«Κάτω από τη βάση» η ΜΠΕ του τμήματος Καλαμάτα- Ριζόμυλος

«Κάτω από τη βάση» η ΜΠΕ  του τμήματος Καλαμάτα- Ριζόμυλος

Σύμφωνα με την επιτροπή διαβούλευσης του Δήμου Καλαμάτας 

Σε φύλλο του “Θάρρους” στις αρχές της δεκαετίας του 1910 (!) υπάρχει ρεπορτάζ με την άποψη των κατοίκων της Πύλου, οι οποίοι ζητούσαν την κατασκευή ενός δρόμου για να επικοινωνούν με την Καλαμάτα. Δύο αιώνες και πλέον μετά αποφασίζονται η βελτίωση και τα χαρακτηριστικά του ήδη υφιστάμενου δρόμου (σ.σ. από Καλαμάτα- Ριζόμυλο έως Πύλο και Μεθώνη). Ένας άξονας ο οποίος δεν αφορά, κυρίως, στην Καλαμάτα, ούτε τη Μεσσήνη, αλλά τη βελτίωση της κυκλοφορίας (ασφάλεια, ταχύτητα) από το αεροδρόμιο προς τη Δυτική Μεσσηνία, μια και η “μονοκαλλιέργεια” του τουρισμού “ζητά” καλύτερες συνθήκες επικοινωνίας των επισκεπτών με τη συγκεκριμένη περιοχή. 

Κι όμως, η μεγαλύτερη… φασαρία γίνεται από την Καλαμάτα και τη Μεσσήνη! Αυτό, τουλάχιστον, διαπιστώσαμε στην προχθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Καλαμάτας, που έλαβε χώρα στο αμφιθέατρο “Αλέξανδρος Κουμουνδούρος”. 

Κατά τη διάρκειά της η Δημοτική Αρχή “άνοιξε τα χαρτιά της” για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος επισήμανε ( σ.σ. αυτό που ήταν γνωστό) ότι η Δημοτική Αρχή θα “ανάψει πράσινο φως στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του τμήματος Καλαμάτα- Ριζόμυλος, μόνο αν στο σχεδιασμό υπάρξει κι ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, που θα ενώνει τον κόμβο του αεροδρομίου με τη Νέα Είσοδο, στο ύψος περίπου της Διασποράς. 

Ο δρόμος αυτός θα ακολουθεί το ίχνος της παραλιακής χάραξης του δρόμου Καλαμάτας-Ριζομύλου και θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την τουριστική ανάπτυξη και την υλοποίηση επενδύσεων στο δυτικό παράκτιο μέτωπο. Εκτός από τη Δημοτική Αρχή, απόψεις εξέφρασαν και τοπικοί επιστημονικοί φορείς. Η άποψη που εξέφρασαν ήταν αναφανδόν υπέρ της παραλιακής χάραξης (σ.σ. ένας σχεδιασμός που έχει “παγώσει” από το 2013), ενώ για την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού υποστήριξαν ότι οι παρεμβάσεις που προβλέπονται δε θα εξασφαλίσουν την ασφαλή μετακίνηση. 

Ο κ. Βασιλόπουλος πρόσθεσε ότι ο Δήμος οφείλει να μεριμνήσει τόσο για την ασφάλεια των μετακινήσεων όσο και για την απρόσκοπτη λειτουργία επιχειρήσεων και εγκαταστάσεων στη Βιομηχανική Περιοχή, κι αυτό δε συμβαίνει με τη λωρίδα πολλαπλών χρήσεων που προβλέπεται στο τμήμα από τον κόμβο Μορέα μέχρι την είσοδο της Μεσσήνης. Εναλλακτικά, για την… ίαση των προβλημάτων ζήτησε να δημιουργηθούν παράπλευρες οδοί. 

Σε ό,τι αφορά τη σιδηροδρομική γραμμή, σημείωσε ότι απαξιώνεται η υπόσταση και η μελλοντική αξιοποίησή της, γιατί περνάει μέσα από κόμβους του δρόμου. 

Από την πλευρά του, ο Νίκος Πατσαρίνος σημείωσε με ρεαλισμό ότι χρειάζεται να προταθούν βελτιώσεις στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά η αλλαγή των χαρακτηριστικών του έργου είναι δυνατό να οδηγήσει σε άλλη μια χαμένη ευκαιρία για τη Μεσσηνία να αποκτήσει ένα σοβαρό οδικό άξονα που θα φτάνει μέχρι τη Μεθώνη.

Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι την ερχόμενη Τετάρτη θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας για να γνωμοδοτήσει επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του δρόμου Καλαμάτας-Ριζόμυλου, ενώ την επομένη το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης. 

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, στις συνεδριάσεις θα παραστεί ο διευθυντής του υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης, προκειμένου να ενημερώσει και να απαντήσει σε ερωτήσεις. 

Του Αντώνη Πετρόγιαννη