Κόντρα Πετράκου με Χρυσομάλλη για τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα – Ριζόμυλος

Κόντρα Πετράκου με Χρυσομάλλη για τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα – Ριζόμυλος

Επικίνδυνα ανεύθυνος ο κ. Χρυσομάλλης

Του Θανάση Πετράκου

Περιφερειακού συμβούλου και πρώην βουλευτή Μεσσηνίας

Την ώρα που επιβάλλεται η μέγιστη πίεση προς την κυβέρνηση απ’ όλους τους πολιτικούς, αυτοδιοικητικούς, αλλά και κοινωνικούς παράγοντες και φορείς της Μεσσηνίας, για να υλοποιηθεί επιτέλους ένα από τα πιο σημαντικά οδικά και αναπτυξιακά έργα του νομού, που είναι ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ο βουλευτής Μεσσηνίας της Ν.Δ., Μ. Χρυσομάλλης, επιδίδεται σε επικίνδυνα ανεύθυνες δηλώσεις.

Ο κ. Χρυσομάλλης, ενώ ήδη είχε φύγει από το υπουργείο προς την Περιφέρεια η ΜΠΕ του δρόμου, αποφάσισε με ένα μπαράζ παρεμβάσεων να ζητήσει την αλλαγή της χάραξης και από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο. Δηλαδή, να γίνει η παραλιακή χάραξη. Την ώρα, δηλαδή, που όφειλε –όπως οφείλουν και όλοι οι βουλευτές του νομού– να ασκήσει/ουν τη μέγιστη πίεση προς την κυβέρνηση για την άμεση δημοπράτηση και κατασκευή του έργου, ο κ. Χρυσομάλλης αποφάσισε να βάλει τρικλοποδιές, ενώ γνωρίζει ή όφειλε να γνωρίζει ως βουλευτής ότι αλλαγή της χάραξης αυτή τη στιγμή σημαίνει παραπομπή του έργου στις καλένδες, και για να το πω απλά και σκληρά για να το καταλάβει, ο κ. Χρυσομάλλης, ανεξάρτητα από οποιεσδήποτε προθέσεις του, λειτουργεί ως προβοκάτορας ώστε να μη γίνει ποτέ το έργο.

Επειδή στην πολιτική μου διαδρομή έχω μάθει και «να μη μασάω τα λόγια μου», αλλά και κομπλεξικά και ανεύθυνα να μη φέρομαι, οφείλω να ξαναπώ κάποια πράγματα πολύ καθαρά και, φυσικά, χωρίς να θέλω να γίνω συνήγορος ανθρώπων – πολιτικών αντιπάλων μου, οι οποίοι φυσικά δε χρειάζονται και τη συνηγορία μου.

1) Την παραλιακή χάραξη δεν την ακύρωσε ο κ. Σπίρτζης (και φυσικά δεν έχω διάθεση να υποστηρίξω τον κ. Σπίρτζη). Η παραλιακή χάραξη έχει απορριφθεί από το 2013, όταν υπουργός Υποδομών στη συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ήταν ο κ. Χρυσοχοΐδης. Αυτό μου ανακοίνωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης την 1η-11-2013, παρουσία όλης της κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας του τότε ΣΥΡΙΖΑ που τον είχαμε επισκεφθεί και ενώπιον όλης της υπηρεσιακής ηγεσίας του υπουργείου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι, αν θέλετε στη Μεσσηνία το δρόμο Καλαμάτα – Πύλο – Μεθώνη, θα αποφασίσετε ότι δε θα επιμείνετε στην παραλιακή χάραξη. Επειδή ο κ. Χρυσοχοΐδης ήταν υπουργός του κ. Σαμαρά, αν ο κ. Χρυσομάλλης θέλει να τα βάλει με κάποιον και τολμά, ας τα βάλει με τον κ. Σαμαρά.

2) Οφείλω να παραδεχθώ ότι ο κ. Γ. Λαμπρόπουλος έχει δίκιο σε όσα είπε για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

3) Είναι αήθες και προσβλητικό για όλους τους υπουργούς από το 2013 μέχρι σήμερα (Χρυσοχοΐδη, Σπίρτζη και Καραμανλή) να τους παρουσιάζει ο νεοσσός της πολιτικής κ. Χρυσομάλλης όλους ως άβουλα όντα τα οποία υπογράφουν ό,τι τους πει ο κ. Γ. Καρνέσης και, βέβαια, είναι ανεπίτρεπτο για βουλευτή να επιτίθεται με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο σε ένα υπηρεσιακό στέλεχος.

