε η Mary Rose Burke, CEO του Επιμελητηρίου του Δουβλίνου και απηύθυνε χαιρετισμό η πρέσβειρα της Ελλάδος στην Ιρλανδία, Αικατερίνη Σιμοπούλου.
Στο πλαίσιο του Forum παρουσιάστηκαν οικονομικά στοιχεία και επενδυτικές και εξαγωγικές ευκαιρίες τόσο στην Ιρλανδία όσο και στην Ελλάδα. Κατά τη συζήτηση εκφράστηκε ενδιαφέρον και από τις δύο πλευρές, ενώ ακολούθησε σειρά προγραμματισμένων συναντήσεων Β2Β ανάμεσα σε ελληνικές και ιρλανδικές επιχειρήσεις.
 Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη διοργάνωση της επιχειρηματικής αποστολής, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, Κωνσταντίνος Μπίτσιος, υπογράμμισε τη δέσμευση του ΣΕΒ να ενισχύσει και να στηρίξει τις ελληνικές εξαγωγές. Δεδομένου του κομβικού ρόλου της Ιρλανδίας στο διατλαντικό εμπόριο, και λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία των εξαγωγών της για την ταχύτερη έξοδό της από την οικονομική κρίση, ο κ. Μπίτσιος σημείωσε ότι «οι ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και οι δημόσιες αρχές, μπορούν να μάθουν πολλά από την αναπτυξιακή διαδρομή της Ιρλανδίας. Είναι μια χώρα που το παραγωγικό της υπόδειγμα, εδώ και δεκαετίες, βασίζεται στην εξωστρέφεια και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Ως αποτέλεσμα, μια χώρα των 4.8 εκ κατοίκων, που, όπως η Ελλάδα, υπέστη όλες τις αρνητικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης, το 2018 είχε εξαγωγές άνω των 140 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό ήταν το υψηλότερο επίπεδο στην ιστορία της, και, μάλιστα, ήταν αυξημένο κατά 15% σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, εξάγει προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας σε όλο τον κόσμο. Υπάρχουν, λοιπόν, πολλές δυνατότητες για τις ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτύξουν συνέργειες με ιρλανδικές, σε κλάδους όπως οι κατασκευές και τα οικοδομικά υλικά, τα φαρμακευτικά προϊόντα, αλλά και τα τρόφιμα και ποτά, και να αυξήσουν τη διασύνδεσή τους με την παγκόσμια αλυσίδα αξίας».
ΠΗΓΗ: businessnews.gr