Επειδή η ΜΠΕ έφτασε στην Περιφέρεια οφείλουμε άπαντες πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί να δείξουμε υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα και με μια φωνή να απαιτήσουμε εδώ και τώρα να δημοπρατηθεί και να κατασκευαστεί και χωρίς διόδια ο δρόμος αυτός.

Μίλτος Χρυσομάλλης: Κύριε Πετράκο, είστε ή ψεύτης ή απλά επικίνδυνα αδαής

Λυπάμαι ειλικρινά, τόσο για το επίπεδο της δήλωσης του περιφερειακού συμβούλου κ. Πετράκου όσο και για το περιεχόμενό της, το οποίο δείχνει όχι μόνο την έλλειψη ουσιαστικής γνώσης για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για τη Μεσσηνία, αλλά και την προφανώς πολύ κοντή μνήμη του.

Προφανώς ο κ. Πετράκος δε θυμάται τη συνάντησή του στις αρχές του 2015 με τον τότε γενικό γραμματέα Υποδομών κ. Δέδε, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι το Καλαμάτα-Ριζόμυλος (παραλιακή χάραξη) είναι έτοιμο προς δημοπράτηση εντός της ίδιας χρονιάς, και ότι μόλις είχαν επικαιροποιηθεί οι πάσης φύσεως μελέτες. Το κόστος του έργου είναι 75 εκ. ευρώ συν το κόστος των απαλλοτριώσεων, όπως τον είχε ενημερώσει ο κ. Δέδες.

Πράγματι έτσι ήταν, όπως φαίνεται και από τα έγγραφα που έχω δώσει στη δημοσιότητα, όπου καταγράφεται πως η τελευταία πληρωμή του υπουργείου προς το μελετητή για την επικαιροποίηση των μελετών φέρει την υπογραφή του κ. Δέδε. Μετά τη συνάντηση, μάλιστα, ο κ. Πετράκος είχε δηλώσει ότι το έργο Καλαμάτα-Ριζόμυλος (παραλιακή χάραξη) «είναι σημαντικό, γιατί θα βελτιώσει την πρόσβαση προς τις αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές Πύλου-Μεθώνης-Κορώνης».

Αλήθεια, κε Πετράκο, εσείς που, όπως λέτε, δεν έχετε μάθει να «μασάτε τα λόγια σας», πότε λέγατε ψέματα: το 2015 ή σήμερα; Προφανώς σήμερα! Εκτός αν σήμερα θέλετε απλά να είστε το φερέφωνο όλων αυτών που χωρίς στοιχεία επιμένουν να υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη λύση, η οποία δεν είναι η καλύτερη για τη Μεσσηνία.

Η πραγματικότητα είναι μία κ. Πετράκο: ο κ. Τσίπρας, ο κ. Βαρουφάκης και όλοι οι τότε σύντροφοί σας, με την «περήφανη» διαπραγμάτευση, «σκουπίσανε» τα χρήματα από το ΠΔΕ, όπου είχε ήδη ενταχθεί το έργο – και όχι μόνο, εδώ φτάσατε να κλείσετε τις τράπεζες. Στη συνέχεια, μη μπορώντας να δικαιολογήσουν στους Μεσσήνιους γιατί δε θα κατασκευαστεί το έργο, υιοθέτησαν το πολιτικό εφεύρημα μιας άλλης χάραξης, έναντι της δήθεν «φαραωνικής» παραλιακής, χωρίς κανένα συγκριτικό, τεχνικό ή οικονομικό, κριτήριο. Ακόμα και σήμερα, κανείς δε μας έχει δείξει μια οριστική τεχνική ή οικονομική μελέτη για την αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου, που να δικαιολογεί την απόρριψη της μελετητικά πλήρους (και 2 φορές πληρωμένης από τον Έλληνα φορολογούμενο) παραλιακής χάραξης.

Αλήθεια, κε Πετράκο, εσείς στην Αριστερά δεν έχετε ευαισθησία για τα χρήματα του Έλληνα φορολογουμένου;

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι αμείλικτο: θα επιλέξουμε τη λύση με τις έτοιμες μελέτες και μέσα σε 2 χρόνια θα έχουμε κατασκευασμένο δρόμο, ή θα πάμε στη προβληματική λύση, όπου με το αισιόδοξο σενάριο ο δρόμος θα είναι κατασκευασμένος σε 6 με 7 χρόνια;

Μέσα στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου αναζήτησα την αλήθεια, ως όφειλα απέναντι στους Μεσσήνιους, και από την πληθώρα των δημοσίων εγγράφων που κατέθεσα, το μόνο συμπέρασμα που βγάλατε, ήταν αυτό σε σχέση με τον κ. Καρνέση, τον οποίο δεν ονομάτισα πουθενά. Ενδιαφέρουσα η σκέψη σας…